Bavaria SR33

Besedilo: Julijan Višnjevec Foto: Bavaria Yachts, Afred Boer, Stanislaw Iwinski

Na test Bavarie SR41 smo zaradi pandemije čakali kar dve leti, premierna predstavitev SR36 pa je bila zaradi odpovedi razstave v Nemčiji prestavljena na jesen. A tokrat je šlo za Bavario SR33 vse po načrtih, najprej predstavitev na največji navtični razstavi boot v Düsseldorfu, marca pa še testna plovba v Neustadtu, na severu Nemčije. Nova 33-čeveljska različica sledi filozofiji predhodnic, Bavarii SR36 in SR41, ki sta bili med kupci in strokovno javnostjo zelo dobro sprejeti. Na izboru plovil po mnenju mednarodne žirije nagrade Best of Boats, je SR36 zmagala v kategoriji, namenjeni družinam. Koncept SR ponudbe pri ladjedelnici Bavaria Yachts je na prvi pogled sila preprost. Ponuja skrbno razporejene namenske prostore na palubi in premišljen koncept ureditve notranjosti. Seveda je to vse prej kot enostavno spraviti na tri različne dolžine plovil. Pri tem ni nobena skrivnost, da vse tri različice SR spadajo v isto družino, kar je že na daleč opaziti, a kot bi lahko dejali, »hudič je v podrobnostih«. Zato so primerjave v smislu kaj dobimo in kaj izgubimo pri istorodnem plovilu dobrodošle, predvsem pa pomagajo pri razumevanju filozofije, ki jo ima ladjedelnica Bavaria iz Giebelstadta, ki še vedno ponuja največ plovila za vaš denar.
Bavaria SR33 nas je pričakala z zamrznjenim vetrobranskim steklom, termometer v Neustadtu je kazal minus tri stopinje Celzija, kar sprva ni bilo obetavno. Kljub temu je bilo razpoloženje med novinarji združenja BoB dobro, sonce pa je pomagalo, da je led prešel v drugo agregatno stanje in omogočil pogled čez premec. A tako pač je na severu stare celine in Bavaria SR33 je zasnovana tako za toplo sredozemsko podnebje kot za bolj hladne kraje, kjer morajo plovila praviloma imeti možnost zaprtja kokpita, sicer se tam ne bodo prodala. A vendar pride zaprt kokpit v poštev tudi v Jadranskem morju. Zlasti če želimo imeti dobro zaščito pred nesnago med zimovanjem, je ta dodatek priporočljiv. Kakorkoli se bomo že odločili, spisek dodatne opreme je kar dolg, izbrali pa bomo glede na globino denarnice. Kljub vsemu Bavaria ostaja cenovno ugodna izbira, a bomo do te podrobnosti prišli šele pri koncu našega testa. Kar je sedaj že jasno, je, da se je tako kot pri 36 in 41-čeveljski različici tudi pod oblikovanje SR33 podpisal italijanski navtični oblikovalec Marco Casali iz Too-Design studia. Casali tesno sodeluje z zunanjim vodjo projektov motornih plovil pri ladjedelnici Bavaria, Norbertom Leifeldom. A je gospod Leifeld s prvim aprilom letos sprejel ponudbo in se pridružil družbi Bavaria Yachts, do sedaj je bil namreč zunanji sodelavec, in v bavarskem podjetju postal novi operativni direktor (COO). Njegova naloga je vedno bila komunikacija med oblikovalskim studiom in ekipo v ladjedelnici, kjer bo sedaj svoje delo nadgradil s še pomembnejšo vlogo pri razvoju novih modelov.
Oblikovanje
Naj samo še enkrat zapišemo, da pri Bavarii linija SR združuje najbolje obeh svetov, športne linije S in elegantne linije R. Mnoge rešitve linije SR so bile tako že videne na različicah SR41 in 36-čeveljski predstavnici. V ponudbi motornih plovil ostajajo poleg linij R, S in RS še VIDA 33 in VIRTESS 420, pri čemer je slutiti, da bo ladjedelnica s konsolidacijo linije SR skrčila svoj prodajni program in se osredotočila na proizvodnjo in kakovost, malo manj na širino programa. Iz preteklosti vemo, da jih je to že drago stalo. Trenutno vodstvo namreč zagovarja vrednote Bavarie in ostaja trdno na tleh z njihovim uspešnimi programi. SR33 se pri tem povsem sklada s filozofijo ladjedelnice in predstavlja elegantno motorno plovilo, ki skupaj s kopalno ploščadjo v dolžino meri 11,40 metra. Snovalci so se veliko ukvarjali z razporedom prostora v kokpitu in na krmi, tam, kjer se praviloma na plovilu prebije največ časa. Četudi so bile osnovne linije SR v večjem obsegu vnaprej začrtane z oblikovnimi rešitvami, je 33-čeveljska predstavnica nastajala povsem samostojno, saj plovila ni mogoče enostavno pomanjšati na kopirnem stroju in poslati načrte v proizvodnjo. Celotna notranjost je bila natančno poustvarjena kot model v njihovem razvojnem oddelku, kar je postala njihova stalna praksa, saj na ta način hitro ugotovijo ali je rešitev na papirju tudi v praksi smiselna.
Na palubiNova Bavaria SR33 je od različice SR36 le 3 čevlje krajša, po zunanjem videzu pa se praktično ne razlikuje. V primerjavi s 36-čeveljsko predstavnico so edini dodatek, ki ga ne moremo naročiti pri 33-čeveljski različici, zadnja vrata v kokpitu. Ostali elementi zgradbe ostajajo na videz enaki, seveda prilagojeni manjši dimenziji plovila. Zaradi krajšega trupa je manjša sprednja kabina, sicer pa je vse ostalo videti podobno ali enako. Pri tem imamo v mislih tudi razpored na palubi, kjer na krmi najdemo mizo ali prijeten ležalni prostor, obrnjen proti morju. Ta posebnost je ponujena kot opcija, a je posebno uporabna na sidrišču in pri kopanju na krmni ploščadi, kjer s postavitvijo sedišča pridobimo nov družabni prostor. Pod sedišči so skladiščni prostori, mizo pa spuščamo ali dvigamo glede na željeno uporabo tega predela. V bližini je mogoče namestiti tudi hladilnik, da bo hladna pijača vedno pri roki. Čeprav imamo lastni kotiček na krmi, ostaja glavni prostor za druženje v osrednjem delu kokpita, ki je nadkrit s trdo streho. Iz ležišča na krmi se s premikom ledvenega dela ustvari klop, na kateri bomo lahko spremljali smer plovbe ali sedeli ob mizi. V osrednjem prostoru je namreč na voljo miza, ki jo na boku in predelu proti premcu obdaja klop v obliki črke L, ki bo z že omenjeno klopjo na krmi gostila do 6 oseb.

Nasproti prostora za obedovanje je kuhinja ali nekakšen “wetbar”, opremljen po želji s kuhalnimi elementi ali samo izplakovalnikom. Kuhinjo na prostem lahko poleg izplakovalnika dopolnjuje kuhalna plošča ali žar, hladilnik in seveda omarica za odpadke in shranjevanje posode. Na testnem primerku je bil vgrajen preprost plinski štedilnik, kar je precej uporabno in cenovno ugodno, ko nimamo električnega vira. Zanimiv je patent s pomično delovno ploščo, ki pokriva pomivalno korito in se za čas priprave hrane namesti v posebno držalo za naslonjalom krmarskega sedeža, ki ščiti pred parami in umazanijo med kuhanjem. Mimo kuhinje proti zunanji strani plovila so stopnice in prehod do premca. Simetrični prehod do premca je s krmne ploščadi, po levi strani plovila. Oba prehoda sta dobro zavarovana z dokaj visoko čvrsto ograjo in prijemališčem na podpornem stebru za lažje premagovanje stopnic. Na premcu najdemo ležalno površino za sončenje, ograja je nad sidrom prekinjena, tako da bomo lahko na plovilo dostopali tudi s premca. A preden zapustimo kokpit, se ustavimo še pri krmarskem mestu in nasproti njega ležalni oblazinjeni površini (178 x 63 cm) v višini stranskega okna. Ob njej je še sedež za sopotnika (42 cm), ki bo med plovbo lahko delal družbo krmarju.

Prostor za krmarja je torej na desni strani, v sprednjem delu kokpita in ravno prav oddaljen od vetrobranskega stekla. Krmarska konzola je bila opremljena z dvema velikima zaslonoma Simrad, na katerih imamo kontrolo nad vsemi navigacijskimi podatki in podatki motorja. Testno plovilo je bilo opremljeno s krmilno palico Volvo Penta, ki je bila v našem primeru nameščena tik za ročico za plin, kar je nekoliko nerodno, če smo navajeni tam nasloniti komolec. Sicer pa je krmilna palica priporočljiv dodatek, saj poenostavlja manevriranje, predvsem ko si bomo pomagali še s premčnim potisnikom. Pregled nad plovilom s krmarskega mesta je zaradi velikih steklenih površin dober, tudi med plovbo pri potovalni hitrosti se lahko nemoteno pogovarjamo, hrupa zaradi motorjev, pospravljenih v strojnici, ni preveč. In čeprav notranjosti ni mogoče zapreti z vrati, kot v primeru SR36 in SR41, to ne poslabša udobja. Po potrebi lahko ves osrednji prostor vedno zapremo s ponjavo.

Pod palubo

Razpored v notranjosti je samo navidezno podoben večjima in starejšima sestrama. Koncept z dvema kabinama, toaletnim prostorom in bivalnim prostorom pod palubo ostaja, le da je proporcionalno zmanjšan glede na dolžino plovila. Salon s klopjo na eni strani in čajno kuhinjo na drugi tvori osrednji prostor pod palubo, v katerega bomo prišli, ko se bomo spustili po širokih in varnih stopnicah iz kokpita v podpalubje. Sedaj nihče več ne more trditi, da gre za podobnosti z jadrnicami, ki jih še vedno gradijo v isti ladjedelnici. Notranjost je skrbno zasnovana in po zaslugi stranskih oken je prostor pod palubo svetel in dobro zračen. Tokrat je kabina v premcu združena s salonom v »open space«, ki ga lahko ločimo z zaveso. Ležišče v premcu je čez celotno širino plovila in meri v dolžino 199 cm, pri nogah 180 cm in ob vzglavju 113 cm. Višina ob ležišču je 198 cm, kar bo omogočalo tudi visokoraslim osebam nemoteno gibanje. Osrednji bivalni prostor s klopjo v dolžini 130 cm lahko opremimo še z mizo (81 x 45 cm). Nasproti je kuhinjska niša v dolžini 89 cm z izplakovalnikom in 80-litrskim hladilnikom. Nad kuhinjsko nišo in sediščem nasproti so viseče omarice oziroma predali. Toaletni prostor z umivalnikom in prho, kjer je mornarsko stranišče, je namenjen vsem na plovilu, tudi morebitnim dnevnim gostom. Višina v toaletnim prostoru je povsod 188 cm. V krmi je kabina čez celotno širino plovila z velikim zakonskim ležiščem (160 x 197 cm), postavljenim prečno na os plovila. Kabino opremlja še večja omarica in klop v dolžini 123 cm. Povsod na pohodnem delu kabine v krmi je višina 184 cm. Za naravno svetlobo skrbijo okna v trupu, ki se v manjšem obsegu odprejo za zračenje prostora.

Na plovbi

Če vas vse mere nove Bavarie SR33 še vedno niso prepričale, boste morda drugačnega mnenja potem, ko boste prebrali o testni plovbi. Testna Bavaria SR33 je na trupu nosila številko 1, kar pomeni, da bi jo lahko imenovali prototip, čeprav v resnici v navtiki to ne obstaja. Natanko to plovilo je bilo razstavljeno na navtični razstavi boot v Düsseldorfu in opremljeno z dvema dizelskima motorjema D4 Volvo Penta, z močjo 300 konjskih moči vsak. To je natanko enak pogonski sklop, kot ga ima večja Bavaria SR36, zato je bila po zaslugi manjše teže takoj opazna večja agilnost. SR33 se je odlično izkazala tudi v ostrih zavojih, pri čemer gre zasluga prenosu moči preko klasičnih pet in strojnice, pomaknjene povsem na krmo. Pri premagovanju valov ni bilo slišati škripanja pohištva, čeprav smo zapluli le čez lastne valove. Presenetljivo enostavno je bilo upravljanje v ozkih predelih, kjer imamo poleg krmilne palice na voljo še premčni potisnik. Pester je tudi izbor motorizacije med blagovno znamko Volvo Penta in Mercruiserjem. Najvišjo hitrost 31,4 vozle smo dosegli v 34 sekundah, ko je poraba goriva 118 litrov na uro in 3570 število vrtljajev na minuto. Priporočena potovalna hitrost je med 22 in 24 vozli, ki jo dosežena pri približno 3000 vrtljajih na minuto. Takrat je poraba goriva za oba motorja okoli 80 l/h, hrup v notranjosti pa doseže 82 dB. Za čas od mirovanja do trupne hitrosti smo porabili 8 sekund, kar je precej dober podatek, saj ima suho plovilo izpodriv 7.639 kilogramov. Glede na to, da gre za družinsko plovilo, bomo bolj kot nad performansi motorja navdušeni nad udobjem plovbe in uporabnostjo na palubi, čeprav bo tudi plovba lahko zabavna in dinamična.

Zaključek

Ali bo SR33 doživela tak uspeh in pobrala toliko nagrad kot SR36, sedaj še ne vemo. Vemo pa, da so pri nemški ladjedelnici opravili delo dobro in se s prodajno filozofijo vračajo na svoje stare tire. Pri tem bodo kupci linije SR deležni kakovosti, prostornosti in udobja na plovilu, obenem bodo za svoj denar dobili veliko plovila. To pa seveda ne pomeni, da je kakovost nižja, vendar se Bavarci znajo pohvaliti s pošteno ceno za njihova plovila zaradi uspešnih organizacijskih in delovnih procesov v serijski gradnji plovil. Serijska gradnja v njihovi ladjedelnici se meri tako, da se plovilo premika po postajah, gradnja pa naj bi ob normalnem poteku in dobavi delov bila končana v 8 do 12 tednih. Bavaria SR33 ima pestro izbiro motorizacije, na voljo so kar štiri vrste pogona, dva dizelska in dva bencinska para motorjev, kar v teh časih ni ravno pogosta opcija. SR33 obeta veliko in prodajni uspeh si obetajo tudi v ladjedelnici, a bomo to izvedeli čez kakšno leto. Za sedaj je jasno, da je bil test zelo uspešen, tako kot tudi uradna premierna predstavitev v Düsseldorfu. Zdaj so na vrsti kupci, ki bodo za osnovno različico SR33 s trdo streho morali odšteti od 238.500 evrov brez DDV.

 

Bavaria SR33

Dolžina čez vse: 11,40 m

Dolžina trupa: 10,89 m

Dolžina vodne linije: 9,71 m

Širina: 3,46 m

Ugrez: 0,86 m

Izpodriv: 7.639 kg

Rezervoar goriva: 500 l

Rezervoar vode: 250 l

Kabine: 2

Toaletni prostor: 1

CE kategorija: B8 / C10

 

Obr/min l/h (en motor)  Hitrost (vozli) l/NM

700                3,7                          4,5          0,82

1000              7,25                         6,2          1,17

1500               17                           8,5          2

2000            39,5                        10,8         3,73

2200              46,5                        13             3,58

2400                55                         15,4          3,57

2600              63,5                       18,3          3,47

2800             68,5                       21,6           3,17

3000             79,5                        24,5          3,24

3200              90                         27,16         3,31

3400            108,5                         29,55         3,67

3615            118,5                       31,95         3,71

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL