Audi RS3

2.5 litra in 400 konjskih sil (294kW) v majhnem kompaktnem družinskem avtomobilu z štirikolesnim pogonom, v rdeči barvi. Prodano. Tako bi lahko zaključek postavili na začetek, pa se ne bi prav nič zmotili in obenem v tem kratkem stavku zajeli tudi vse argumente ki vplivajo na nakupno odločitev. Preostane le še olajšanje »črnega« fonda za 84.427 evrov (če vpraša boljša polovica boste seveda rekli številko okrog 45 tisoč, khm..) in vožnja v sončni zahod. Veliko denarja za majhen, četudi hiter avtomobil?

No, osnovna cena je postavljena kar precej nižje, pri slabih 65 tisočakih, a saj veste kako je, dodatna oprema se hitro nabere. Ker takemu avtomobilu se pač poda športni izpuh (stara modrost pravi, da je zvok pol veselja), brez nastavljivega podvozja si športnega avtomobila tudi ne gre zamisliti, a ker gre v osnovi za udoben družinski avtomobil, je potrebno tudi nekaj udobja. Tako se na primer doplača za ogrevane in nastavljive sedeže, kamero zadaj, projicirni sistem, adaptivni tempomat, vmesnik za pametni telefon….., da ne pozabimo na izgled z karbonskimi dodatki, barvno usklajenimi zavorami….

Stil pač stane, vedno je bilo tako. Pa pustimo to za hip ob strani in se osredotočimo raje na to, kaj ti takole opravljen RS 3 nudi. Najprej je tu zvok petvaljnika, ki budi kocine in vzbuja zadovoljstvo skozi celoten razpon vrtljajev in sega od nežnega basiranja do agresivnega »dretja«. Potem dobite odlično vzmetenje, res vrhunsko, ki je izredno udobno in primerno za vsakodnevne vožnje, pa tudi daljše družinske izlete, ko pa ste sami in odprete plin pa čudovito nadzira karoserijo in vas drži prilepljene na asfalt. Zanj bo sicer treba doplačati (DCC). V pomoč vzmetenju je štirikolesni pogon, ki zagotavlja stabilnost in vam daje možnost izkoriščati večino konjenice, večino časa (torej v skoraj vseh razmerah).

Novi RS 3 je opremljen z RS razdelilnikom navora (»RS Torque splitter«), ki vozniku omogoča da pošlje  do 50% razpoložljivega navora na zadnji kolesni par, kar v teoriji pomeni bolj vesel in opletajoči zadek, ki omogoča tudi zelo lahkotno in nadzorovano drsenje skozi krivulje ovinkov. V standardni konfiguraciji, tudi RS načinu, avto pri ostri vožnji sicer rajši prekrmari, kar lahko popravljate z agresivnimi impulzi na volanu. RS3 je v obeh primerih lepo vodljiv in ni pretiranega strahu, da ga ne bi mogli obvladovati. Inženirji pri Audiju so se težave prekrmarjenja lotili tudi s širitvijo prednjega koloteka in negativno nastavitvijo prednje osi (negativni »camber«).

Interier je klasični Audi in tu presenečenj ne bo. Veliko ostrih linij, ki vlečejo vzporednice z znamko super avtomobilov v skupini VAG, a vse na dosegu roke in ergonomsko odlično. Kot vedno, posebno veselje predstavljajo fizična stikala, malo manj pa uporaba piano plastike na centralni konzoli. Sedeži spredaj predstavljajo odličen kompromis med zahtevami dinamične in vsakodnevne vožnje, če boste želeli obiskovati dirkališča, pa jih boste verjetno menjali za bolj školjkaste variante. Če pa boste, na drugi strani z svojo RS3 delali dolge kilometre, vas bodo ti sedeži navdušili z udobjem in ergonomijo. Celoten vozniški paket je v komfortnem načinu tak, da ne bi niti za sekundo pomišljal če bi moral z njim na drugo stran Evrope.

 

Kaj si torej misliti o novi RS3? Vsekakor ostaja ena izmed najboljših izbir za vsakdanje uporaben, a presneto hiter športni avtomobil, ki nudi danes redke vozniške užitke. Obenem je tudi labodji spev temu prečudovitemu motorju, ki ga bo Audi počasi poslal v anale zgodovine in si že za to zasluži vašo pozornost. Konec koncev, mar ni motor tisto pulzirajoče, godrnjajoče in tresoče srce, ki naredi avtomobil in vožnjo spremeni v izkušnjo?

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL