FRAUSCHER 1212 Ghost Air

Tekst: Peter Lenarčič Foto: Frauscher Yachts in Peter Lenarčič

»LA VIE EN ROSE«

Ena izmed najbolj znanih pesmi Edith Piaf ima refren, ki morda najbolje opiše našo izkušnjo na predpremieri novega Frauscher 1212 Ghost Air, odprte verzije modela 1212 Ghost. »Ko me vzame v svoje naročje, mi nežno govori, in življenje vidim skozi rožnato obarvana očala«. Na jugu Francije, z sidrom vrženim na peščeno dno le kakšen meter in pol pod kobilico, ko se je čoln nežno zibal na kristalni vodi tik pred vilami znanih milijarderjev. Skozi zvočnike je nežno donel prav ta komad v izvedbi Lucy Dacus, med tem ko smo Best of Boats novinarji rešetali in razgovarjali o testni plovbi, ki je bila ravnokar za nami.  

Prevrtimo čas 20 ur nazaj, ko sem v novega Fiata 500X ravno zadegal zadnjo torbo in se odpravil na pot. Ker konec koncev sem se odpravljal v St. Tropez, zato so mi pri Avto Triglavu za test prijazno ponudili pravo vozilo za francosko riviero, stilski, seksi rdeč 500X z platneno kabrio streho. Sedaj je le še potrebno preživeti 9 ur avtocest preden pridemo na njegov »domači« teren. Pa ni bilo tako hudo, res, da streha močno pridoda k hrupu v kabini pri višjih hitrosti, a se je dalo sprejemljivo udobno potovati pri 130 km/h. Sedeži in vzmetenje so se izkazali kot odlični in nadvse primerni za takšna popotovanja. Pa o tem več v posebnem testu, a vseeno, ko se iz avtoceste pričneš spuščati proti obali, odpreš streho in okna, ter počasi v gostem prometu nadaljuješ po obalni cesti…takrat pa tudi pravi avtomobil prispeva k temu, da »padeš notri«, v dekadentni svet juga Francije. Turistično mestece Port Giraud je bil moj cilj, tam je namreč avstrijsko podjetje Frauscher namreč odprlo novo pisarno, prav v centru in le skok s čolnom stran od glavnega zbirališča slavnih, želeli-bi-biti-slavnih in bogatih. Mali Fiat je prišel do izraza in na nejevoljo varnostnikov sem naredil kar nekaj krogov po ozkih ulicah, ki jih prekinjajo strmi mostički. Človek pač mora znati uživati in izkoristiti priložnosti, ki se ponudijo!

Pred novimi prostori Frauscherja se je pozibavalo kar 9 trupov, skoraj vsi modeli tega proizvajalca, ki je od skromnih začetkov gradnje malih tekmovalnih jadrnic prišel do gradnje in prodaje čolnov, namenjenih uživanju in zabavi na vodi za tiste najbolj petične in zahtevne kupce. Nas je čakal test plovila iz vrha njihove ponudbe (nad njim je le še model Demon), odprta »Open« verzija modela 1212 Ghost, poimenovana Ghost Air. 1212 Ghost s kabino je poznan že od prej, saj je bil predstavljen kakšni 2 leti nazaj, zato nekih velikih presenečenj ni bilo pričakovati, a ko smo počasi manevrirali skozi natlačene kanale Port Giraud, je Ghost v Open obliki začenjal dobivati smisel. Na krovu tega 12 m dolgega čolna nas je bilo 8 duš, registriran je sicer za do 12 oseb, a kljub temu ni bilo čutiti nikakršne utesnjenosti v premikanju po palubi. Bokobrane smo delno pospravili v odlagalni prostor pod krmnimi ležalnimi površinami, večina pa je svoje mesto našla v ogromnem sidrnem prostoru in to kljub pomičnemu/dvižnemu sistemu samega sidra. Hitrost plovbe je kar za kakšno miljo plovbe od pristanišča (dokler si v zalivu) omejena na 20 vozlov, pri čemer te na vsaki strani spremlja na desetine plovil, od stometrskih superjaht do 5 metrskih gumenjakov in na prvi pogled zmedena prometna situacija je zelo podobna tisti, ki vlada v italijanskih ali francoskih mestih. Strižni valovi pri tem z lahkoto dosegajo tudi meter višine, a kljub temu smo na Frauscherju pluli udobno, brez sunkovitega nagibanja. Veliko je pri tem imela opraviti tudi sposobnost krmarja, francoskega kolega, a vseeno, trup se je izkazal in na palubo ni prišla niti kaplja vode. Kot zanimivost naj na tem mestu omenim še barvo, neke vrste olivno zeleno z bleščicami, ki je delovala resnično dobro in je prevzeta iz avtomobilskega sveta. Frauscher je drugače kar močno povezan z avtomobilsko industrijo, njihov naslednji, izredno zanimiv projekt, ki prihaja v jeseni, je narejen v sodelovanju s Porschejem…pa dovolj o tem, vrnimo se na Ghost Air.

SPREHOD PO PALUBI

Razlog našega obiska se seveda nahaja spredaj, od kokpita naprej. Postavitev krmarskega mesta je centralna, z simetričnimi prehodi na bokih. Krmarski stol je levi, desni je namenjen so-krmarju. Veliki »hard-top« deluje čisto, v sijaju spolirane črne barve z ugreznjenimi majhnimi lučmi deluje kot umetniški kos. Spoj med levim in desnim delom je namenoma viden, da gibanje in tresljaji hard-topa med plovbo skozi leta ne bi povzročil vidnih poškodb barve in laka, silikonski-gumeni stik pač dovoljuje premikanje. Na obeh bokih so prehodi dovolj široki in stene dovolj visoke, da dve osebi nimata problema priti ena mimo druge tudi v današnjih časih »satanizacije« medsebojnih dotikov, in brez nevarnosti padca v morje tudi pri višji hitrosti in valovitem morju. V bokih se nahajajo omarice in odlagalni prostori, ki so jih na testnem plovilu v večini zasedali kozarci…naj se ve čemu je čoln namenjen. Predno vstopimo na premec, se boka nekoliko razširita v notranjost, in tako napravita dva prostora. Na levem boku najdemo velik hladilnik, na desnem pa se pod pokrovom skriva kuhinja/žar. Optično premec in kokpit tu ločuje še majhna, 2cm velika zaobljena stopnička, ki služi tudi varovanju prstov na nogi ob povsem spuščeni mizi. Kajti v premcu kraljuje ogromno U sedišče z veliko mizo, ki jo lahko spustimo povsem v tla (in dobimo plesišče😊), v srednjem položaju in z nameščenimi blazinami je tu gromozanska površina za sončenje, v najvišjem položaju pa seveda miza služi kot….miza. Celoten premec pred soncem zaščitimo s ponjavo razpeto med karbonske nosilce (enako na krmi). Za goste, ki želijo uživati med plovbo na premcu, so na zunanji strani bokov prikladno nameščena držala, ki se jih lahko oprimejo za boljši občutek in večjo varnost.

POD PALUBO

Seveda Fraucher od vas ne pričakuje, da boste za njihov čoln odkartali milijon evrov, ženo pa poslali na WC poimenovan krmna ploščad. Zato je tu precej bogato odmerjena kabina, v katero dostopamo skozi vratca na prednji strani krmilne konzole. Po račjih stopnicah se spustimo v notranjost, kjer je v delu centralne konzole stojna višina in dovolj prostora, da se bo lahko uredila še tako zahtevna gospodična ali gospod. Kopalnica, v globini centralne konzole, (ločena z posebnimi vrati!) je res bogato odmerjena in tudi cesar se ne bi branil uporabljati ne WC-ja, ne tuša. Tu je seveda stojna višina, svetloba in zračenje pa prihajata skozi strešno okno. Višine zmanjka le nad posteljo, potegnjeno v premec, kjer manjka tudi svetlobe, saj ta prihaja le indirektno skozi dve okenci skriti v stropnih »nišah«.

ZA KRMILOM

Ob pogovorih z gospodom Stephanom Frauscherjem, ustanoviteljem in lastnikom podjetja, je plovba do velikih rumenih boj, ki označujejo konec omejitve hitrosti hitro minila in na vrsti za krmilo smo bili novinarji BOB. Tega 12m dolgega Frauscherja, sta poganjala dva Volvo Penta D6 dizelska motorja s po 440 KM vsak (standardno motorizacijo predstavljajo Mercury V8 bencinski motorji). Morje je bilo zmerno valovito z valom od pol do enega metra. Kot že omenjeno, se je globoki V trupa izkazal že pri nižjih hitrostih a tudi pri višjih, ko smo ročice plina potisnili do konca in odčitali 44 vozlov hitrosti, se je obnašal enako. Udobno, stabilno, varno in predvidljivo. A najlepša hitrost plovbe je bila tista okoli 26 vozlov, ko je Ghost Air lepo ležal na vodi in mehko požiral val za valom, medtem ko je bil v kokpitu možen normalni pogovor, centralna konzola pa je lepo ščitila pred vetrom tudi potnike na zadnjih sediščih. Naj omenim, da tudi pri najvišji hitrosti ni bilo zaznati nikakršnega hrupa oziroma škripanja trupa ali trde nadgradnje. Na krmilo se čoln odziva natančno in predvidljivo, kot je od takega »gospoda« pričakovati, tu ni pričakovati nikakršne športne »napetosti« ali živčnosti. Za mir na sidru je seveda tudi možnost vgradnje SeaKeeper žiroskopskega stabilizatorja (testno plovilo ga ni imelo). Za polni obrat pri hitrosti 15 vozlov je čoln potreboval približno 5 dolžin. Poraba pri zgoraj omenjeni potovalni hitrosti se bo gibala okrog 80-95l goriva na uro, spodnje številke so podatki izmerjeni na manj obremenjenem plovilu (4 osebe, mirnejše morje).

LA VIE EN ROSE

Plovba na najnovejšem Frauscherju v okolju enega najbolj znanih svetovnih letovišč ti vsekakor nadane »rožnata očala«, skozi katera na svet brez težav gledaš z najlepše plati. In to je morda tudi največja pohvala Ghost Air-u, da v popolnosti izpolni svoje poslanstvo- ponuditi lastniku in njegovim gostom najlepšo plat življenja in mu s tem poplačati trud, s katerim si je lahko privoščil takšno razkošje. Cene za Frauscher 1212 Ghost Air se začno pri dobrih 800 tisoč evrih, testno plovilo pa je skupaj z DDV doseglo številke v bližini 1.3 milijona evrov. Morda se zdi veliko, a v okolju kamor spada,  to skoraj ni omembe vredno. Konec koncev, življenje ne sme biti samo delo, tu pa tam je treba užiti tudi njegov sad.

 

TEHNIČNI PODATKI:

Dolžina: 11,9 m

Širina: 3,50 m

Osebe: 12

Teža: 8400 kg

Gorivo: 850l

 

PODATKI S PLOVBE

U/min     kn              l/h

   600    3.8.           3,8

  1. 000    6,7            10

1.500     9,6            28

2.000    17,3           56

2.500     26,5         72

3.000     34            104   

3.500      41            150

3.700      44            170

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL