Uspeh na poti: Seafaring 34

Perspektivno in brez bližnjic

Vedno kadar se peljem na Gorenjsko si mislim, no, pa gremo ponovno v navtični center Slovenije. Elan, Greenline, Seafaring… vsi ti (da manjših izdelovalcev in podpornih podjetij sploh ne naštevamo) imajo sedež in proizvodnjo plovil locirano v našem alpskem dragulju. Seafaring Yachts je najmanjši od naštetih, toda po testu najnovejšega izdelka izpod njihovih rok nam je jasno, da jim bo kmalu enakovredno stal ob boku tudi po razprodani knjigi naročil.

Seafaring vzporedno z naraščanjem naročil s polno paro deluje na učinkoviti organizaciji proizvodnje, to je tudi razlog da ne sprejemajo naročil za več kot tri mesece vnaprej, kupcev namreč ne želijo zavajati glede dobavnih rokov svojih plovil. In kupcev se ne manjka, še posebno dolga vrsta pa je nastala z splovitvijo najmanjšega člana družine- modela 34.

Spomnim se, da je ustanovitelj podjetja že na premieri prvega modela ladjedelnice, Seafaring 44, govoril, da ima že narejen design za njegovega manjšega brata, Seafaring 34. Prvi renderji so razkrili, da je oblikovna linija precej podobna starejšemu bratu, kar sicer ni nobeno presenečenje, četudi se je pod njo podpisal drugi oblikovalec, tokrat je to Nikola Oreškovič (podvodni del).

Vsekakor pa presenečenje sledi, ko jo prvič v živo vidim na letošnjem sejmu v Duesseldorfu. Oči namreč zrejo na manjšo, le nekoliko bolj čokato različico večjega brata. Oblika, ki pride še bolj do izraza, ko testno plovilo prvič zagledam zgledno privezano v Marini Punat- marini, ki je postala nekakšna neuradna baza znamke Seafaring, saj je tam privezanih kar nekaj njihovih plovil.

Kljub sivemu in oblačnemu vremenu, barka izgleda nekaj posebnega in z svojim ekspedicijskim izgledom izstopa iz okolice. Po širini je le 55cm ožja od 44’ke, zato ob pogledu v krmo instiktivno pričakuješ daljše plovilo. Proporce so nekaj, na kar se mora pri tej barki oko navaditi. Nadgradnja je namreč na oko identične velikosti, kot tista na Seafringu 44. Predstavnik ladjedelnice kmalu potrdi, kar oči nočejo verjeti, na slabih 4 m krajšem plovilu je nadgradnja krajša le za 7cm. Še enkrat, 7 centimetrov. Manj, kot je dolžina spodobnega sendviča. Pri tem je Izgled pač nujno potreben kompromis pri zagotavljanju prostornosti, zelo pomembne lastnosti, ko želimo na svojem plovilu preživljati kar največ časa.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL