Ranieri NEXT 255 LX

Sredozemski značaj v kompaktnem formatu

Besedilo: Julijan Višnjevec

Foto: Julijan Višnjevec in Ranieri International

Za test najnovejšega modela NEXT 255 LX ladjedelnice Ranieri International smo se na topel julijski dan odpravili v Lamezia Terme. Po ogledu ladjedelnice v Soveratu je sledil test v kristalno čistem morju ob idilični plaži italijanske pokrajine Kalabrija. Model NEXT 255 LX povzema vse ključne značilnosti večjega NEXT 275, o katerem smo že poročali, vendar z nekoliko kompaktnejšimi merami – njegova skupna dolžina znaša 7,8 metra. Oblikovalski slog ostaja zvest družini Next – z moderno silhueto, pametno izkoriščenimi prostori in izjemnimi plovnimi lastnostmi. Premišljena razporeditev omogoča enostavno gibanje po palubi, kar potrjuje dolgoletne izkušnje ladjedelnice pri oblikovanju plovil za sredozemski življenjski slog. Kljub skromnejšim meram NEXT 255 LX ponuja vse, kar potrebujete za sproščujoč dan ali konec tedna na morju – prostornost, udobje in brezkompromisno uporabnost.

Zunanja zasnova z mediteranskim DNK

Značilna zunanja podoba NEXT 255 LX se – tako kot pri vseh modelih iz družine Next – ponaša z ostro odsekanim premcem in izrazito športno silhueto. Globok V-trup zagotavlja stabilno in suho plovbo tudi v bolj razburkanih razmerah, medtem ko se palubna linija proti krmi elegantno spušča in zaključi v dveh krmnih ploščadih, ki omogočata varen dostop do morja ter ščitita izvenkrmni motor.

Pametna ureditev kokpita

Kokpit je zasnovan z mislijo na udobje in vsestranskost. Osrednji sedež z nastavljivim naslonom se enostavno prilagodi – bodisi za kosilo ob mizi, bodisi za sproščeno opazovanje dogajanja na krmi, medtem ko v roki držimo leden napitek. Na notranjih straneh oplate sta še dva zložljiva sedeža, ki ju lahko po potrebi odpremo in tako povečamo število sedežev okoli mize. Za vse, ki radi kuhajo tudi na vodi, je tu kuhinjska niša z vgrajenim hladilnikom, električnim žarom in veliko delovno površino – vse na dosegu roke, brez kompromisov.

Krmarsko mesto in prostor za sončenje na premcu

Krmarsko mesto NEXT 255 LX je zasnovano za udobje in funkcionalnost. Trije potniki si lahko udobno delijo širok sedež, ki omogoča dober pregled in sproščeno plovbo. Armaturna plošča je pregledna, z ergonomično postavitvijo elementov – stikala so praktično razporejena na desni strani, SIMRAD-zaslon pa omogoča jasno in hitro branje vseh potrebnih navigacijskih podatkov. Nad osrednjim delom kokpita se razteza masiven rolbar, izdelan iz kakovostnih profilov, v katerega je integriran dvojni senčnik – en del senči kokpit na krmi, drugi pa elegantno pokrije prostor za sončenje na premcu. Kombinacija črnih mat ročajev in ograje dodatno poudari športno-elegantni značaj plovila in se odlično poda k celotnemu oblikovalskemu jeziku serije Next. Na premcu je presenetljivo prostoren in udoben prostor za sončenje, z velikim oblazinjenim ležiščem in dodatnim sedežem, obrnjenim naprej. To je detajl, ki ga na čolnih te velikosti pogosto pogrešamo – tukaj pa predstavlja odličen dodatek tako za sproščeno plovbo kot za uživanje na sidru.

Notranjost

Kljub skupni dolžini, ki ostaja pod mejo osmih metrov, notranjost NEXT 255 LX ponuja presenetljivo veliko prostora in udobja. Takoj ob vstopu v notranjost, na desni strani, je kopalnica, ki je dovolj prostorna za osnovne potrebe tudi večdnevnega bivanja. V premčnem delu se razprostira srednje veliko ležišče, udobno za dve odrasli osebi.

Preizkus na morju

Kljub poletni vročini je bilo na dan preizkusa precej vetrovno. Pihalo je okoli 20 do 25 vozlov, na odprtem morju pa so valovi dosegali približno meter višine. Na krmi je bil nameščen zmogljiv motor Suzuki DF 300, na krovu pa sva bila le krmar in moja malenkost. Na odprto morje se tokrat nismo podali, temveč smo preizkus hitrosti izvedli v zalivu, kolikor je razmere dopuščalo zavetrje. Krmarska konzola je centralno postavljena in opremljena z nizkim vetrobranskim steklom, ki kljub svoji višini nudi kar dobro zaščito tako za krmarja kot tudi sopotnika. Potovalna hitrost se začne pri 21 vozlih pri 4000 vrtljajih in se dvigne do približno 35 vozlov pri 5300 vrtljajih motorja na minuto. Preizkusili smo tudi pospeševanje – do trupne hitrosti potrebujemo le dobrih pet sekund, do najvišje hitrosti 41 vozlov pa 23 sekund. NEXT 255 LX je zelo okreten, in čeprav so bili prisotni manjši valovi in veter, niti kaplja morja ni prišla čez palubo. Krmar je bil izkušen in očitno je zelo dobro poznal plovilo. Ko sem preizkus opravil še sam, me je čoln navdušil – bil je izredno zabaven za upravljanje, brez zdrsov v zavojih in dovolj zmogljiv, da se brez skrbi odpravimo na izlet z družino ali prijatelji.

Ranieri NEXT 255 LX vsekakor navdušuje s svojo funkcionalnostjo, učinkovito porabo goriva in veliko prednostjo, saj ga je mogoče brez težav prevažati s prikolico. Osnovna cena se začne pri xx.xxx evrih brez DDV.

Vrt./min.            Hitrost (vozli)    poraba (l/h)

650                      2,1                       2,3

1.000                  4,1                       3,9

1.500                  5,4                       7,7

2.000                  7,0                       9,9

2.500                  8,1                       16

3.000                  11                        23

3.500                  18                        26

4.000                  21                        32

4.500                  26                        37

5.000                  31                        44

5.500                  35                        61

6.000                  40                        90

6.100                  41                        92

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL