Med našim nedavnim potepanjem po Severni Ameriki, smo na pomolu v Vancouvru zagledali privezani dve jahti, ena je bila Blohm&Voss -ova “AV”, druga pa vlačilec “St.Eval”, ki nam je takoj padel v oči, zato smo malo raziskali ozadje, saj tako stara plovila po navadi za seboj skrivajo zanimivo zgodbo.
Izkazalo se je, da obe jahti pripadata istemu lastniku, milijarderju z veliko ljubeznijo do plovil, sploh tistih zavrženih, potrebnih ljubezni, kamor je spadal tudi ta vlačilec. Gre za 35 m dolg oceanski vlačilec, zgrajen leta 1929 v ladjedelnici Scott & sons v Glasgowu na Škotskem. Med drugo svetovno vojno je služil v obrooženih slikah in v varnost pristanišč vlekel v napadih poškodovane ali torpedirane zavezniške civilne in vojne ladje. Ime, ki ga nosi še danes, je vlačilec dobil leta 1968, ko je bil v službi Falmouth Towing Company, kjer je imel St. Eval posebno čast, da je služil kot glavni vlačilec za Cunardove križarke “Queen Mary” in kraljeve ladje “Britannia”. Leta 1980 ga je kupil Peter de Savary in ga predelal v podporno plovilo za elitno jadralsko tekmovanje “America’s Cup”.
Sedanji lastnik ga je kupil v začetku 90-ih in ga dokončno predelal v jahto, pri čemer je obdržal napis na dimniku in ime. Večinoma ga uporablja za občasni prevoz do svojega zasebnega posestva na otoku Stuart, sicer pa ga večino časa lahko občudujete na pomolu v Vancouvru.