CITROEN AMI

Veselo in brezskrbno

So stvari, ki te v življenju vedno razveselijo, na primer, ko prvič ugledaš morje, če se pripelješ iz celine, otroški nasmeh, Tomosov motor ko  kresne v prvo…. Citroen Ami je vozilo, nihče mu ne reče avtomobil, ki spada v to kategorijo. V momentu ko ga ugledaš, se nasmehneš in nasmeh ostaja na ustnicah tudi, ko ga voziš. Še več, nasmehnejo se tudi skoraj vsi, ki ga vidijo. Kako se tudi nebi, s takole odprtimi stranskimi okni in v sivi barvi, izgleda kot slonček Dumbo, ki se pripravlja na vzlet.

Tudi Citoren pravi, da to ni avtomobili zato se načeloma tudi ne prodaja v avtomobilskih salonih. Gre za rešitev dostopne mobilnosti, kjer je vse podrejeno enostavnosti uporabe, vzdržljivosti in cenovne dostopnosti. Kot bi kupili kos bele tehnike in ga uporabljali brez pretiranega razmišljanja in skrbi. Žal to pomeni tudi omejitev hitrosti na 45 km/h, kar je….neugodno, sploh v mestih, kjer so vpadnice z omejitvijo 60 ali 70 km/h. A na drugi strani se skoraj vedno lahko držite počasnejših cestic, tako da morda to za vas ne bo tako moteče, kot zame, ki živim ob eni takšnih prometnih cest. Sedaj če Ami (prevod iz francoščine pomeni prijatelj) ni dejanski avtomobil, kaj od opreme mu v primerjavi z avtomobilom manjka? Verjetno bomo prej zaključili, če povemo kaj ima. Ima štiri kolesa, dvoje vrat, dvoje plastičnih sedežev, dvoje luči spredaj in dvoje zadaj, en volan ter en brisalec. Ima tudi mali električni motor in pripadajočo baterijo veliko 5,5 kWh s katero lahko Ami prevozi do 75 km. Ima še ogrevano kabino, kar je precej pomembno, saj pomeni, da bo Ami uporaben skozi celo leto.

Čeprav je avto tako majhen, da bi ga človek lahko skoraj pospravil v nahrbtnik, je v notranjosti izjemno prostoren in zračen. Sovoznik sedi nekoliko za voznikom in četudi se pišete Dončič, boste tu lahko iztegnili vso veličino svojih krakov. Vsaj dokler ne bo prtljage, kajti glavni prtljažni prostor se nahaja točno pred sovoznikom. V Cargo izvedbi Ami pride brez sovoznikovega sedeža- na njegovem mestu je nameščen skladiščni regal in tako postane uporaben mali dostavnik.

Kabina je plastična in enostavna, neke rafiniranosti ni pričakovati. A zaradi velikega strešnega stekla in daleč naprej postavljenega vetrobranskega stekla deluje izjemno prostorna in zračna. Za poletne mesece je pametno dokupiti senčno mrežico, ker zna drugače sonce pošteno pripekati….kot bi se vozili v kabrioletu, a z manj zraka. Glavno prezračevanje predstavljata okni, katerih spodnji polovici se odpreta in zavihata navzgor. Tako »odprt« Ami v sivi barvi resnično izgleda kot veseli slonček Dumbo. Ko čez odprtino pomolite komolec, pridobite tudi na »kul« počutju in glede na to, da avto privablja več pogledov kot kakšen superšportnik, obstaja velika verjetnost, da bo vaš ego zrasel v nevarne višave.

45 km/h je neumna in nevarna omejitev, to se govori že desetletja. Skuterji in takile štirikolesniki morajo doseči bližino 70 km/h, da bi lahko varno sodelovali v današnjem prometu. In to je glavna omejitev Citroen Ami-ja, vsaj dokler mladina ne pogrunta kako motorni računalnik prepričati, da odide na fitnes. A do tedaj sem se teh vpadnic izogibal, razen v največjih zastojih in raje švigal po stranskih ulicah. In tam Ami res pride na svoje, saj je tako zelo okreten in odziven, da prav z veseljem švigaš naokoli. Hudega udobja ni, saj ima vzmetenje omejen hod in sedeži niso pretirano oblazinjeni, a tu bo kakšna dodatna blazina rešila problem. Nasploh je Ami narejen, da se z njim igraš tudi v smislu dodatkov. Kot zanimivost, v Franciji ga lahko kupiš tudi nesestavljenega in ga sam sestaviš doma. Tako lahko domišljiji prepustiš krila in ga narediš svojega.

Da ne okolišimo, Citroen Ami je na koncu dneva dokaj drag. A za to ceno prinese predvsem brezskrbnost v uporabi (kam drugam se boste usedli v mokrih kopalkah in mivkastih nogah), okretnost in predvsem ogromno veselja. Za skoke po opravkih, kmalu ne boste uporabljali drugega, če le nimate cest z omejitvijo višjo od 50 km/h. Poleg tega pride z tako imenovanimi »samomorilskimi« vrati, ki jih drugače najdete le na avtomobilih Rolls-Royce…..to težko premagaš 😊

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL