Na prvi pogled neumna vprašanja, ki pa se ti skoraj gotovo pojavijo (lahko v drugačni obliki) v mislih po tem ko položiš na mizo nekaj več kot 140 tisoč evrov (testno vozilo), prevzameš ključ tega velikega Mercedes Benz SUV- ja in se razkošno namestiš v njegovi kabini. Kajti tu se nahaja, bolj kot pri katerikoli drugi znamki, kraljestvo zaslonov poimenovano »Hyper screen«. Kar trije veliki zasloni, brezstično združeni v eno površino, omogočajo vozniku in sovozniku upravljanje s funkcijami vozila, brskanje po spletu, opravljanje video konferenc ali gledanje zabavnih vsebin. In seveda spremljanje podatkov o vozilu in hitrosti.
EQE SUV je seveda velik avtomobil, tako zunaj, kot tudi znotraj. Zaradi padajočega motornega pokrova, pa voznik niti nima občutka, da sedi v tako velikem vozilu, po pravici povedano, mene so prvi občutki v EQE SUV ju močno spominjali na klasičnega eno-prostorca, skupaj z zračno, prostorno kabino in dobro preglednostjo. Volan je postavljen precej pokončno pred teboj, vozniški položaj me takole spominjal (ne sprašujte zakaj) na tovornjake iz 70ih ali 80ih. Pa s tem ne mislim nič slabega, saj je vozniški položaj zelo udoben! Oblikovanje notranjosti je nezmotljivo Mercedes Benz, z veliko črne piano plastike in valujočimi krivuljami v njihovem novem oblikovnem slogu, čudovitim detajlom srebrnih Burmestrovih zvočnikov in dveh turbinskih zračnikov, ki pridejo na črnem ozadju še bolj do izraza. Spodnji del armaturne plošče in spodnji del velike sredinske konzole sta odeta v alkantaro za mehak dotik, glavne linije celotne arhitekture pa so poudarjene z ambientalno osvetljavo.
Na testnem vozilu se je v armaturni plošči dičil »Hyper Screen« zaslon (6.700€ vredna opcija pri nižjih motornih močeh, tu je standarden), ki v vsej svoji ogromnosti ždi pred sovoznikom. Preko njega lahko upravlja z vsemi funkcijami zabavnih vsebin, klimatizacije in navigacije….lahko tudi gleda filme ali zabava s kakšno izmed neštetih spletnih aplikacij. A če bo voznik preveč obračal oči v njegovo smer, se bo ta zaslon izključil, da ne bi slučajno voznik med predvajanjem Prijateljev ali slične serije pozabil gledati na cesto. Zaslona se hitro navadiš, kot vsakega, večino časa je tako izključen oziroma zaklenjen, tako da ga kmalu ne vidiš več, pride pa prav predvsem pri navigaciji, saj se sedaj sopotnik lahko prelevi v pravega navigatorja, tistega iz puščavskih relijev. Če mu ni (ji) do dela, potem vsekakor ne bo pritoževanja nad udobjem sedeža, ki je seveda vrhunsko. Žal pa se tu pa tam v kabini pojavi kakšna plastika, ki zna na dotik zaškripati, (zgornji vratni panel, kamor v slogu primorskega frajerja nasloniš komolec). V kabini sem pogrešal, no bolje rečeno starejši potniki, ki sem jih imel čast voziti, držala nad vrati pri sovozniku in vozniku. Pripomoček, ki ga ob slabši gibljivosti pri tako visokem avtu pogrešaš.
Verjetno ni treba poudarjati, da gre za električni SUV, imeli smo to srečo, da se je pod pokrovom skrivala najmočnejša opcija motorja, ki jo označuje oznaka 500. Od sebe vozniku daje na razpolago zdravih in poskočnih 408 KM (300 kW), magični napoj pa jim daje 90,6 kWh (neto) velika baterija. Sicer je avto tako težak kot je velik, 2.560 kg pokaže tehtnica. Da vse to ostane obvladljivo skrbi 4matic pogon na vsa štiri kolesa. Čez motorni sklop nimam nobenih pripomb, saj je realni doseg, tudi po zaslugi odlične aerodinamike (ki si sicer v zameno vzame svoj delež pri estetiki vozila), čez 400 km, toplotna črpalka je serijska. Kljub silovitemu pospešku mu hitra vožnja ne leži in ne teži k njej. Voznik bo z EQE SUV raje umirjeno križaril. Nekoliko pa mu zmanjka pri udobju, je treba povedati, predvsem merim na nastavitve podvozja, ki skozi svoje zapornice do potnikov spuščajo preveč prečnega gibanja, kar zna utruditi na dolgih poteh po magistralnih cestah, na avtocesti pa to niti ni tako opazno. Še beseda o matričnih žarometih, ti delujejo dobro, a ne popolno, zato ob spremljanju snopa svetlobe ugotoviš, da občasno zaslepijo voznika pred tabo. Tu tehnika (ne le pri MB), kot še marsikje drugje, zaostaja nad klasičnim stikalom.
Treba je povedati, da je bil testni avtomobil opremljen z 4 kolesnim zavijanjem, kar močno pomaga pri dojemanju velikosti vozila kot obvladljivega in ga zato močno priporočam, neglede na to ali večino poti opravite v mestih ali izven njih. Vas zanimata tovor in prtljaga? Prtljažnik s precej globokim dvojnim dnom je obširen in poleg pomožnega motorja (naš zvesti Tomos 4) pospravi še marsikateri kovček (520l). Sredinska konzola pri vozniku je iz skladiščnega vidika zanimiva in precej uporabna s svojimi globokimi predali, USB-C priključki in brezžičnim polnilcem ter robustno izdelavo. Za seboj pa lahko vlečete še priklopnik z skupno težo do 1.800kg.