Drago 22

Besedilo in foto: Julijan Višnjevec

Včasih plovila pustijo drugačen vtis, kot smo si ga naredili v mislih pred preskusom, zlasti če pričakovanja niso pretirana. Prav tak vtis mi je pustil grški Drago 22, ki se je na testu pred Piranom izkazal za izredno agilnega in prostorsko urejenega predstavnika, ki mu nimamo kaj očitati. Morje v Piranskem zalivu je bilo gladko kot olje, zato je bilo mogoče drugega največjega predstavnika ladjedelnice Drago Boats preskusiti do skrajnih meja. Plovba je sicer ena plat, druga pa je razpored na palubi in v kabini na premcu. Prava zgodba o majhnem žepnem potovalnem čolnu se začne, ko stopimo nanj. Od daleč je težko soditi, oblika trupa in palube sta izdelani tako, da so iztisnili kar največ prostora v notranjosti in v kokpitu. Izkoristek prostora je na takšnem plovilu ključnega pomena, kajti na 7-metrskem Dragu bomo zlahka preživeli tudi več kot en dan na morju.

Zgodovina podjetja Drago Boats

Podjetje Drago Boats prihaja iz Grčije in spada med največje graditelje v tem segmentu plovil. Ladjedelnica, ki slovi po družinskih potovalnih motornih plovilih velikosti od 5 do 13 metrov, je bila ustanovljena davnega leta 1968. Večina od več kot 29.000 izdelanih plovil je zapustilo Grčijo, zato je podjetje od Atenske industrijske zbornice leta 2008 prejelo priznanje kot najbolj uspešno izvozno naravnano podjetje. Poleg serijske gradnje so znali zadovoljiti različne potrebe kupcev, tudi tiste, ki so prišli iz vrst profesionalnih služb na morju, kot je obalna straža in plovila za ribolov.

Žepna, športna, potovalna, ugodna

Drago 22 bi lahko imel več atributov, zlasti pa je to multifunkcijski motorni čoln, primeren tako za enodnevni izlet kot večdnevna potepanja. Na plovilu najdemo vse za bivanje, pripravo obrokov, primerno senco ali veter v laseh. V osnovi različici je kokpit odprt z večjim antenskim lokom prek kokpita. Na prvo žogo bi rekli: tipičen predstavnik potovalnih motornih čolnov. Vetrobransko steklo je nizko, športno, a ga je mogoče povezati s ponjavo-biminijem, za kar je antenski lok odlična opora. S tako rešitvijo dobimo krmarsko mesto in celoten kokpit lepo zaščitena pred soncem ali dežjem. Tako je bil opremljen naš testni primerek, za katerega menim, da se mu »mehka streha« povsem poda. Če se bomo iz kokpita želeli odpraviti na premec, to lahko storimo po bočnih prehodih ali sredinskem oknu, ki se v ta namen lahko odpre. Zaradi izkoristka prostora so bočni prehodi dokaj ozki, »umetno« razširjeni s postavitvijo ograjice z nosilci navzven. To ni ravno njegova močna točka, a je povsem uporabno, če bomo morali povleči kakšen muring. Sicer pa se prostor na premcu lahko koristi za sončenje.

Kokpit in notranjost

Pri udobju ne smemo pozabiti, da smo na sedemmetrskem čolnu, širokem 2,4 metra. Če bomo prišli na plovilo s krme, bomo stopili na eno od krmnih ploščadi, ki je dodana trupu, tako da omogoča dostop in nekoliko ščiti motor. S krmnih ploščadi se bomo v kokpit podali mimo nizkih vrat na levi strani. Celotni krmni del kokpita je oblazinjeno sedišče, ki se nato po levem boku nadaljuje v ležišče z oblazinjenim delom na kabini. Pod sedišči v krmi je veliko skladišče, še dve skladišči bi lahko imeli tudi na krmnem delu, kjer sta loputi za dostop do tehničnega prostora. Vzdolžna oblazinjena klop omogoča tudi polležeči položaj med plovbo, s pogledom proti krmi. Pod tem ležiščem na palubi je še eno ležišče tudi v notranjosti, primerno za otroka ali osebo nižje rasti. Sicer pa je v notranjosti v premcu še večje ležišče za dve osebi in večja omarica za oblačila. Notranji del oplate je lepo oblazinjen, zaključki v notranjosti so natančno obdelani in vsepovsod so poličke z odlagalnimi površinami. Na račun večjih oken v palubi je notranjost svetla, za zračenje pa bomo uporabili strešno okno. Notranji razpored na desni strani ponuja toaletni prostor z mornarskim straniščem, umivalnikom in prho.

Krmarsko mesto in kuhinja

Vhod iz kokpita v kabino je po sredini prek drsnih vrat, zato je krmarsko mesto na desni strani. Za osnovne inštrumente je predvidena površina nad krmilnim obročem, upravljanje vitla za sidro je na levi strani, medtem ko so ostala stikala na desni. Na desni je ob notranjo stran oplate stisnjena ročica za plin, ki ima predvideno mesto v lastnem sedišču. Pod njo je bil v notranjo stran oplate nameščen hladilnik. Krmarski prostor ima dvojno vlogo in se, medtem ko ne bomo pluli, spremeni v priročno kuhinjo. Izplakovalnik ima svoje mesto v oplati, s premikom krmarskega sedišča pa pridemo do mesta, kjer sta lahko dva gorilnika. Na naši testni različici sicer nista bila vgrajena, a s tem dodatkom dobimo čisto pravo zunanjo kuhinjo. Morda si bo prihodnji lastnik omislil tam plinski žar. Za kosilo je v kokpitu na voljo miza; tista, ki je bila v testni različici, je bila bolj primerna za pijačo in kakšen prigrizek.

Na plovbi

Na krmi smo imeli zmogljiv izvenkrmni Suzukijev agregat z 200 konjskimi močmi, kar je bilo čisto veselje. Na nekem forumu sem zasledil, da gre lahko 37 vozlov samo na prikolici. Res je, ta čoln lahko vozimo po cesti, kar je zagotovo ena od velikih prednosti – tudi glede na njegovo suho težo, le 1100 kilogramov. No, glede hitrosti pa lahko potrdim, da smo na testu dosegli in presegli 37 vozlov. Ob tem, da je bilo v rezervoarju 75-odstotkov goriva, nič vode in dve osebi. Plovba je bila tudi sicer zelo zabavna, v zavojih je plovilo stabilno in zelo hitro. Podatek, da preseže trupno hitrost v 6 sekundah, pa je zgovoren sam zase. Sam imam rad hitre in zmogljive motorne čolne in ta moč nam bo zato prav prišla, ko se bomo odpravili na daljše potovanje in vzeli s seboj kar nekaj hrane, pijače, prtljage in opreme. Plovba je z močnejšim motorjem tudi pri nižji potovalni hitrosti bolj prijetna in udobna, pogosto pa tudi bolj varčna. A vendar bi morda za neko pogosto dnevno rabo, kot je denimo nekajurna ribičija, veljalo razmisliti tudi o manj konjih na krmi. To je sicer osebna odločitev, a prepričan sem, da bi se Drago 22 tudi v tem primeru odlično odrezal. Na koncu ostane še cena, ki je, tako kot smo zapisali, za osnovno verzijo precej ugodna in se začne pri 38.600 € z vključenim DDV. Naj le pripišem, da je bila naša testna različica na prodaj za »promocijskih« 58.854 evrov. Sicer pa bodo znali na vsa vprašanja ustrezno odgovoriti pri slovenskem zastopniku plovila As Boats, d. o. o.

Tehnični podatki

Dolžina: 7,05 m

Širina: 2,41 m

Izpodriv (brez motorja): 1100 kg

Največja moč: 180 kW

Število oseb: 7

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL