Fabia je avto, ki je močno zapisan v gene slovenskih cest, saj je skozi 3 generacije pustila neizbrisen pečat osnovne mobilnosti marsikoga v tej naši deželi. Zanesljivost, robustnost in dostopnost so elementi, ki so ji govorili v prid, oblikovanje pa dovolj konzervativno in ne-izstopajoče, da ni bilo potrebno pretirano razmišljati o njem. Sedaj, v 4 generaciji je Fabia zrasla (dober centimeter v dolžino, in skoraj 5 cm v širino), rasla pa je tudi v smislu oblikovanja.
»Škoda, si to ti?« je bilo namreč prvo vprašanje, ki se mi je porodilo, ko sem se prvič usedel za volan nove Fabie. Notranji oblikovalci so resnično stopili iz Škodinih okvirjev in ustvarili okolje, ki je razgibano, drzno in zanimivo. Termini, ki jih nismo navajeni uporabljati pri Škodinih izdelkih. Testno vozilo je bilo opremljeno z paketom opreme MonteCarlo, ki za doplačilo ….. doda kar nekaj stilskih dodatkov. A kljub temu, osnova arhitektura armaturne plošče je razgibana, polna majhnih detajlov, ki navdušujejo oko in dušo. Temne barve razbijajo živo rdeči poudarki na kvalitetni plastiki sredinske konzole, ročajev vrat in armaturne plošče. Dodatek rdečih šivov na športnih sedežih je le pika na i. Sedeži, mimogrede, podobni tistim iz modelov RS so vrhunski in vredni svojega denarja. Odlično oprimejo telo, so udobni in stilsko dovršeni. Prostora v kabini je dovolj, tudi na zadnji klopi, zahvaljujoče novi platformi MQB AO na kateri je narejena, tako daljše poti tudi za 4 odrasle osebe niso nobeno mučenje. Prtljažnik skriva za 380l prostora, kar je primerljivo prostoru, ki ga nudi Golf. Fabia je tudi malo večja od modela Polo iz iste skupine. Glede na prednjo masko avtomobila, ki je enaka tisti na Octavii, je jasno, da nova Fabia očitno želi preseči okvire svojega razreda.
Infotainment sistem sestavljata dva zaslona, eden namenjen digitalnim števcem (v osnovni verziji se najdejo tudi analogni) z 5 možnimi prikazi in drugi, centralni, namenjen vsemu ostalemu. Kar razveseli, je obilica fizičnih gumbov za vse redno uporabljane funkcije (klima, radio), ki naredijo sistem prijazen vozniku in bolj varen za vožnjo. Grafika je lepa, lepo pregledna in sistem spodobno odziven, da ne živcira med upravljanjem.
Fabie so že od nekdaj nastavljene bolj na »trdo«, z solidno nastavljenim vzmetenjem, ki zagotavlja dobro lego na cesti. Testni avtomobil je bil opremljen z 1.0 TSI motorjem, ki se je z svojimi 110 KM (81kW) v kombinaciji z ročnim menjalnikom izkazal kot poskočna opcija.
Šment, kako hitri so postali ti običajni avtomobili, svojčas so bili taki motorji vrh ponudbe, danes pa jih tretiramo kot običajno ponudbo. Vrh ponudbe pri Fabii trenutno predstavlja 150 KM močan 1.5 litrski TSI bencinski motor, v kombinaciji z DSG avtomatskim menjalnikom. Avtomatski menjalnik je dobra opcija tudi za 1.0 motor, saj je sicer sklopka pri ročnem menjalniku bolj groba pri speljevanju in nizkih hitrostih. Drugače pri 6 stopenjskem ročnem menjalniku ni zamer, deluje natančno in gladko, občutek je boljši kot pri prejšnji generaciji. Nova Fabia se izkaže kot odličen potovalnik tudi na avtocesti, motor z lahko drži udobno visoko potovalno hitrost, omejitev predstavlja le glasnost vetra v kabini. Če boste avto uporabljali za dolge relacije pri avtocestnih hitrostih, bi bilo pametno investirati še kakšnega tisočaka v dodatno zvočno izolacijo. Poraba na testu se je gibala od 5,8l do 6,5l.
Na koncu koncev je matematika preprosta. Škoda Fabia je po vsem, razen imenu (in malo preveč trde plastike v notranjosti), presegla velikostni razred, v katerem naj bi se nahajala. Žal pa je temu sledila tudi cena, ki se sedaj začne tik pod 15 tisočaki, z lahkoto pa preseže 20 tisoč evrov (testni primerek je nosil ceno nad številko 21).
Ah ja Fabia, res si odrasla.