Telefonica Black bi lahko končala na odpadu
Morda ne čisto dobesedno, a s projektom Vela Code bo nekdanja Telefonica Black, 21-metrska oceanska regatna jadrnica, zgrajena leta 2008 v ladjedelnici Souther Ocean, dobila novo podobo in novo poslanstvo. V začetku ima projekt tudi močno noto, ki ne obravnava le plastike na plovilu, ki bi lahko potencialno končala v morju, temveč tudi zavest, da je nujna predelava in ponovna uporaba materialov – in ob tem plovila niso izvzeta. Predelava super regatne jadrnice se je začela s prihodom v Izolo, kjer naj bi se iz bolida spremenila v »grand tourer« jadrnico, na kateri bodo maloštevilna posadka in številni gostje. Po novem bo omogočeno, da bo jadrnico upravljala ena sama oseba, čeprav to ni edini namen. »Današnje tekmovalne jadrnice lahko za namen promocije sprejmejo na krov le kakšna dva gosta in pravzaprav zaradi posadke ter sistemov ne morejo sprejemati številnih potnikov, niti niso primerne za prevoz otrok, novinarjev ali njihov podpornikov. Z novim projektom pa si želimo na jadrnici ustvariti varno okolje, da bodo lahko vsi, ki bodo prišli nanjo, začutili hitro jadranje,« je že nekajkrat poudaril Dan Lenard. In kljub preobrazbi zagotavlja, da jadrnica ne bo počasnejša med jadranjem.
Predelava in posodobitve
Dan Lenard, ki je poleg svoje strokovnosti tudi pretkani ambasador projekta, želi informacije o obnovi posredovati postopoma. Na ta način se bo o projektu pisalo in govorilo več časa in ko bo nared, bo že vsem zainteresiranim jasno, za kaj gre. Zadnje informacije, ki prihajajo v glavnem po družbenih medijih, prikazujejo odstranitev kobilice in menjavo višine podstavka na tako imenovano delovno višino. Tako je poleg lažjega dostopa omogočeno tudi lažje rokovanje in prevažanje jadrnice po ladjedelnici. Ob tem je treba pripomniti, da je bil tudi podstavek projektiran tako, da ga je mogoče uporabiti tudi, ko je kobilica nameščena oziroma sneta s trupa. Cilj predelave ostaja še naprej isti: da bo poleg minimalne posadke jadrnica postala energijsko samozadosten »jadralni stroj«. Lenard tudi ne skriva, da so zaradi njegovega dela in poznanstev v navtični industriji k projektu pristopila različna podjetja, ki želijo nekatere lastne inovacije preskusiti prav na projektu Vela Code in jadrnici, ki bo očitno postavila tudi neke druge standarde udobja ter jadralnih lastnosti.