BMW M340d xDrive Touring

ULTRAMARATONEC

Ko sem prevzel novo »trojkico«, sem bil ravno sredi priprav na svoj osebni podvig letošnjega leta, prvič na svojih nogah premagati »ultra« razdaljo, zato je bila glava stalno v tem podvigu. Ker je ravno tako naneslo, je teden druženja z M340d xDrive Touring potekal na Lošinju, ki je v »generalki« pred sezono postregel z mešanim vremenom, odprtimi cestami in prvim sramežljivim poskusom namakanja v morju letos. Dobra lokacija, dobra družba in cilj pred očmi.

V tednu druženja z novo trojko, enim izmed najbolj pomembnih modelov v ponudbi BMW že od leta 1975, je bilo lahko razumeti priljubljenost tega družinskega atleta. Več kot 16 milijonov jih je že na svetu tako da lahko rečemo, da je to eden izmed modelov, ki ustvaril in zacementiral BMW-jevo podobo uporabnega in družinsko smiselnega avtomobila, ki obenem vozniku tudi v osnovnih različicah ponuja ogromno vozniškega veselja. Tokrat na test ni prišla osnovna izvedba ampak praktično zadnja »civilna« izvedba trojke preden vstopite v teritorij M. Tako visoko izbirate le med dvema motorjema z oznakami 40d ali 40i. Torej bencin ali dizel. Testni je bil opremljen z dizelskim motorjem, ki od sebe daje 340 KM in 700 Nm navora, praktično enak navor kot ga dobite pri novem Porscheju. V družinskem karavanu, ki je polno naložen porabil manj kot 7 litrov goriva na 100 km. Motor, ki se skriva za oznako 40d je 3-litrski šestvaljnik z dvema turbinama, ki že pri 1.750 motornih vrtljajih nudi ves navor. Z eno besedo rečeno, motor je v vožnji pravi biser.

Dodatki M paketa in moderna siva barva so z agresivnim izgledom privabljali poglede sotrpinov med čakanjem v trajektni luki, med tem ko je zelo posrečena izbira modre barve merino usnja odsevala vabečo morsko površino izza pomola in nudila kokon mehkega udobja tako v vožnji kot v čakalni vrsti. Tudi podvozje je z udobnim blaženjem nadgrajevalo visoko raven udobja, ki je naredila M340d izredno prijetnega sopotnika na dolgih progah. Kot dobro blaženi tekaški copati, s katerimi sem nabiral kondicijo križem-kražem po okoliških stezicah, kjer se šele po 30 kilometrih začne kazati razlika dobrim in slabim copatom, ki lahko na koncu pomeni tudi odstop. Tako se tudi v avtomobilu njegova primernost za potovanje, ustreznost ergonomije in usklajenosti šasije in podvozja prične kazati šele po kakšnih 4 urah vožnje. Vzdržljivost in vztrajnost je tisto, kar te pripeljeta do cilja in temu BMW-jevemu izdelku ne manjka obojega. Zaloga moči in navora pomeni, da lahko držite visoko potovalno hitrost pri čemer se motor sploh ne napreza in le mirno prede, na vsako vozniško zahtevo se odzove hipno in zvezno, ter vozniku s tem omogoča vožnjo z minimalnim stresom. Majhna poraba in večji tank za gorivo v testnem avtomobilu pa pomenita, da je doseg M340d z lahkoto 800 km.

Če sem prej hvalil podvozje, je potrebno povedati tudi, da prične po mojem občutku optimalno delovati šele nad 30 km/h, pod to hitrostjo se z grbinami, luknjami in hitrostnimi ovirami ne znajde najbolje. Osebno tudi mislim, da je novi digitalni kokpit šel korak predaleč v smer digitalizacije, saj sem med vožnjo res pogrešal fizične gumbe. A velika (največja) pohvala gre preprostemu dejstvu, da si avtomobil sedaj zapomni nastavitev asistenčnih sistmov in je ne ponastavi ob vsakem zagonu. Majhen korak za programerje, a velik korak pri vsakodnevni uporabi modernega avtomobila, sploh za tiste izmed nas, ki določenih sistemov ne »prenašamo«.

M340d xDrive Touring ostaja eden najboljših družinskih karavanov, sploh za vozniško navdahnjene družine. Če so vaše življenjske razdalje “ultra”, če potrebujte ravno dovolj (ne preveč, ne premalo) prostora za svojo prtljago, če potrebujete udobnega in stabilnega sopotnika, ki je varčen z energijo a obenem sposoben moči s katero lahko “orjete” asfalt ….potem ni potrebno gledati dalje od tega BMW ja. Edino kar vas lahko ustavi je cena, ki je za testno vozilo dosegla skoraj 95.000€….M3 Touring pa se začenja le nekaj tisočakov višje.

 

 

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL