Nova generacija razreda E

Mercedes Benz v Sloveniji predstavil 6. generacijo najbolj prodajanega modela, razred E

Že 75 let iz proizvodnih trakov prihajajo avtomobili velikostnega razreda E, od leta 93 ko so pri Mercedesu razred tudi uradno tako poimenovali, pa se je v Sloveniji prodalo več kot 6000 primerkov. Sedaj je ta pomembni model prišel v novo generacijo z oznako W214, ki je obenem tudi najbolj napredna generacija v zgodovini tega modela. Vodilo novosti nosi digitalizacija in personalizacija, rdečo nit pa povzame besedna zveza “občutek prihoda domov”.

V notranjosti kraljuje MBUX Plus (naslednja generacija) zaslon, oziroma dva zaslona pri Super screen opciji- brezšivno sta povezana 14,4 palčni glavni medijski zaslon in dobrih 12 palcev velik zaslon pred sovoznikom. V tem paketu zraven pride še stereo kamera, ki služi opravljanju video klicev, avto postane “pisarna od doma”. Razširjena je tudi uporaba aplikacij drugih proizvajalcev, na primer Zoom, tiktok, streaming ponudnikov (razen Netflixa trenutno) ipd. Tudi ozvočenje je nadgrajeno v 4D prostorski zvok. Zelo pomembna novost je tudi razširitev Rutin. Poleg tistih, ki se jih avtomobil nauči avtomatsko (ob vašem dovoljenju), sedaj lahko tudi sami nastavite poljubne Rutine, recimo: če temperatura zunaj doseže 0 stopinj, vklopi gretje sedežev, spremeni ambientalno osvetljavo na oranžno in zavrti božični komad.

V pametnih parkirnih hišah novi E omogoča avtonomijo 4 stopnje, torej samodejno parkiranje, na voljo je tudi digitalni ključ (trenutno samo Iphone) ki podpira do 16 hkratnih uporabnikov.

Nova generacija razreda E je tudi zrasla, 5cm v širino in 1 cm v dolžino, a prostora na zadnjih sedežih je več za 6 cm. V limuzini je na voljo 540l (370l hibridne izvedenke) prtljažnega prostora, v karavnski različici pa  615l oziroma 460l. Vlečne sile na vseh verzijah je za 2.100kg.

Motornih različic je veliko in pokrivajo vse od klasičnih bencinski in dizelskih motorjev z blago hibridnim pogonom do priključnih hibridov. Slednji imajo vsi enako veliko baterijo- dobrih 25 kWh, ki naj bi zadoščala za dosege okoli 100 km. V ponudbi sta ostala tudi 6 valjni bencinski in dizelski motor. Za tiste ki potrebujejo višji avtomobil je na voljo izvedba All Terrain, z 28mm višj oddaljenostjo od tal oziroma tudi 5 cm več z nastavljivim airmatic vzmetenjem.

Cene se začno pri 67.900€ in se dvignejo do slabih 83 tisočakov za najmočnejšega hibrida, karavanske izvedbe so 2 tisočaka dražje. Letos je je na voljo še 15 vozil, saj so od kvote 45 že prodali 30 vozil.

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL