Kako bi vi poimenovali to barvo? Roza ni, vijolična ni,….karkoli že je…kako se vam zdi? Jaz sem nanjo dobival le pozitivne komentarje, zato sem jo nekako sprejel in mi sedaj ni napačna. Le moških kolegov nisem maral pretirano voziti s seboj, sploh ne z spuščeno streho. Stereotip, kaj češ. M4 Competition je bil deležen prenove in ker ga v reviji še nismo predstavili, poleg tega je bil testni še »zgoraj brez« je prav in pošteno, da ga sedaj pogledamo malo pobližje. Da podamo bistvo na začetku, prenova je poleg osvežene zunanjosti prinesla tudi prirastek moči, ki sedaj dosega še pred leti nezamisljivih in astronomskih 530 KM. Dandanes, ko smo razvajeni z velikimi močmi motorjev pa na to številko že gledamo kot na nekaj vsakodnevnega, četudi je v resnici vse prej kot to.
Svojčas je bila teža športnega avtomobila bistven podatek, ki pa je s povečevanjem velikosti in sočasno teže vozil, tale M4 v Cabrio izvedbi tehta prazen 2 toni, počasi začel izgubljati na pomembnosti. Včasih sta bili 2 toni za športni avtomobil, četudi kabriolet, nezamisljivi. A s povečevanjem moči, ki jo producirajo serijski motorji, povečevanjem zmogljivosti zavor, vzmetenja in elektronske pameti je vprašanje teže odšlo na obrobje vozniških misli. In ker je M4 praktično M3 zapakiran v hedonistični obliki, Coupe in Cabrio, z očitno hedonističnimi nameni uživanja življenja, o teži še toliko manj razmišljamo, ali mu jo zamerimo.
Vozili smo ga sredi poletja, ko so se temperature v Slovenij ravno pričele dvigovati nad 30 stopinj in je bila glava strogo usmerjena le še v lepote poletja, zato so bili ključi tega kabrioleta precej zaželjeni. Tako, da je na koncu testnega obdobja z M4 Cabrio njegove čare izkusila celotna plejada “uredniških karakterjev”. In že samo ta podatek pove veliko o vsakodnevni uporabnosti avtomobila. Ker smo konec koncev kot uredništvo odgovorni za testne avtomobile, je potrebno vedno razmisliti, komu in kam gredo ključi, še posebno pri tako močnem avtomobilu, pa čeprav je ta opremljen s pogonom na vsa 4 kolesa.
In M4 je avtomobil, ki ga povsem brez skrbi lahko prepustite svoji ženi, ljubici ali mami (18 letniku raje ne) z vedenjem, da avto ne bo končal v malinah….vsaj dokler se ne lotijo izključevanja elektronskih pripomočkov stabilizacije, saj je motor do nekje 3500 vrtljajev, torej območju vsakdanje vožnje, zelo kultiviran, mehak in uglajen, nad to mejo pa se že počasi prične stratosfera. M4 (in tudi M3 in ostali visoko zmogljivi športni avtomobili današnjega časa) so sicer postali tako uglajeni in pametni, da hudo visoke moči motorjev in obnašanje avtomobilov niso več brutalno neizprosna in kompleksna enačba, ampak račun s predvidljivim rezultatom. Kar je, če smo iskreni, grenko – sladka realnost.
Mislim, da je prav zaradi tega izbira Cabrio izvedenke v takem avtomobilu postala zelo smiselna, kajti kar naenkrat ni več tako pomembno, da s tem v paketu prinesemo nekoliko višjo težo (cca 150kg) in manjšo togost karoserije. Odprta streha nam namreč prinese tisti užitek v vožnji, ki ga je elektronska pamet in zmogljivost vozila vsakdanji vožnji, na nek način, odvzela. Če pa sprejmemo M4 Cabrio kot avtomobil za uživaško cestno križarjenje, se pojavi vprašanje, zakaj se potem ne bi zadovoljili s cenejšim M440i? Seveda če ste pripravljeni sprejeti manjše število konjev v konjušnici.
Odgovor je seveda večplasten, od vprašanja zunanje estetike, ker M4 pač širši in posledično izgleda veliko bolj »nabito«, do vprašanja preferenc v nastavitvah vzmetenja in dejanskega sloga vožnje. Ker M4 je še vedno stroj, ki je tudi v Cabrio izvedbi sposoben na dirkališčih dosegati za serijski avtomobil izjemne čase.
Dokler ga vozite v običajnem vozem načinu, Comfort, bo razen trše vožnje in objemajočih sedežev težko opaziti, kakšna zverina se v resnici skriva pod pokrovom. In ko smo že pri sedežih, vesel sem, da v testnem ni bilo karbonskih školjk, ker so »običajni« sedeži povsem zadovoljivi, tako pri športni vožnji kot pri vsakdanji uporabi. Ker kabrioleta kljub zmogljivosti pač ne boste kupili za obiskovanje dirkališč, so karbonski sedeži še toliko manj smiselni.
Ko se boste premaknili v bolj športne nastavitve, boste ugotovili, da je vzmetenje po občutku ostalo bolj ali manj na isti trdoti, a zvočna kulisa, odziv motorja in menjalnika ter tudi motorni drget, ki se prenaša na telo preko sedežev, vozniku tega kabrioleta odkrijejo povsem nov svet vozniškega užitka. Pri čemer niti ni nujno, da voznik začne voziti brezglavo, tudi zmerno dinamična, ali celo počasna vožnja postane povsem drugačno doživetje ko ga spremlja brutalna odzivnost motorja ob spremljavi brbotajočega zvoka in mehanskega občutenja avtomobila.
A treba je priznati, ko sem naredil testni krog Ljubljana – Dvor -Kočevje- Ljubljana, sem bil na koncu že kar utrujen, kajti kombinacija tršega vzmetenja, relativno glasnega izpuha in piša vetra v športnem načinu po nekaj urah prično utrujati, tako, da sem od Kočevja proti Ljubljani bolj ali manj vozil v »udobnem in tihem« načinu. Rezervoar goriva bo pri »običajni« vožnji zadostoval za nekje 400- 500 km poti, kar se mi zdi za takšne zmogljivosti, kot jih ponuja, zelo spodoben rezultat.
Če vas je takšen cestni hedonizem zamikal še podatek, da se veselje z M4 Competiton M xDrive Cabrio začne pri 112 tisočakih.