Potem ko je bil na lanskem sejmu boot predstavljen novi Axopar 29, je sledila prava »perfektna serija« dogodkov za lansiranje te nove ikone na globalni trg. Predstavitve, testiranja in razkritja novih različic modela Axopar 29 so potekala ob upokojitvi najbolje prodajanega modela vseh časov – Axoparja 28. Blagovna znamka Axopar, ki ima – mimogrede – svoje ladjedelnice na Poljskem, je v dobrem desetletju obstoja na trg poslala več kot 7.000 plovil. Axopar 29 je nadaljevanje izjemno uspešnega modela in je na voljo v treh različicah: Axopar 29 XC Cross Cabin, Axopar 29 Sun-Top in Axopar 29 XCX. Naslednica ene najbolj prodornih in prepoznavnih blagovnih znamk na svetu ima zahtevno nalogo – ohraniti sloves enega najbolj zaželenih plovil za razvedrilo in prosti čas. Z novim Axopar 29 Finci znova dokazujejo, da znajo nadgraditi uspeh, ne da bi pri tem izgubili svojo identiteto: avanturistični duh, praktično uporabnost, nordijski dizajn in izjemno razmerje med zmogljivostjo ter ceno.
Besedilo: Julijan Višnjevec
Verjetno se vsi sprašujemo, kako je sploh mogoče nadgraditi uspeh že tako priljubljenega plovila? Resnično, to ni enostavna naloga – kljub temu da za modelom Axopar 29 stoji močna blagovna znamka in ekipa, ki jo vodi soustanovitelj, razvojni in strokovnjak za marketing Jan-Erik Viitala. Eden izmed ključev do uspeha se skriva v tem, da so pri Axoparju prisluhnili uporabnikom ter model Axopar 29 nadgradili z boljšo uporabniško izkušnjo. Že vrsto let namreč pri Axoparju ne prodajajo le plovil, temveč sanje, druženje, življenjski slog in – nenazadnje – identifikacijo lastnikov z blagovno znamko, kar povzamejo z izrazom »axoparjanci«. Vse izboljšave so bile usmerjene v večjo funkcionalnost, uporabnost, udobje in višjo kakovost, ob tem pa tudi v sodobnejšo vizualno podobo. Novi Axopar 29 tako ni samo kozmetična ali številčna nadgradnja, temveč povsem na novo zasnovano plovilo, ki pa kljub vsem spremembam ohranja korenine in »genski zapis« svojega predhodnika.
Zunanjost in zasnova: Ostro, športno in modularno
Axopar 29 ohranja prepoznavne linije, ki jih poznamo že iz modela 28: oster V-profil premca, poudarjene bočne linije in praktična zasnova kokpita. Novost pa so rahlo razširjena paluba in optimizirane dimenzije, ki omogočajo boljšo razporeditev teže ter več prostora za gibanje. Ikonični sekirni premec ostaja ključna oblikovna značilnost, čeprav je nazaj zašiljeni del zdaj nekoliko manj agresiven kot pri predhodniku. Oblikovanje premca ima pomembno funkcijo – odbijanje prša vode stran od plovila, zlasti pri vožnji v vetru ali valovih. Ena pomembnejših sprememb je širši bočni zgib, ki povečuje plovnost in pripomore k bolj gladki plovbi v razgibanem morju. Po besedah predstavnikov Axoparja so se zgledovali po večjem modelu Axopar 37 in ga ustrezno prilagodili manjšemu formatu. Kljub temu pa trup ohranja dve zračni stopnici, ki zmanjšujeta trenje med plovbo in izboljšujeta izkoristek goriva.
Sun Top ali Cross Cabin? Kaj izbrati, ostaja dilema
Kot pri vsakem plovilu je tudi pri Axoparju 29 končni odgovor v načinu uporabe in potrebah posameznega lastnika. Vprašanje, kateri model izbrati – Sun Top ali Cross Cabin – je odvisno predvsem od tega, kako nameravate plovilo uporabljati. Sun Top je bolj primeren za druženje s prijatelji in zabavo na vodi, saj omogoča lažje premikanje po krovu, sprejme do osem oseb in ima izrazito družabno razporeditev, v kateri se vsi počutijo kot del dogajanja. Cross Cabin je po drugi strani bolje zaščiten čoln, vendar v notranjosti nudi prostor le za pet oseb, pri čemer se trije na zadnjih sedežih lahko počutijo nekoliko utesnjeno. Krmarska kabina razdeli čoln na tri ločene dele, zaradi česar so potniki na premcu ločeni od tistih na krmi. A prenovljena zasnova premca zdaj vključuje večji prostor za druženje, kar pri prejšnji različici ni bilo mogoče – to pa pomeni pomemben korak naprej v smeri večje povezanosti vseh potnikov na krovu.
Model, ki smo ga preizkusili v Cannesu, je bil v različici XC Cross Cabin, opremljen s panoramsko kabino in izdatnimi steklenimi površinami, ki ustvarjajo občutek odprtosti tudi v slabšem vremenu. Mehanizem za odpiranje stranskih drsnih vrat je izboljšan, saj odprta vrata zdaj ne ovirajo gibanja po palubi. Modularni pristop ostaja srce Axoparjeve filozofije – palubo lahko opremite po meri: s sončno ploščadjo, wet-barom ali dodatnimi sedeži, kar omogoča široko prilagodljivost za vse – od dnevnih izletov do večdnevnih avantur. Dostop do plovila je mogoč s krmne strani prek ploščadi ali s premca, med prekinjeno ograjo nad sidrnikom. Sedeži v premcu s snemljivimi blazinami se lahko, zahvaljujoč nastavljivim nogam mizice in možnosti prestavljanja, hitro preoblikujejo v vsestransko sončno ležišče ali dnevno počivališče. Krmni del ponuja prostor za sončenje in priročno loputo za dostop do shranjevalnega prostora za blazine in drugo opremo. Na obeh straneh krme so dodana večja skladišča – za bokobrane, vrvi, opremo za vodne športe, vključno z nosilcem za vleko smučarja na vodi. Na streho je mogoče namestiti sončne celice za dodatno energijo, kar je še posebej priročno pri obiskih odročnih krajev brez električne oskrbe. Streha je z ustreznim nosilcem primerna tudi za prevoz supa, kajaka ali celo gorskih koles – kar povsem sledi osnovni filozofiji znamke Axopar, ki spodbuja izhod iz cone udobja in raziskovanje narave ter novih pustolovščin.
Notranjost: kompaktna, funkcionalna in svetla
Čeprav gre za čoln dolžine približno devet metrov, notranjost Axoparja 29 preseneti s svojo svetlostjo in premišljeno ergonomijo. Vidljivost za krmarja je izboljšana zahvaljujoč večjemu in preglednejšemu vetrobranskemu steklu, potniki na klopi v krmi pa uživajo v pogledu skozi okna, umeščena med značilno oblikovane C-podporne stebre. Prehod okoli krmarjevega in sovoznikovega sedeža je zdaj prostornejši, krmarska konzola pa nudi veliko prostora za dva 15-palčna prikazovalnika. Stikala so pregledno nameščena levo od krmarskega obroča, medtem ko je ročica za plin na desni strani. Čvrstejša opora za noge in nastavljiv krmarjev sedež – ki ga je mogoče zasukati proti krmni klopi – omogočata udobno vožnjo in prijetno druženje v notranjosti.
Med opremo v kabini najdemo tudi hladilnik in majhno pomivalno korito, nameščena pod krmilnima sedežema – idealna za pripravo prigrizkov in pijače. Drsna vrata in strešna odprtina poskrbita za učinkovito prezračevanje ter občutek odprtosti. Pod premcem je diskretno umeščena spalna kabina za dve osebi, primerna za krajši oddih ali pobeg ob koncu tedna. Opcijsko je na voljo tudi ločeno stranišče, kar dodatno povečuje uporabnost plovila za daljše izlete. Do dodatnega ležišča v krmi je mogoče dostopati z dvigom leve strani klopi. Za zračenje notranjosti je dobro poskrbljeno, večje kose opreme in prtljage pa lahko shranimo prek lopute na krmi. Tam je tudi veliko, udobno oblazinjeno sončno ležišče. Celotna notranjost je opremljena z izboljšanimi držali in zaobljenimi robovi, kar ustvarja prefinjen in sodoben videz.
Na vodi: čista energija, stabilnost in adrenalinska odzivnost
Naš testni model je poganjal najnovejši izvenkrmni motor Mercury Verado V10 s 400 konjskimi močmi, kar je trenutno najmočnejši motor, ki ga je mogoče uradno konfigurirati z modelom Axopar 29. Na voljo pa je celotna paleta pogonskih možnosti za vse tri različice tega modela. Izbor se začne pri motorju Mercury V8 s 300 KM, ki povsem zadošča manj zahtevnim morjeplovcem. Na voljo sta tudi različici V10 s 350 KM ter visokozmogljiva različica s 400 KM, kot smo jo imeli na testu. Za tiste, ki prisegajo na dvojni pogon, je na voljo tudi par motorjev po 200 konjskih moči vsak. Že ob izplutju iz marine Port Canto je bilo jasno, da gre za izjemno usklajen pogonski sklop – odziven, tih, miren in hkrati izjemno zmogljiv. Najvišje hitrosti tega modela segajo do 50 vozlov, medtem ko znaša potovalna hitrost okoli 30 vozlov, pri najzmogljivejši različici celo 36–37 vozlov. Prostornina rezervoarja za gorivo se je v primerjavi s prejšnjim modelom občutno povečala in zdaj presega 400 litrov. Pri hitrosti 28 vozlov in polnem rezervoarju je doseg plovila približno 250 navtičnih milj. Ponovno se kot ena izmed ključnih prednosti izkaže odlično zasnovan trup. Plovba v zavojih je prijetna in vznemirljiva – pri ostrih zavojih pri 28 vozlih smo kljub nekoliko razburkanemu morju brez težav ohranili hitrost. Pri preizkusu pospeška smo od mirovanja do hitrosti glisiranja potrebovali le šest sekund. Najvišjo hitrost smo izmerili pri 46,8 vozla in 5470 vrtljajih na minuto. Ob ugodnejših razmerah in manjšem številu ljudi na krovu, pove naš skiper, so dosegli celo 48,8 vozla, kar veliko pove o zmogljivosti plovila. A najvišja hitrost je le eden izmed podatkov. Okretnost plovila je izjemna – pri obratu na mestu ni zaznati kavitacije ali zračnih mehurčkov, oprijem pa ostaja odličen. Vodljivost Axoparja 29 je primerljiva z visoko zmogljivim avtomobilom – nekateri pravijo, da je občutek kot vožnja z gokartom. Dejstvo pa je, da je Axopar 29 zasnovan za vsa morja in pripravljen tudi na zahtevnejše razmere na odprtem morju. Če bi ga morali na hitro opisati, bi rekli, da združuje številne lastnosti svojih večjih bratov, Axoparja 37 in 45, a v bolj kompaktnem, a nič manj impresivnem paketu.
Zaključek: Axopar 29 je več kot evolucija – je revolucija uporabniške izkušnje
Finski proizvajalec je z modelom Axopar 29 zadel novo zmagovalno formulo: plovilo je dovolj veliko za resne navtične avanture, a še vedno dovolj enostavno za manevriranje, vzdrževanje in shranjevanje. Z zmogljivim motorjem Mercury Verado V10 s 400 konjskimi močmi ponuja pravo doživetje moči in elegance – brez pretiravanja in brez kompromisov. Na splošno je Axopar 29 odlično uravnotežen med visoko zmogljivostjo, vsestranskostjo in udobjem. To je čoln za vse, ki si želijo novih doživetij na vodi – avanturistični dnevni čoln, ki zmore vse: od hitrih pospeškov do raziskovanja odprtega morja in hkrati ponuja dovolj udobja za večdnevna potovanja. Različica Axopar 29XC Cross Cabin odlično zadosti pričakovanjem tistih, ki želijo preživeti na morju konec tedna, medtem ko je Axopar 29 CCX popolna izbira za navdušene športne ribiče. Axopar 29 je morda celo najbolj vsestranski čoln, predstavljen v zadnjem letu, in bo po zaslugi novega slovenskega zastopnika, podjetja Just Perfect, še dostopnejši tudi slovenskim kupcem. Kakor koli že – če želite postati »axoparjanec«, se cena osnovnega modela Axopar 29 Sun Top začne pri 61.500 evrih brez DDV.
Tehnični podatki testnega modela:
Dolžina: 9,4 m
Širina: 2,98 m
Izpodriv (brez motorja): približno 2.800 kg
Zasnova trupa: dvojni stopničasti, 22 stopinj na krmi
Motor: Mercury Verado V10, 400 KM
Največja hitrost: ~48 vozlov
Rezervoar za gorivo: 400 l
Kapaciteta oseb: do 8