Ferrari Hypersail – Ko jadrnica preleti ocean

Legendarni proizvajalec športnih avtomobilov Ferrari vstopa v jadralni svet s prelomnim projektom Hypersail – 30,5-metrsko jadrnico na hidrokrilih, ki bo s povsem avtonomnim pogonom »letela čez oceane«.

Ferrari je uradno razkril enega svojih najambicioznejših projektov doslej – Hypersail, 30,5 metra dolgo jadrnico na hidrokrilih, ki bo predstavljala nov mejnik na področju trajnostne visoko zmogljive navtike. To bo prva jadrnica te velikosti na svetu, ki bo popolnoma energetsko samozadostna, saj bo delovala izključno na obnovljive vire energije: sončno, vetrno in kinetično.

Brez motorja z notranjim izgorevanjem

Ključno pri projektu Hypersail je dejstvo, da na jadrnici ne bo motorja z notranjim izgorevanjem. Vso energijo, ki jo bodo potrebovali napredni sistemi – za nadzor in gibanje hidrokril, kobilice, krmila ter za delovanje številnih računalnikov in navigacijskih instrumentov – bo jadrnica pridobivala med jadranjem, povsem avtonomno.

Navdih za projekt izhaja iz Ferrarijevega sveta visoko zmogljivih avtomobilov, kar bo uporabljeno v razvoju sistema za nadzora fojlanja jadrnice, ki temelji na znanju s področij aerodinamike, stabilizacije in pametnih senzorjev. Sistem omogoča stabilno jadranje nad vodno gladino s pomočjo hidrokril, s čimer se dramatično zmanjšuje upor in povečuje hitrost.

Inovativna konstrukcija pod taktirko Guillauma Verdierja

Za konstrukcijo jadrnice je odgovoren priznani francoski pomorski arhitekt Guillaume Verdier, ki sodi med vodilna imena v razvoju naprednih tekmovalnih jadrnic. V projekt je vključil inovativno nagibno kobilico, ki bo služila kot podpora eni izmed hidrokril in prispevala k izjemni stabilnosti. Jadrnica bo med letenjem stabilizirana na treh stičnih točkah – bodisi prek hidrokrila na krmilu bodisi prek dveh stranskih hidrokril.

Vizija, ki presega meje

»To je izjemno vznemirljiv izziv, za katerim stoji resnično edinstvena ekipa, ki združuje Ferrarijevo odličnost z vrhunskim strokovnim znanjem na področju oblikovanja oceanskih jadrnic,« je izjavil Giovanni Soldini, vodja projekta in dolgoletni skiper Ferrarijevih jadralskih podvigov. »Naša glavna prednostna naloga je najti pravo ravnovesje med iskanjem izjemne zmogljivosti in zagotavljanjem največje zanesljivosti,« je poudaril.

Njegovim besedam se je pridružil tudi John Elkann, predsednik uprave Ferrarija:

»Ustvarjamo edinstveno plovilo, ki bo »preletelo oceane« – to je izjemna priložnost za inovacije tako v navtičnem kot tudi v avtomobilskem svetu. Hypersail je nov izziv, ki nas spodbuja, da presežemo svoje meje in razširimo tehnološka obzorja.«

 

Odprte inovacije in patentni preboji

Ferrari projekt razvija na podlagi modela odprtih inovacij, kar pomeni, da se spodbuja aktivno sodelovanje z zunanjimi partnerji in dobavitelji – zlasti na področjih aerodinamike, upravljanja energije ter izrabe kinetične sile.

Podjetje je ob predstavitvi razkrilo tudi, da je bilo v sklopu razvoja Hypersaila že vloženih devet patentov, še šest pa jih je trenutno v pripravi.

Pogled v prihodnost

Projekt Ferrari Hypersail ni le še ena tehnološka novost, temveč jasen znanilec prihodnosti, kjer se prestiž, zmogljivost in trajnost zlivajo v eno. Vstop Ferrarija v svet jadrnic kaže na naraščajoče povezovanje avtomobilske in navtične industrije – z jasnim ciljem: ustvarjati plovila prihodnosti, ki bodo hitra, inteligentna in popolnoma okoljsko neodvisna.

Val navtika bo spremljala razvoj projekta Hypersail in o njem še poročala – vse do trenutka, ko bo rdeča jadrnica na hidrokrilih prvič poletela nad odprtim oceanom.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL