Absolute 47 Fly

Absolute 47 Fly

Besedilo: Julijan Višnjevec Foto: Absolute Yachts

Pod nabito silhueto zunanjega dizajna se skriva toplo srce, udobje prostorov in igra barv. Sorazmerne dimenzije prostorov nudijo presenetljivo veliko mero udobja bivanja. Izbor materialov v notranjosti po želji kupca naredi vsako 47 Fly posebno in edinstveno. Enostavna okretnost in plovne lastnosti sta aduta najmanjše predstavnice v družini Absolute motornih plovil s poveljniškim mostičkom.

Ena od Absolutovih prednosti je zagotovo dizajn. Brez velikih imen se ekipa hišnih dizajnerjev podpisuje pod nadvse všečne kreacije. Absolute 47 Fly ni izjema in kljub precej velikim stroškom razvoja uživa v lastni zasnovi. Če si kdo misli, da je njena oblika smešna, se moti. Oblika premca je skrbno načrtovana in omogoča udobje brez primere, obenem pa ohranja zmerne stroške. Na prvi pogled bunkasti premčni del spominja na Navetto 68, z velikim oknom in ogromno volumna pod palubo. Še posebej padejo v oči velika osrednja okna v trupu. Na krmi se dizajnerski vložek konča s hladilnimi režami svežega zraka za zračenje strojnice.

Poveljniški mostiček, potegnjen do krme, in nazaj nagnjen antenski lok dodata svojo obliko 47-čeveljski lepotici, ki se sploh ne počuti majhna. Na poveljniškem mostičku je možno za senco dodati bimini ali celo trdo streho. Poveljniški mostiček je prostoren, na premcu je velika ležalna površina namenjena sončenju. Za poveljniškim mestom je mogoče imeti dva sedeža, po želji je lahko na mostičku izplakovalnik, hladilnik in ledomat ter žar. Na krmi je oblazinjena sedežna garnitura v obliki črke U, na sredini pa velika tikova miza. Stranske prehode zaznamuje dovolj velika širina in oprijemališča čez celotno dolžino nadgradnje.

Na premcu je prav posebno mesto, kjer lahko imamo mizico, okoli nje pa oblazinjeno sedežno v obliki črke U. To isto mesto na premcu je možno s spuščeno mizo in nekaj vmesniki spremeniti v veliko ležalno površino. Da sonce v poletnih dneh ne bo preveč pripekalo, so na palubi pripravljeni utori za štiri aluminijaste stebre, med katere se napne ponjava.

Na krmi je kopalna ploščad vsaj toliko velika kot na Navetti 48, za sestop ali vkrcanje s krme pa je mogoče namestiti izvlečni hidravlični mostiček. Velik skladiščni prostor je dosegljiv s krmne platforme, do kokpita pa vodita prehoda po levi in desni strani, kar močno olajša delo pri privezovanju. V kokpitu je rahlo upognjena sedežna garnitura, da bi se čim bolj povečala pohodna površina in možnost namestitve tikove mize, kjer bo za obedovanje potrebno prinesti še kakšen zložljiv režiserski stol. Za prijetno udobje v kokpitu skrbi tudi primerna razsvetljava, ki je tako ali tako del celovite ambientalne rešitve na celotnem plovilu.

Vse, kar ni skrito očem

Prehod iz kokpita v notranjost ločujejo steklena vrata in del pulta, ki se nadaljuje v kuhinjsko nišo. Del pulta na meji s kokpitom ima potopno okno, s čimer pridobimo stoječi bar na vhodu. Kuhinjska niša je v obliki črke L in ima delovno površino oblečeno v korian. Nad omaricami so dizajnersko zasnovane reže za hlajenje ali gretje, ki omogočajo dobro počutje in indirektno distribucijo zraka. Stilska pipa je nad enojnim izplakovalnikom, v drugem delu je še električna plošča z dvema grelcema in pečica ter nasproti velik hladilnik z zmrzovalnikom hišnih dimenzij. Čisto v kotu je od zgoraj na pultu pokrov za odpadke, predvidevam, da tiste organske, ki nastanejo kot posledica priprave hrane. Kuhinjska niša ima še hladilnik za vino in številne predale ter omarice. Za zaščito kuhinjske niše pred sedežno v salonu je mogoče kaljeno steklo ali dvižna kristalna pregrada.

Celoten osrednji prostor salona zaznamujejo velika okna z veliko naravne svetlobe in pogledi na okolico. Za stopničko se dvignemo, ko pridemo v dnevni prostor, kjer je udobna oblazinjena sedežna s preklopno mizico v sredini. Prav ta prehod ima zanimivo nizko trikotno poličko, ki daje smer prehodu in kreativno izrablja precej širok sicer neuporaben prostor. Velike steklene površine premorejo za sedežno garnituro električno okno za zračenja prostora. Nasproti sedežne v obliki črke U je še ena vzdolžna klop. Mizica v sredini se lahko spusti na nivo klubske mizice. Morda bi lahko za silo nekdo tudi prespal, čeprav za to ne vidim prave potrebe, saj so v podpalubju 47 Fly kar tri kabine. A preden pridemo do tja, se ustavimo še ob krmarskem mestu.

Gre za primerno pozicijo, čeprav ima tista na poveljniškem mostičku čisto vse funkcije kot tale v notranjosti. Gre za osebno odločitev kje bomo krmarili, a dejstvo je, da je tudi iz notranjosti pregled nad plovilom odličen, celo boljši, ko gre za manevre s krmo. Za preglednost so poskrbeli tako, da je na vidnem polju čim manj nosilcev, ki ustvarjajo mrtvi kot. Krmarjevo mesto je pametno zasnovano z udobnim sedežem za varno plovbo. Pregled nad inštrumenti je odličen, poleg tega pa je krmarju omogočen bočni izhod. Armaturna plošča je lepo oblikovana in sestavljena s karbonskimi vmesniki. Še bolj pomembno je, da ima prostor za dva velika navigacijska ploterja. Upravljanje s plinom in joystickom pa je na desni strani ob krmilnem obroču. Poskrbljeno je tudi za naslon krmarjevih nog, ko bo sedel ob mirni plovbi v udobnem sedežu. Celotna oprema v salonu sledi linijam oblike nadgradnje in oken ter ujema iste kote, kar daje občutek skladnosti in prefinjenosti.

Ob krmarjevem mestu se spustimo pod palubo, kjer so bile tri kabine. Privzdignjena v premcu brez stopnic je lastniška kabina z velikimi okni in diagonalno postavljenim otočnim ležiščem. Pod v kabini je precej nad morsko gladino, za večje udobje in prostornost pa so vgrajena drsna vrata. Za umetno svetlobo skrbijo podolgovata led svetila, jakost svetlobe katerih lahko reguliramo glede na razpoloženje in potrebe. Na premcu je manjša mizica za potrebe ličenja nežnejšega spola, na levo in desno od ležišča pa so nizke nočne omarice, kar je na tej dolžini prej nenavadno kot standard. Skladiščni prostori so pod ležiščem in v večji omari, iz kabine pa se direktno dostopa tudi do toaletnih prostorov.

Drugi dve kabini sta umeščeni na najširšem delu plovila in se delita na tisto VIP ter centralno kabino. Kabina na levi strani je z oznako VIP in ima otočno ležišče standardnih dimenzij, čeprav so v kabini stopnice, je povsod stojna višina. Za spravilo oblek bomo našli veliko omaro, možnost pa je tudi namestitve TV sprejemnika. Za vhodom, ki ga prav tako zapirajo drsna vrata, je še manjša vanity mizica z velikim ogledalom. Tretja kabina ima svoje mesto na desni strani in je predvidena z dvema enojnima ležiščema, stojna višina pa je čez celotno dolžino kabine.

Na plovbi

V 47 Fly so vgradili preizkušene IPS650 Volvo Penta, ki zagotavljajo nizko porabo goriva, visoke zmogljivosti, dobro manevriranje in manj hrupa ter emisij. Dobre izkušnje z Volvo Penta tudi sicer prinašajo italijanski ladjedelnici prednosti, saj imajo s švedskim gigantom tesne odnose, kar rezultira v Absolutovih plovilih na stalnih testih v švedskem Krossnholmu. Morje pred Varrazzejem je bilo v času naših testov povem mirno, zato smo se odločili opraviti meritve kar na poveljniškem mostičku. Dan je bil kot nalašč za plovbo z motornim plovilom, zato smo preverili gorivo in stanje vode. Skoraj poln rezervoar (92 %) črnega zlata in 75 % vsebine v rezervoarjih za vodo. S težo dodatnih devet oseb in polno fotografsko opremo to ni bila ravno olajševalna okoliščina. Na plovbi iz marine segrejemo motorja, ki se vrtita mirno in z IPS pogonom meljeta vodo pod nami. Ni kaj, IPS je inovacija desetletja, če ne še kaj več, čeprav tega vsi glasno in javno nočejo priznati. Na odprtem morju se preizkus začne. Italijanski kolega meri hitrosti in porabo goriva na vsakih 200 obratov na minuto in ostali se strinjamo, sicer ne bomo opravili dela do večera. Kmalu ugotovimo, da je trup odlično zasnovan, saj nas pri 3000 vrtljajih in 15 vozlih katapultira iz vode in trup lepo drsi po mirni morski gladini. Pri 3400 vrtljajih na minuto ocenimo potovalno hitrost, ki je korektnih 22,5 vozla. Plovba je tudi na poveljniškem mostičku mirna in prijetna. Pri 10 vozlih bi porabili 57 litrov goriva za oba motorja, pa se mi je zdelo kar veliko, zato ročico plina še malo potegnem nazaj, pri 9 vozlih skupna poraba pade na 38 litrov na uro. Če bi jo želeli spraviti pod 10 litrov, bi morala biti hitrost okoli 6 vozlov. ker nismo na jadrnici, takoj preizkusimo še pospešek, ko iz točke mirovanja do glisiranja porabimo 18 sekund, do najvišjih vrtljajev 3700 in hitrosti 34 vozlov pa 39 sekund. Najvišja hitrost je bila sicer 28,1 vozla, ko je skozi oba motorja steklo 190 litrov goriva.

Zaključek

Če ne bi pogledal oznake, preden sem prišel na Absolute 47 Fly, bi gotovo imel občutek, da sem na večji barki. Nov sodoben dizajn z večjim volumnom je izredno dobro in pametno izkoriščen, zato ni skrivnost, da 47 Fly nadomešča 45-čeveljsko različico. Elementi in dobre rešitve iz sodobnih Fly-jev in Navette so preneseni sedaj tudi na 47-čeveljsko predstavnico nove generacije. Izbor materialov in izdelava pohištva sta pregovorno italijansko dovršena in pestra izbira materialov omogoča slehernemu kupcu še nekaj osebne svobode. Kljub temu, da govorimo o vstopnem modelu s poveljniškim mostičkom, potrebujejo za izgradnjo ene 47 Fly približno en mesec, letno kapaciteto pa ocenjujejo na največ 15 do 17 enot. Najmanjša v liniji Fly ima kljub svoji velikosti veliko podrobnosti, ki jo na koncu naredijo veliko. Absolute 47 Fly je pustila na splošno odličen vtis, glavna težava je ta, da bo kljub serijski gradnji število enot za cel svet dokaj omejeno.

 

 TEHNIČNI PODATKI

Dolžina čez vse                  14,63 m

Širina                                       4,48 m

Ugrez                                         1,2 m

Izpodriv                             16.640 kg

Moč                                      2 x D6 – IPS650 (2 x 353 Kw)

Gorivo                                   1.600 l

Voda                                          530 l

Kabine/ležišča                      3/6

Kategorija CE:                       B14

 

ZASTOPNIK ZNAMKE ABSOLUTE:

ADRIATIC WAVE

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL