BMW X7 M60i

Iz pet do milijon zvezdic

BMW-jeva ideja hotela, tistega z 5 zvezdicami, na štirih kolesih je X7, največji model te bavarske tovarne. Velik in udoben, a vseeno presenetljivo okreten je kmalu našel precej kupcev, še posebno v ZDA kjer so veliki avtomobili pač bolj doma. Tudi pri nas se jih znašlo kar nekaj in to kljub temu, da je bil to prvi BMW, ki je v oblikovanje uvedel ogromne prednje odprtine za zrak, zaradi česar je bil deležen kar precej zgražanja. Takrat ga nisem imel prilike vzeti na testno vožnjo, zato sem bil navdušen, ko se je ta prilika pojavila v začetku poletja z prenovljeno X7 in to izvedenko iz vrha ponudbe, M60i.

V tistem času sem se ravno odpravljal na predstavitev novega modela ladjedelnice Dominator v Črno Goro, zato sem kljun te admiralske ladje takoj usmeril na avtocesto, smer Zagreb. Motor navduši takoj, gre za 4.4 litrski V8, osnova poznana že od prej, a povsem predelan v M oddelku in sedaj nosi oznako 60i. Od sebe pa, povsem enako kot prej, daje zdravih 530 konjičev, ki to ogromno maso, 2.7 tone tehta, premikajo po svetu povsem brez truda, kamionski navor 750 Nm tu pride prav. Sedi se visoko, lahko bi rekel na avtomobilu, tudi v najnižjem položaju sedenja, zato je pregled nad okolico odličen. Pomaga, da je avtomobil ostro prisekan, zato je manevriranje z njim dokaj enostavno tudi v tesnih prostorih.

Pripomb na udobje, ko brziva proti Zagrebu, nimam. Odlična zvočna izolacija in zračno vzmetenje, ki brez težav prenaša diletacije in udarne jame ob popolni stabilnosti vozila, naredita pot iz Ljubljane do Zagreba le za kratek skok. V takšnem avtomobilu človek niti ne opazi, da je naredil 150 in več km. No, malo lažem, v momentu ko spustite pogled na merilnik goriva, se boleče zaveste prevožene kilometrine. Na avtocesti pri nežni vožnji v okvirih še toleriranih hitrosti, ta velik avtomobil z velikim motorjem zahteva okrog 12 litrov goriva na 100 km, kar je po mojih izkušnjah približno 2 do 3 litre več, kot bi ta motor pri istem režimu vožnje zahteval v limuzinski obliki. Povprečna poraba po prevoženih testnih 800 km je bila 15 litrov goriva na 100 km, od tega cca polovica avtocesta, cca. 250 km primestne vožnje in ostalo mesto. Govorimo pa o nežna vožnja z le nekaj ostrimi pospeševanji in športno odpeljanimi ovinki.

Ko sem se iz Črne Gore vrnil na letališče v Zagreb, k parkiranemu avtomobilu, sem si šele vzel čas za malo bolj podroben pregled zunanjosti. Prednja maska je seveda povsem nova, z novim oblikovalskim jezikom izredno ozkih prednjih žarometov, kakor jih lahko vidimo tudi na seriji 7. Zanimivo, luči pri teh modelih niso iste, čeprav podobne, so bile razvite za vsak model posebej. Veliki vstopniki za zrak ostajajo, čeprav so sedaj manj očitni, morda zato ker smo se jih navadili, morda pa zaradi spremenjenega, bolj kompleksnega, dizajna celotne maske. Bočna linija je ostala bolj ali manj ista, le na zadku boste opazili nove, stanjšane 3D luči.

Ta dan, torej dan povratka, mi je ostal v posebnem spominu, saj sem se zjutraj zbudil v ogromnem apartmaju resorta s 5 zvezdicami v Črni Gori, popoldan priletel nazaj v Zagreb, se usedel v X7 in stroj pognal do Ljubljane, kjer sem naložil boljšo polovico, nato pa tako otovorjen z občutljivim tovorom oddrvel po asfaltnih vijugah mimo Idrije v hotel milijon zvezdic na obalo naše lepotice, reke Soče. Če niste dojeli, športno obarvan vikend sva prespala v avtomobilu, pod sojem kakšnih 30 zvezdic, ker so bile ostale skrite za oblaki (a v teoriji jih je bilo milijon), ki jih je v notranjost velikodušno spuščala ogromna panoramska streha.

Zvoki, ki jih je spuščal tam v soteskah pa so pravi balzam za ušesa in dajejo temu odraslemu, resnemu avtomobilu povsem nepričakovano, igrivo plat. Basiranje ob pospeševanju in pokljanje ko spustite plin ali ko avto prestavi v nižjo prestavo, so jasni znaki otroške duše tega kolosa. Zvoki so kljub temu nežni, dostojanstveni, nikakor ne gre za posiljevanje voznika in okolice z agresijo, ne ne, tu gre za dobro domišljeno zvočno kuliso  izkušnji vožnje. V programu Sport Plus postane ta velik avtomobil resnično odziven in šokantno poskočen, teža se pokaže šele v trenutku resnice, ko je treba to maso ustaviti. Drugače X7 med ovinki presenetljivo lahkotno spreminja smer, aktivna stabilizacija in štirikolesno zavijanje pri takšnem avtomobilu delata čudeže.

Ali ima kakšno pomanjkljivost? No, plastika na deljenih prtljažnih vratih je bolj škripajoče narave in ne vzbuja zaupanja, ko se prvič povzpneš nanjo. Seveda zdrži vse in dva odrasla sva lahko prav imenitno pozajtrkovala na njej. X7 je tak vsestranski avtomobil, izredno udobna avtocestna križarka na eni strani, a obenem dovolj spodoben med ovinki na drugi. Z lahkoto vanj zmečete kolesa, bokobrane, SUP-e in kar je še te prostočasne krame in se odpeljete do barke, lahko pa v njem tudi prespite, obdani z mehkim usnjem, alkantaro in milijon zvezdicami, ki vas božajo skozi ogromno panoramsko steklo, ko barka »postane premajhna«. Če vam računi za bencin ne predstavljajo prevelikega pomisleka, vam bo M60i poleg vsega tega tu pa tam na obraz priklicala tudi nasmešek.

X7 v prenovljeni obliki pluje s tokom časa sodobnega BMW oblikovanja. Mislim, da je s prenovo oblikovno dozorela in sedaj izstopa ravno prav, če je ob premierni predstavitvi spadala med bolj šokantno oblikovane modele BMW, se danes uvršča med bolj konservativne. A prenova je z novim sistemom in armaturno ploščo posegla tudi globlje, kot smo vajeni pri osvežitvah. Z novim motorjem izpod rok M oddelka, ki se je skrival pod pokrovom pa nova X7 to le še potrdi.

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL