BMW R12 / nineT

Navtiki ljubimo lepe strani življenja in ga radi zajemamo z veliko žlico. K temu spadajo tudi raznorazne igračke, na prvem mestu so seveda plovila, a tudi življenje na kopnem si je potrebno narediti kar najlepše. Mnogi izmed vas uživate tudi v motociklizmu in letalstvu, zato bomo tu pa tam naše zapise obogatili tudi s kakšnim iz teh področij. Za prvi motocikel, s katerim smo se Valovci zapeljali, smo izbrali takšnega, za katerega lahko rečemo, da pooseblja lepoto življenja.

Gre za BMW-jev R12 , posodobljen v letošnjem letu, in že od predstavitve eden najboljših retro motociklov na trgu. Če se sprašujete, da, za privilegij lastništva tega motocikla boste drago plačali, še več ko se spustite v kataloge dodatne in “aftermarket” ponudbe. Ko sem s kolegom delil svoje navdušenje nad tem motociklom leta nazaj, se je strinjal, a rekel da ima R12 en problem. Katalog dodatne opreme. Kajti tak motocikel, čeprav že v serijski osnovi prečudovitega izgleda, do polnega izraza pride šele, ko nanj navesite dodatke po svoji duši. Letos prihaja v dveh izvedenkah R12 nineT in R12, ki je usmerjen bolj v “cruiser” varianto.

Če previjem leta nazaj, se spomnim tistega leta, ko sem prvič videl ta model v živo na BMW Motorrad Days v Portorožu, kjer smo v enem dnevu preizkusili večino njihovih takrat novih modelov. In zelo jasno se spomnim, da sem si po prvih kilometrih rekel, to je to, to je motocikel, ki bi ga kupil. In po tem, ko sem sedaj preživel en cel dan s prenovljenim modelom, lahko potrdim in podpišem svoj prvotni vtis, še vedno je to motocikel, ki bi ga imel pred mnogimi drugimi.

Seveda ta odločitev, kot vsaka druga v življenju, pride s ceno. Sopotnica ne bo dolgo zdržala na klopci, ki je izgovor za zadnji sedež. Prostora za prtljago ne bo veliko, niti se ne spodobi, da bi nanj vesili kakšne plastične kovčke ali generične potovalne torbe. Morda kakšno stilsko usnjeno torbo. Ta motocikel pač zahteva človeka, z vsaj približno razvitim občutkom za estetiko. Tudi veterne zaščite ni, zato bodo hitrosti ostajale pod 130 km/h, še najbolj pa se uživa v hitrostih pod 100 km/h. Pa ne, da motocikel ne zmore! Ciklistika R12 nineT je vrhunska, in zmore in zna tudi hudo ostro vožnjo. Natančno krmiljenje, stabilen v hitrih ovinkih in lahkoten v zaprtih ter motor, ki je pravi biser mehkobe, moči in zvoka. 109 KM dandanes ni veliko, a trdim, da je popolna mera, sploh ker so konjiči podprti z valovi navora. Motor mirno “požre” tudi previsoke prestave in gladko vleče od prostega teka dalje, razživi pa se nad 4.000 vrtljaji.

Kot zanimivost sem pri sebi opazil, da mi je bil zvok najbolj všeč čisto na dnu števca vrtljajev in ne v stratosferski višini. Se spomnite zvoka viosko prostorninskih dizlov, ki na plan prihajajo iz izpušnih cevi kakšnega stare Comutto jahte, ko manevrira v pristanišču? Govorim o tistem globokem, res globokem zvoku, ki seže v globino duše. Mene je iz nekega razloga zvok, ki ga BMW R12 nineT spravi skozi izpuh pri določenih vrtljajih, spominjal prav na to,  in prav užival sem v vožnji pri nekih 30 km/h. BMW jevi inženirji so na področju zvoka tukaj (govorim skozi celoten razpon), res naredili izjemno delo.

Popolna ženska/moški ne obstaja in prav tako ne obstaja popolni motocikel. Tako klasični števci (izberete lahko tudi digitalne, a mislim da so klasični tukaj nuja) delujejo hudo ceneno, še posebej zato, ker se stalno premikajo/tresejo. Tu ne vem, kaj je BMW mislil, da je na tako tehnično lepem motociklu dopustil takšen kos. Pa še nekaj me je zmotilo, manjko prikaza količine goriva / dosega. Saj verjetno s tem motocikolm ne boste delali ne vem kakšnih potovanj po nedostopnih stepah, a vseeno je dobro vedeti koliko soka veselja je ostalo v tanku.

Tako je naneslo, da sem takoj po tem, ko sem vrnil ključe motocikla BMW Slovenija, odpotoval na Korčulo. Otok, vinskih trt med katerimi se vijejo perfektne ceste na ozadju morske modrine in starih kamnitih zidov, ki v pozno popoldanskem soncu ustvarjajo pravljično podobo idile in blagostanja. Otok, kjer se zdi hitra vožnja zgrešen koncept, iskanje visokih obratov pa odraz plitke duše. Tako so mi misli ob poletnem vandranju po tem lepem otoku stalno uhajale k R12 nineT. Kajti povem vam, ta motocikel je bil za tako okolje ustvarjen. Križarjenje ob obali na posteljici globokega basiranja, ki ne preglasi okolja, a povzdiguje dušo, lepota tehnike in poliranega aluminija, ki bi na vistah kamnitih obzidij in vinogradov obogatila panoramo, ter čudovita lahkotnost, natančnost jemanja ovinkov, s katero bi bila poletna romanca popolna.

Me je malo odneslo? Morda. A pri takem motociklu je to dovoljeno, kajti njegovo bistvo je v tem, da vzbuja takšne občutke. Je drag? Je, če ga gledamo izključno iz vidika prevoznega sredstva, a na drugi strani spet ne, če ste ga pripravljeni vzeti tudi kot umetnino, kar v bistvu je.

 

BMW R12

Kot rečeno, je letos BMW R12 pomaknil tudi v bolj cruiser področje, torej je motocikel prilagodil za uživaško “križarjenje” po cestah. To izvedenko sem imel na testu dalj časa in jo zapeljal tudi do Kočevja, da ne omenjam, da mi je tisti teden služila kot vsakodnevni prevoz. Že takoj, ko se pred BMW-jevo zgradbo vsedem nanj, se mi zdi da bo tole povsem drugačna žival. Pozicija sedenja je drugačna, nižja in z nogami pomaknjenimi bolj naprej. Testni motocikel je bil opremljen le z enim sedežem, kar kaže da sopotnik na tem motociklu ni najbolj zaželjena stvar. Voznikov pogled je približno isti, tudi tu je na voljo digitalna instrumentalna plošča, a menim da se tudi temu bolj poda izgled klasičnega merilnika. Naj povem takoj, da se na tem motociklu za razliko od nineT, števec nikakor ne trese in je prav spodoben, le prikaz dosega manjka tudi tu. Naj na tem mestu omenim še eno “pomankljivost”, lučka za prikaz goriva se prižge tako nevsiljivo, da sem jo kakšnih 10 kilometrov gladko ignoriral.

Tudi izbira ožjih zadnjih pnevmatik, kaže na bolj cruiserski namen motocikla, navduši pa kovinski blatnik, ki ga je za kar zajeten kos če ne boste izbrali zadnjega sedeža. Detajli na tej izvedenki morda pridejo še nekoliko bolj do izraza, kot pri nineT. Motor pa je isti, z isto glasovno komponento, ki me je neznansko navduševala, a ima nekoliko manj moči (95 KM), pa ne, da bi se to pri običajni vožnji kaj dosti opazilo. saj na občutek pospešuje in se odziva ravno tako navdušeno.

Vzmetenje je enako, a drugačna pozicija sedenja in povečan kot vilic pomenita, da ne pada v ovinke tako agresivno, kot nineT, kar je seveda logično.  Zaradi pozicije sedenja, do hrbtenice pride tudi kakšen udarec več, ko bi ga pri nineT lahko zamortizirali z nogami, a to se pri tem tipu motociklov pač vzame v zakup.

 

BMW R12/nineT ostaja eden izmed najlepših retro motociklov na trgu in obenem tudi eden izmed motociklov, pri katerih zaradi videza ne bo trpel užitek v vožnji. Cene za R12 se začno pri slabih 15 tisoč evrih, za R12 nineT pa bo treba poseči še po dodatnih  2.700€. Pa ne pozabite imeti par tisočakov na strani za dodatno opremo. Spodobi se in pravično je.

 

 

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL