Po tako visokih besedah iz ust takšne osebe, seveda me je mučila huda radovednost, kaj je na tem avtomobilu tako posebnega, ker roko na srce, ne izgleda kot nekaj posebnega. Poravnan v vrsti belih mercedesov na parkirišču, ga je bilo komaj videti, ker ima za razliko od sodobnih avtomobilov, prednjo masko dejansko majhno. Seveda je imel testni B oblečeno »ta g’mašno« obleko, stilski paket AMG line, a pod njim je bilo srce enega najbolj vsakdanjih motorjev, dvo-litrskega dizel motorja z oznako 200.
Pa kljub temu, da gre za enega najbolj popularnih izbir, ko pridemo do razreda B, po prvem zagonu nikakor ne morem reči, da je to v kakršnikoli obliki motor, na katerega bi lahko gledali zviška. Uglajenost in mirnost, s katero se zažene, sta lahko vzgled kateremukoli motorju, ki se nahaja v »premium« znamki avtomobila. In povezava z 8 – stopenjskim avtomatskim menjalnikom je odlična, to postane jasno po prvih križiščih. Kljub majhni prostornini motor od sebe daje zelo spodobnih 110 kilovatov moči (150 KM) in 320 Nm navora.
V B-ju ne rabiš preživeti veliko časa, da ti zleze pod kožo. Vstop in izstop se dogajata na praktično isti ravni, kot stojite. Nikamor se ne vzpenjate ali spuščate, preprosto prestavite rit v notranjost avtomobila in vozniški sedež je tam, na pravi višini, mehak in udoben. Ergonomija za vsakodnevno uporabo je torej odlična, najmanj obremenjujoča za telo. Tudi položaj in sama velikost volana sta vrhunska, lepo sede v roko in nudi občutek večjih SUV vozil. Žal je bilo tudi na tem volano polno kapacitativnih in drsnih gumbov, ki ne delujejo tako dobro, kot bi človek pričakoval. Zasloni in »infotainment« sistem so znani, tu besed ni potrebno izgubljati, v vsakodnevni uporabi pridejo zelo prav lično narejena in nameščena fizična stikala pod zasloni.
Tudi na zadnji klopi je prostora za sedenje veliko, s podobno ergonomijo kot spredaj. Če boste izbrali temno oblazinjenje, bo k udobju v kabini močno pripomoglo panoramsko steklo. Kabina sama je dobro sestavljena, brez opaznega škripanja in čričkov, se pa na drugi strani opazi večja količina trde plastike napram višje pozicioniranim modelom, kar je sicer pričakovano. Prtljažnik je kljub prostornosti potniške kabine velik, z lahkoto je pogoltnil našega Tomosa. Uradne številke pravijo, da je sicer na voljo 420 Litrov prostora.
Tako napravljena sva jo z B- jem urezala med dolenjske griče na prometno, z radarji in turisti posejano cesto do Žužemberka, v iskanju hladne osvežitve ob reki Krki. Na avtocesti se B izkaže z lahkotnim sledenjem in predvsem tihim sledenjem avtocestnim hitrostim. Zatesnjenost kabine je odlična, piš vetra in hrup s ceste sta povsem nemoteča. Na zavitih cestah se izkaže, da je B-jeva lega dobra, nagibanje karoserije nadzorovano in nemoteče, a športna vožnja mu vseeno ni preveč všeč. Tako je način »Sport« med našim testom bolj ali manj sameval. Lagodno križarjenje se izkaže kot idealna in sproščujoča praksa, pri kateri se boste sprostil tako voznik kot potniki. Družinski proračun bo prijetno presenetila poraba, ki se je pri nas gibala okoli 5 – 5,5 litrov dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Malo manj navdušena bo denarnica ob ceni, ki se začne pri ……. , za tako opremljen avtomobil, kot je bil naš testni, pa vas bodo pri Mercedesu vprašali po ….. evrih.
Dandanes oblikovanje avtomobilov teži v smeri agresivnosti in dominance, zato B z svojo klasično enoprostorsko, aerodinamično obliko na cesti predstavlja prijetno osvežitev. Če ste torej zmožni to ceniti, boste v razredu B našli enega izmed danes zelo redkih avtomobilov, ki v majhnem ekonomičnem paketu nudi odlično ergonomijo, dobre potovalne in prostorske karakteristike skupaj z odlično izdelavo in pridihom luksuznega razreda.