v izdelavi
Rolls Royce Boat Tail v izdelavi

Rolls Royce Boat Tail

Naslednje poglavje

Rolls Royce je znan po  svojih serijskih modelih, malo manj znan pa je po svojem specialnem “coachbuild”  oddelku, ki proizvaja vozila oblikovana in izdelana posebaj po naročilu kupcev, seveda na osnovi serijskih modelov. Tako je pretekli vikend v Vili d’Este na obali jezera Como v Italiji, predstavil drugi izdelani primerek serije Boat Tail, od skupno treh, ki bodo kadarkoli izdelani. Obenem je to tudi poslednji Boat Tail, ki bo javno predstavljen, saj je lastnik tretjega zahteval popolno anonimnost/tajnost.

Boat Tail je v celoti ročno izdelan, s karoserijskimi ploščami, oblikovanimi iz ogromnih, posameznih aluminijastih listov, da ustvarijo značilen obris, ki ga navdihujejo dirkalne jahte z začetka 20. stoletja. V vseh pogledih je ta izjemen avtomobil popolnoma edinstven. Naročil ga je lastnik, čigar družinsko podjetje je zraslo iz očetovih začetkov v industriji biserov.

Mednarodno izobražen svetovljan, je že uveljavljen mecen umetnosti, ki ima v lasti tudi precejšnjo zbirko klasičnih in modernih avtomobilov, shranjenih v posebnem zasebnem muzeju, kamor bo brez dvoma zapeljal tudi novi Boat Tail. Stopnja prefinjenosti, pridobljena iz naročnikovega obsežnega poznavanja razkošja, je jasno vidna. Celotna estetika oblikovanja je zadržana; študija skrbno pretehtanih materialov in natančnih detajlov, ki skupaj ustvarjajo zelo oseben in čustveno odmeven poklon očetu stranke.

Na začetku oblikovanja tega avtomobila, je naročnik oblikovalcem Rolls-Royce Coachbuild  predstavil izbor štirih bisernih školjk, ki jih je osebno izbral iz njegove zasebne zbirke zaradi svoje edinstvene barve in kompleksnosti. Školjke so bile navdih za barvo zunanjosti, ki je ena najbolj zapletenih, kar jih je Rolls-Royce kdaj ustvaril. Osnova barve je bleščeča mešanica ostrig in mehke vrtnice, z velikimi belimi in bronastimi kosmiči sljude, ki dodajo edinstveno biserno kakovost, ki se subtilno spreminja v različnih svetlobnih pogojih. Pokrov motorja v kontrastni barvi konjaka, ustvarjen posebej za ta Boat Tail, vsebuje fine bronaste in zlate kosmiče aluminijaste sljude, skupaj s plastjo kristalnega in ledeno mat prozornega premaza, ki dodaja občutno toplino in globino videzu avtomobila.

Spodnji pragovi vozila iz tehničnih vlaken vključujejo tkano nit iz rožnatega zlata. Zadnja paluba, edinstven in prepozavnem znak Boat Tail-a, kise odpira v obliki metulja, je prevlečena s furnirjem kraljevskega oreha, okrašenega z intarzijami z rožnato pozlačenimi črtami in satenasto brušenim zaključkom, ki zagotavljajo prefinjen videz. Kraljevski oreh je naročnik posebej izbral zaradi njegove lastnosti, da sčasoma zori, je material, ki bo postopoma prehajal v tonske barve konjaka.

Od zgoraj lahko opazimo harmonično ravnovesje in satenasti učinek barve pokrova motorja in otipljive resničnosti  lesene zadnje palube, v nasprotju s sprednjo in stransko perspektivo visokega sijaja. S sprednje strani je rešetka Pantheon, zrezana iz enega samega aluminijastega bloka, okrašena z kipcem Spirit of Ecstasy, oblikovanim v rožnatem zlatu.

Notranjost je lepo urejena kombinacija popolnoma usklajenega usnja v barvi konjaka in ostrig ter furnirja kraljevega oreha, s poudarki iz rožnatega zlata in biserne matice. Usnje, skupaj z biserno prevleko, poudarja površine in oblike sedežev in notranje opreme RR Boat Tail. Tunel menjalnika je oblikovan iz istega furnirja, okrašenega s črtami iz rožnatega zlata, ki rišejo neposredno vizualno referenco na zadnjo palubo in dodajajo žarečo toplino notranjosti. Osrednji del armaturne plošče zavzema ura narejena iz sedefa (material iz notranjosti nekaterih školjk), ki jo je naročnik izbral in dobavil iz lastne zbirke; Fascia je po svojem videzu čista in minimalna, da ne odvrača pozornosti od dragocenega materiala. Isti material (sedef) krasi krmilna stikala in številčnice instrumentov, kar ustvarja močno vizualno in materialno povezavo med avtomobilom, lastnikom in njegovo družinsko dediščino.

 

Alex Innes, vodja Coachbuild Designa, je dejal: »Boat Tail je korak naprej v iznajdljivosti in ustvarjalni svobodi. Ročna izdelava motornega avtomobila ponuja novo področje raziskovanja in možnosti: lahko dosežemo stvari in rešimo izzive, ki bi jih običajne industrializirane metode prepovedale. To je zgodba o dveh svetovih: o sodobnem motornem avtomobilu, toda ustvarjenem z oblikovanjem, ki ga omogočajo le zgodovinske tehnike in preverjena obrt. Res je, enkraten.

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL