SY “Nilaya” je za Royal Huisman težko pričakovana superjahta, ker je za ladjedelnico prva, ki uporablja njihov nov dizajn in proizvodno metodo imenovano Featherlight™. Pri tej metodi gre za nenehno, rigorozno spremljanje teže skozi vse faze gradnje projekta 405 (kot je delovno ime “Nilaye”), z ciljem zmanjšati končno težo plovila za celih 11%, v primerjavi z klasično grajenimi aluminijastimi jadrnicami, pri čemer pa se mora seveda ohraniti togost in kakovost gradnje.
Proces Featherlight™ uporablja analizo končnih elementov (FEA), metodologijo načrtovanja, ki temelji na tehnologiji vesoljskih plovil. Modeliranje FEA je omogočilo izbiro različnih konstrukcijskih materialov in različnih debelin aluminijaste plošče Alustar ter razmika med okvirji, da bi povečali togost trupa in hkrati zmanjšali skupni izpodriv. Z notranjim inženiringom in upravljanjem teže je bil pristop celovit in se je razširil na razsvetljavo, izolacijo in vse mehanske sisteme. Tudi notranjost je bila deležna natančne analize teže. Vsi notranji strukturni elementi imajo sredico iz lahke pene. Ta inovativni pristop zmanjšuje vrzel v izpodrivu med jahtami zgrajenimi iz aluminija in tistimi, zgrajenimi iz kompozita.
Inženirska ekipa Royal Huisman je s pomočjo znanja o ogljikovih vlaknih svojega sestrskega podjetja Rondal analizirala in predvidela, katere strukturne komponente bi bilo najbolje izdelati iz kompozitov ali aluminija. Na primer, celotna 17,5 m dolga zaobljena streha kabine in struktura kokpita za goste sta iz karbonskega kompozita. Podobno so iz kompozita narejeni tudi vgreznjen prostor za pomožne čolne, lociran na sprednji palubi, (ki se lahko preoblikuje v prostor za posedanje ali palubo za dirkanje), vodotesne pregrade, vhod za posadko, dvojna krmila, del kobilice in bimini trda streha v kokpitu.
Doyle Sailes je na projektu 405 uporabil tudi svoj “luff sail” dizajn, ki je Rondalu omogočil uporabo lažje opreme za jambor in škripčevje. Rondal je dobavil tudi novo generacijo hibridnih (karbon in aluminij) zapornih vitlov, loput in različne opreme za upravljanje jader. Večina mehanske opreme na krovu pa je narejena iz titana.
SY “Nilaya” ima živahen in nizek profil, z ravnim premcem, široko krmo in dvojnimi krmili. Spominja na izgled prejšnje, zelo uspešne maksi tekmovalne jadrnice njenih lastnikov, ki je nosila isto ime. Cilj je bil zgraditi jadrnico, sposobno zmagovati na regatah, obenem pa nuditi družini zmožnost udobnega križarjenja po svetu.
Nigel Ingram iz MCM Newport služi kot vodja projekta lastnikov pri gradnji: »Medtem ko je nova Nilaya namenjena družinskemu jadranju po svetovnih morjih, je lastnik zahteval tudi jadrnico z vsemi “dobrimi lastnostmi” njihovega prejšnjega “dirkalnika”, kar pomeni odzivnost in odlično vodljivost. Alustar je pravi material za napredno, kakovostno superjahto za globalna križarjenja. Bolje se spopada s hrupom in je boljša izbira za udobno križarjenje do oddaljenih lokacij. Nizka teža pri tem zagotavlja ustrezne tekmovalne lastnosti. Royal Huisman se ni bal vlagati v raziskovanje in razvoj vseh vrst inovativnih možnosti za zmanjšanje končne teže. Res so šli v podrobnosti.”
“Nilaya” je bila zasnovana v studiju NAUTA Design in bo lastnikom isporočena v naslednjih mesecih.