Visa je danes predstavila »Slovenija plačuje digitalno«, program za podporo digitalnemu poslovanju mikro, malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Program je del stalne zaveze, ki jo je Visa sprejela leta 2020, s katero cilja podpreti 8 milijonov mikro, malih in srednje velikih podjetij po Evropi, da bodo lahko zagotavljala digitalna plačila in pripomogla k hitrejšemu razvoju digitalnega gospodarstva.
Pobudi Slovenija plačuje digitalno so se že pridružile tri partnerske banke, Banka Intesa Sanpaolo, NLB in Nova KBM, program pa je odprt tudi drugim bankam in ostalim ponudnikom digitalnih plačil. Program bo trajal 3 leta, v okviru programa pa bodo Visa in partnerske banke omogočile subvencioniranje stroškov, povezanih z uporabo POS terminalov. Ponudniki blaga in storitev, predvsem mikro in mala podjetja, pa bodo lahko izkoristili možnost devetmesečne brezplačne uporabe POS terminala.
Podatki ECB kažejo, da je Slovenija med državami, ki so najbolj vezane na gotovino tako na prodajnih mestih kot med fizičnimi osebami, je na okrogli mizi, ki je spremljala predstavitev programa »Slovenija plačuje digitalno«, opozorila predsednica Združenja bank Slovenije Stanislava Zadravec Caprirolo. Na prodajnih mestih je kar 60% transakcij fizičnih oseb opravljenih gotovinsko. To Slovenijo uvršča na neslavno tretje mesto v EU po uporabi gotovine. A potrošniki jasno izražajo željo, da bi plačevali digitalno. To pomeni jasno sporočilo vsem deležnikom, od bančnih ponudnikov, prodajalcev do nenazadnje državo, je dejala Zadravec Caprirolo. Po njenem prepričanju je tudi zato skupna akcija Vise in partnerskih bank za spodbujanje širitve mreže digitalnega plačevanja v Sloveniji pomembna.
Da digitalizacija ni več prihodnost, temveč sedanjost, je izpostavila direktorica AmCham Slovenija Ajša Vodnik. Kot je orisala, so si podjetja v Sloveniji sicer zelo različna, medtem ko so napredna zelo napredna v digitalizaciji, pa so tudi taka, ki so še zelo zadržana. »Treba je najti prave pristope, da bodo ta podjetja in tudi država vstopali v digitalne procese. Ne tekmujemo sami s sabo, ampak s celim svetom,« je poudarila.
Kot je dejala Silvia Birla (NKBM), v Novi KBM največ zanimanja za iniciativo pričakujejo v storitveni dejavnosti. 90% vseh podjetij so s.p-ji. Vidimo, da mikro segment podjetij, vključno s.p-ji, kategorija, kjer lahko pričakujejo največ dela. Ti res potrebujejo spodbude, pomoč, da bodo odkrili, da jim digitalno poslovanje lahko zmanjša stroške in poveča obseg posla. Že opažamo spremembe na bolje, na primer v storitvenih dejavnostih in manjših trgovinah, ki so že začele več uporabljati digitalno plačevanje.
Asistent člana uprave NLB Simon Steiman je poudaril, da je bila odločitev za pristop k programu Slovenija plačuje digitalno lahka. Dotaknil se je percepcije trgovcev, da je gotovina najcenejša. »Percepcija je najpomembnejša, zato je treba najti načine za motiviranje ljudi, da preizkusijo tudi druge načine plačevanja. Bo pa potrebna sprememba miselnosti v glavah, da se bo spremenil tudi način obnašanja ljudi,« je dejal in dodal: Dobro je, da smo se »konkurenti« združili pod to skupno iniciativo.