VOLVO XC90
Skozi zgodovino gre za enega izmed najbolj nagrajenih Volvotovih modelov, pa tudi tistega, ki se je izkazal kot eden izmed najboljših premijskih modelov, kar se tiče ohranjanja vrednosti. Opazen bo takoj, saj se zunanjost kiti s povsem novo prednjo masko z novimi LED lučmi, pa tudi zadaj je izgled posodobljen, dimenzijsko sicer ostaja XC90 isti. Nivoji opreme so trije: Core, Plus in Ultra v svetli ali temni izvedbi. Na izbiro imate dve možnosti, obe opremljeni z že znanimi bencinskimi motorji, B5 AWD mehki hibrid ali pa najmočnejši T8 AWD, ki je priključni hibrid. Slednjemu so dodatno zoptimizirali pogonski sklop ter uspeli povečati “električni doseg”.
V notranjosti kabine imate tri izbire: Nordico umetno usnje, Navy Harrigbone tekstil iz recikliranih materialov, ali pa ventilirano pravo Napa usnje. Tudi armaturna plošča in ozvočenje sta povsem prenovljena, predvsem bolj digitalizirana. Pred voznikom se nahaj 12,3 palčni zaslon z “Head-Up” projekcijo, centralni zaslon pa sedaj meri 11,2 palcev. Glede na povratne informacije lastnik prejšnje verzije je bil preoblikovan in dodelan tudi uporabniški vmesnik. XC90 je že v osnovi opremljen z 7 sedeži, od Core verzije naprej pa tudi z novim FSD prilagodljivim zračnim vzmetenjem, ki je sposoben mehansko prilagajati vsak amortizer posebej.
Cene prenovljenega XC90 se zečnejo pri 65.990€ in segajo do 89.990 €.
VOLVO EX90
EX90 pa je, četudi na izgled podoben XC90, popolnoma novi model, prvi s tehnologijo “Safe Space” in pri Volvu pravijo, da gre tudi za njihov najvarnejši avtomobil do sedaj. Na povsem novo raven je zapeljal tudi digitalizacijo. Opremljen je s kar 33 zunanjimi in notranjimi senzorji, lidarjem, 8 zunanjimi kamerami in radarjem. Iris lidar je sposoben zaznati ostale udeležence v prometu na razdalji do 250m, oziroma 300m če gre za avtomobil. S temi sistemi okrog avtomobila vzpostavi “virtualni ščit”.
Notranjost je za inspiracijo vzela skandinavsko dnevno sobo. Za osvetlitev okrasne notranje tekstilne obloge, na primer, so uporabljene posebne diode, ki izpostavijo naravne barve materialov in zmanjšujejo obremenitev voznikovih čutov. Voznikovo delovno okolje predstavljajo 14.5 palčni centralni zaslon, 9 palčni lebdeči voznikov zaslon pritrjen na volan in pa 13.2 palčni HUD projekcijski zaslon, ki je na voljo od opreme Core naprej. Za višek sprostitve je na voljo Bowers&Wilkins -ov audio sistem High Fidelity s kar 1610 wati moči. Tudi v kabini je polno senzorjev, ki avtu omogočijo Tehnologijo Razumevanja voznika in zaznavanje gibanja potnikov- notranji radar je sposoben zaznati premike v razponu manjše od milimetra.
Na voljo sta trenutno dve ravni moči, pri obeh jo dostavljata dva motorja, Twin Motor ali Twin Motor Performance, oba pa “srkata sok” iz baterije velikosti 111 kWh in sta po WLTP standardu sposobna čez 600 km dosega. Maksimalna moč dosega 250 kW, opremljen pa je tudi s toplotna črpalko. V letu 2026 pride še šibkejša Single Motor izvedba, z enim motorjem in pogonom na zadnji kolesni par, ki bo imela nekoliko manjšo, 107 kWh veliko baterijo. Vzmetenje predstavlja dvokomorno prilagodljivo zračno vzmetenje. Računalniško je je sistem v avtomobilu dovolj močan, da bo omogočal avtonomno vožnjo.
Prtljažnik je v osnovi velik 669l, pod prednjim motornim pokrovom pa boste našli še 49 l velik predal. EX90 je sposoben vleke do 2.200 kg tovora.
Cene za novi EX90 se prično pri 96.799 evrih in segajo do 106.718 evrov.