Feadship je zgradil že kar nekaj jaht, ki so v svojem času premikale meje tehnologije, titulo je do danes znotraj njihovih vrst držala “Savannah”, v mnogočem prelomna jahta z izjemno naprednim hibridnim sklopom. Danes pa je Feadship oznanil, da so kupcu izročili 84,2 m dolgo motorno jahto, projekt Feadship 710, oziroma od sedaj naprej znano pod imenom “Obsidian”.
Gre za plovilo, ki v mnogočem predstavlja pomemben mejnik v dosegi Feadshipovega cilja, izdelovati ogljično nevtralne jahte do leta 2030. V ta namen so pri jahti “Obsidian” trup s pomočjo CFD (computational fluid dynamics) optimizirali za plovbo pri potovalni hitrosti in ne za dosego najvišje hitrosti. Strukturno so zmanjšali težo nadgradnje z uporabo karbona, iz katerega so izdelani previsi in nato pričvrščeni na aluminijasto osnovo nadgradnje, brez potrebe po dodatnih opornikih.
Dodatno so se inženirji osredotočili na izboljšanje učinkovitosti dizelsko-električnega pogonskega sklopa in upravljanja z hotelskimi energijskimi potrebami (kar 60% energije na jahti se porabi za življenje na krovu). “Obsidian”ima na krovu baterijsko banko veliko 4.5 MWh, ki jo napajajo 4 generatorji, sposobni delovanja tako na klasično, kot na ne-fosilno dizelsko gorivo. Glavni pogon predstavljata dva nasproti vrteča Veth potisnika (contra-rotating thrusters), napeljava pa je 1000-voltna. Potisniki so nameščeni na najbolj učinkovitem mestu za pogon in usmerjanje, medtem ko so generatorji, baterijska banka in ostale pritikline razmeščeni za kar najbolj optimalno razporeditev teže.
Zahvaljujoč veliki baterijski banki, je “Obsidian” pri 10 vozlih sposoben prepluti do 35 navtičnih milj samo na električni pogon, oziroma na sidru zagotavljati do 15 ur “tihega” delovanja brez uporabe generatorjev. Skozi plovilo so Feadshipovi inženirji izkoristili, tudi druge prilike za energetski prihranek, kot je recimo recikliranje toplote ki jo oddajajo generatorji in klimatske naprave, razvili pa so tudi novo toplotno črpalko, ki lahko izkoristi tudi temperaturo okoliškega morja in je do 5x učinkovitejša od segrevanja z običajno grelno tuljavo.
Jahto so oblikovali pri studiju RWD v sodelovanju z Monk Design in navtično arhitekturo pri hišnem studiju De Voogt Naval Architects. Zaobljene, čiste linije in asimetrija so glavne značilnosti, po katerih boste prepoznali “Obsidian”. Slik interierja še ni, je pa znano da noben prostor, razen kabin, na jahti nima 90 stopinjskih kotov.
Projektanti pričakujejo, da bo “Obsidian” v primerjavi z jahtami zgrajenimi le 5 let nazaj zmanjšal celotni vpliv na okolje za 27% ob uporabi klasičnega dizelskega goriva, oziroma do kar 60%, če bo lastnik uporabljal gorivo HVO (ne-fosilno dizelsko gorivo). “Obsidian” nosi dva pomožna čolna, oba električna, proizvajalca Tenderworks, podpirajo pa jih 4 hitre polnilnice, ki omogočajo polnjenje na vodi ali v garaži.
Fotografije: Feadship