Nasproti prostora za obedovanje je kuhinja ali nekakšen “wetbar”, opremljen po želji s kuhalnimi elementi ali samo izplakovalnikom. Kuhinjo na prostem lahko poleg izplakovalnika dopolnjuje kuhalna plošča ali žar, hladilnik in seveda omarica za odpadke in shranjevanje posode. Na testnem primerku je bil vgrajen preprost plinski štedilnik, kar je precej uporabno in cenovno ugodno, ko nimamo električnega vira. Zanimiv je patent s pomično delovno ploščo, ki pokriva pomivalno korito in se za čas priprave hrane namesti v posebno držalo za naslonjalom krmarskega sedeža, ki ščiti pred parami in umazanijo med kuhanjem. Mimo kuhinje proti zunanji strani plovila so stopnice in prehod do premca. Simetrični prehod do premca je s krmne ploščadi, po levi strani plovila. Oba prehoda sta dobro zavarovana z dokaj visoko čvrsto ograjo in prijemališčem na podpornem stebru za lažje premagovanje stopnic. Na premcu najdemo ležalno površino za sončenje, ograja je nad sidrom prekinjena, tako da bomo lahko na plovilo dostopali tudi s premca. A preden zapustimo kokpit, se ustavimo še pri krmarskem mestu in nasproti njega ležalni oblazinjeni površini (178 x 63 cm) v višini stranskega okna. Ob njej je še sedež za sopotnika (42 cm), ki bo med plovbo lahko delal družbo krmarju.
Prostor za krmarja je torej na desni strani, v sprednjem delu kokpita in ravno prav oddaljen od vetrobranskega stekla. Krmarska konzola je bila opremljena z dvema velikima zaslonoma Simrad, na katerih imamo kontrolo nad vsemi navigacijskimi podatki in podatki motorja. Testno plovilo je bilo opremljeno s krmilno palico Volvo Penta, ki je bila v našem primeru nameščena tik za ročico za plin, kar je nekoliko nerodno, če smo navajeni tam nasloniti komolec. Sicer pa je krmilna palica priporočljiv dodatek, saj poenostavlja manevriranje, predvsem ko si bomo pomagali še s premčnim potisnikom. Pregled nad plovilom s krmarskega mesta je zaradi velikih steklenih površin dober, tudi med plovbo pri potovalni hitrosti se lahko nemoteno pogovarjamo, hrupa zaradi motorjev, pospravljenih v strojnici, ni preveč. In čeprav notranjosti ni mogoče zapreti z vrati, kot v primeru SR36 in SR41, to ne poslabša udobja. Po potrebi lahko ves osrednji prostor vedno zapremo s ponjavo.
Pod palubo
Razpored v notranjosti je samo navidezno podoben večjima in starejšima sestrama. Koncept z dvema kabinama, toaletnim prostorom in bivalnim prostorom pod palubo ostaja, le da je proporcionalno zmanjšan glede na dolžino plovila. Salon s klopjo na eni strani in čajno kuhinjo na drugi tvori osrednji prostor pod palubo, v katerega bomo prišli, ko se bomo spustili po širokih in varnih stopnicah iz kokpita v podpalubje. Sedaj nihče več ne more trditi, da gre za podobnosti z jadrnicami, ki jih še vedno gradijo v isti ladjedelnici. Notranjost je skrbno zasnovana in po zaslugi stranskih oken je prostor pod palubo svetel in dobro zračen. Tokrat je kabina v premcu združena s salonom v »open space«, ki ga lahko ločimo z zaveso. Ležišče v premcu je čez celotno širino plovila in meri v dolžino 199 cm, pri nogah 180 cm in ob vzglavju 113 cm. Višina ob ležišču je 198 cm, kar bo omogočalo tudi visokoraslim osebam nemoteno gibanje. Osrednji bivalni prostor s klopjo v dolžini 130 cm lahko opremimo še z mizo (81 x 45 cm). Nasproti je kuhinjska niša v dolžini 89 cm z izplakovalnikom in 80-litrskim hladilnikom. Nad kuhinjsko nišo in sediščem nasproti so viseče omarice oziroma predali. Toaletni prostor z umivalnikom in prho, kjer je mornarsko stranišče, je namenjen vsem na plovilu, tudi morebitnim dnevnim gostom. Višina v toaletnim prostoru je povsod 188 cm. V krmi je kabina čez celotno širino plovila z velikim zakonskim ležiščem (160 x 197 cm), postavljenim prečno na os plovila. Kabino opremlja še večja omarica in klop v dolžini 123 cm. Povsod na pohodnem delu kabine v krmi je višina 184 cm. Za naravno svetlobo skrbijo okna v trupu, ki se v manjšem obsegu odprejo za zračenje prostora.
Na plovbi
Če vas vse mere nove Bavarie SR33 še vedno niso prepričale, boste morda drugačnega mnenja potem, ko boste prebrali o testni plovbi. Testna Bavaria SR33 je na trupu nosila številko 1, kar pomeni, da bi jo lahko imenovali prototip, čeprav v resnici v navtiki to ne obstaja. Natanko to plovilo je bilo razstavljeno na navtični razstavi boot v Düsseldorfu in opremljeno z dvema dizelskima motorjema D4 Volvo Penta, z močjo 300 konjskih moči vsak. To je natanko enak pogonski sklop, kot ga ima večja Bavaria SR36, zato je bila po zaslugi manjše teže takoj opazna večja agilnost. SR33 se je odlično izkazala tudi v ostrih zavojih, pri čemer gre zasluga prenosu moči preko klasičnih pet in strojnice, pomaknjene povsem na krmo. Pri premagovanju valov ni bilo slišati škripanja pohištva, čeprav smo zapluli le čez lastne valove. Presenetljivo enostavno je bilo upravljanje v ozkih predelih, kjer imamo poleg krmilne palice na voljo še premčni potisnik. Pester je tudi izbor motorizacije med blagovno znamko Volvo Penta in Mercruiserjem. Najvišjo hitrost 31,4 vozle smo dosegli v 34 sekundah, ko je poraba goriva 118 litrov na uro in 3570 število vrtljajev na minuto. Priporočena potovalna hitrost je med 22 in 24 vozli, ki jo dosežena pri približno 3000 vrtljajih na minuto. Takrat je poraba goriva za oba motorja okoli 80 l/h, hrup v notranjosti pa doseže 82 dB. Za čas od mirovanja do trupne hitrosti smo porabili 8 sekund, kar je precej dober podatek, saj ima suho plovilo izpodriv 7.639 kilogramov. Glede na to, da gre za družinsko plovilo, bomo bolj kot nad performansi motorja navdušeni nad udobjem plovbe in uporabnostjo na palubi, čeprav bo tudi plovba lahko zabavna in dinamična.
Zaključek
Ali bo SR33 doživela tak uspeh in pobrala toliko nagrad kot SR36, sedaj še ne vemo. Vemo pa, da so pri nemški ladjedelnici opravili delo dobro in se s prodajno filozofijo vračajo na svoje stare tire. Pri tem bodo kupci linije SR deležni kakovosti, prostornosti in udobja na plovilu, obenem bodo za svoj denar dobili veliko plovila. To pa seveda ne pomeni, da je kakovost nižja, vendar se Bavarci znajo pohvaliti s pošteno ceno za njihova plovila zaradi uspešnih organizacijskih in delovnih procesov v serijski gradnji plovil. Serijska gradnja v njihovi ladjedelnici se meri tako, da se plovilo premika po postajah, gradnja pa naj bi ob normalnem poteku in dobavi delov bila končana v 8 do 12 tednih. Bavaria SR33 ima pestro izbiro motorizacije, na voljo so kar štiri vrste pogona, dva dizelska in dva bencinska para motorjev, kar v teh časih ni ravno pogosta opcija. SR33 obeta veliko in prodajni uspeh si obetajo tudi v ladjedelnici, a bomo to izvedeli čez kakšno leto. Za sedaj je jasno, da je bil test zelo uspešen, tako kot tudi uradna premierna predstavitev v Düsseldorfu. Zdaj so na vrsti kupci, ki bodo za osnovno različico SR33 s trdo streho morali odšteti od 238.500 evrov brez DDV.
Bavaria SR33
Dolžina čez vse: 11,40 m
Dolžina trupa: 10,89 m
Dolžina vodne linije: 9,71 m
Širina: 3,46 m
Ugrez: 0,86 m
Izpodriv: 7.639 kg
Rezervoar goriva: 500 l
Rezervoar vode: 250 l
Kabine: 2
Toaletni prostor: 1
CE kategorija: B8 / C10
Obr/min l/h (en motor) Hitrost (vozli) l/NM
700 3,7 4,5 0,82
1000 7,25 6,2 1,17
1500 17 8,5 2
2000 39,5 10,8 3,73
2200 46,5 13 3,58
2400 55 15,4 3,57
2600 63,5 18,3 3,47
2800 68,5 21,6 3,17
3000 79,5 24,5 3,24
3200 90 27,16 3,31
3400 108,5 29,55 3,67
3615 118,5 31,95 3,71