Yamaha in električni pogon

Besedilo: Julijana Višnjevec Foto: arhiv Yamaha Motor

Japonski industrijski gigant Yamaha se z nakupom podjetja Torqeedo postavlja na zemljevid vodilnih družb za prihodnje obdobje diverzificiranih pogonskih sklopov. Poleg tega so pri Yamahi predstavili novo različico pionirskega električnega izvenkrmnega motorja HARMO za leto 2025, ki je zdaj opremljen z vrsto posodobitev, namenjenih zagotavljanju bolj vsestranske in intuitivne navtične izkušnje.

 

Nakup podjetja Torqeedo s skoraj 20-letnimi izkušnjami na področju električne mobilnosti na vodi

Podjetje Torqeedo, ustanovljeno leta 2005, ima skoraj dve desetletji izkušenj ter več kot 250 patentov za električne motorje, propelerje in električne sisteme. Ponaša se tudi z zmogljivostmi za serijsko proizvodnjo ter obsežnimi raziskovalnimi viri, ki jih namerava zdaj uporabiti za razvoj izvenkrmnih električnih motorjev v sodelovanju z družbo Yamaha Motor.

»Z družbo Yamaha Motor smo dobili močnega strateškega partnerja, s katerim bomo skupaj razvijali elektromobilnost na vodi. Ta združitev nam ponuja nove priložnosti, da okrepimo svoj vodilni položaj na rastočem trgu električnih motornih sistemov za čolne in skupaj trajnostno oblikujemo prihodnost navtike,« je povedal Fabian Bez, izvršni direktor podjetja Torqeedo.

Sodelovanje pri spodbujanju razogljičenja v navtični industriji

Prevzem družbe Torqeedo od podjetja Yamaha Motor pomeni pomemben korak v dinamičnem trgu elektromobilnosti. Yamaha Motor si z izvajanjem svoje strategije Marine CASE prizadeva povečati svojo konkurenčnost in pospešiti dekarbonizacijo v navtičnem sektorju. Japonsko podjetje lahko v prihodnosti računa na strokovno znanje in izkušnje podjetja Torqeedo, da bo zadovoljilo vse večje povpraševanje po električnih in hibridnih pogonskih sistemih.

»Z nakupom družbe Torqeedo, vodilnega podjetja na svetovnem trgu električne mobilnosti na vodi, smo naredili naslednji korak v naši strategiji Marine CASE za leto 2024. Torqeedovo dolgoletno strokovno znanje nam zagotavlja strokovno podporo pri spodbujanju elektrifikacije naših pomorskih aplikacij, oziroma vgradenj sistemov pogona na plovila, da bi pomembno prispevali k navtični industriji brez emisij,« je ob prevzemu poudaril Toshiaki Ibata, višji izvršni direktor in glavni direktor navtičnega poslovanja družbe Yamaha Motor.

 

Nadgradnja električnih motorjev HARMO

Novi HARMO 2.0 je primeren tako za enojno kot tudi za dvojno namestitev električnega motorja na plovilo. Nova elegantna zasnova prinaša izjemno moderno estetiko, namestitev pa je možna tako na čolne za razvedrilo in prosti čas kot tudi na čolne, namenjene prevozu oseb, na primer vodne taksije. Revolucionarni integrirani električni pogonski in krmilni sistem je še izboljšan v primerjavi s svojim predhodnikom. Kljub novostim nova različica ohranja vse lastnosti predhodnika, kot so tiho in okolju prijazno delovanje ter intuitivno upravljanje v kombinaciji z Yamahino zanesljivostjo. HARMO 2.0 vključuje razširjen nadzorni sistem s krmilno palico, ki je na voljo za enojne in dvojne aplikacije. Nova nastavitev joysticka še bolj olajša upravljanje za vse stopnje navtičnega znanja, saj zagotavlja intuitivno in odzivno delovanje. Enostavno upravljanje je še posebej uporabno na tesnih območjih privezov in v zahtevnih vremenskih razmerah.

Fabrice Lacoume, direktor za navtično področje pri Yamaha Motor Europe, pravi: »HARMO 2.0 vključuje vse inovativne inženirske rešitve, zaradi katerih je bil HARMO 1.0 tako prebojen, zdaj pa ponuja neverjetno vsestranskost s številnimi različnimi možnostmi uporabe na plovilih, konfiguracijami motorjev in možnostmi krmiljenja. Pri Yamahi verjamemo, da bodo električni motorji, skupaj z alternativnimi trajnostnimi gorivi in vodikovo energijo, ključni del pri doseganju ogljične nevtralnosti v navtični industriji.«

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL