BMW i7 xDrive60

Ta trenutek zapisujem tele vtise globoko pod zemljo, v garažni hiši Aleje zunaj pa divja še eno izmed neurij, ki to poletje bičajo Slovenijo. Nevarnost toče je velika in zakaj bi tvegal, če to ni potrebno. Udobno pogreznjen v mehkem ležalniku, ki me nežno masira, z daleč naprej iztegnjenimi nogami in računalnikom v naročju sem se na ta sivi poletni dan odločil zapisati svoje vtise o novi BMW-jevi admiralski ladji, seriji 7, ki je te dni moja potujoča pisarna.

BMW v svoji novi smeri močno deli mnenja, saj oblikovanje močno preizkuša…..recimo temu ideje o estetiki. Komentarju o tem se zato v svojih vtisih poskušam izogniti, mnenje si morate ustvariti sami. Lahko rečem le, da morate nove BMW-jeve kreacije, tudi 7ico, videti v živo, predno si o njih ustvarite mnenje. Vsekakor je v novi 7-ici opaziti približevanje obliki avtomobilov Rolls Royce, merim predvsem na močno, ravno glavno linijo in pokončen »premec«. Tudi po velikosti se tej znamki nova sedmica vedno bolj bliža, saj je sedaj na voljo le v »dolgi« verziji. Različice z krajšo medosno razdaljo tako ni več, vendar vas za okretnost ne rabi skrbeti, saj pride nova 7-ica standardno opremljena z štirikolesnim zavijanjem. Avtomobil tako deluje presenetljivo okreten in pregleden, prav nobenih težav ne boste imeli z velikostjo ali lahkotnostjo upravljanja. Naj se dotaknem še enega elementa, ki je po navadi razlog izbire SUV oblike namesto limuzine. Sedmica je postala visok avtomobil in je zato sedenje v njem precej podobno sedenju v običajnem SUV vozilu. Ni čisto tako, a na cesti nikakor ne boste imeli občutka, da vas kdo gleda zviška, saj boste le malenkost nižje od voznikov kombijev. Ergonomija in udobje sedenja sta posledično prav tako na zelo visoki ravni, med tem ko težišče avtomobila ostaja nizko, posledica težkih baterij v dnu.

Zunanjost predstavlja nadaljevanje BMW-jeve filozofije monolita, kot jo je uvedel model iX. Po tej filozofiji mora avtomobil navzven delovati kot monolitni kamen, nepremagljiva utrdba, ki ščiti potnike pred vplivi zunanjega sveta, med tem ko naj bo kabina avtomobila popolno nasprotje nepopustljivi zunanjosti. Vzdušje popolne domačnosti in sprostitve (za inspiracijo je služila dobro uležana zofa v domači dnevi sobi) in odsotnost vsakršnih motečih elementov, najsi bodo to tresljaji, hrup ali G sile v zavojih. Za piko na i, nova sedmica ponuja prestiž domačega kina na ogromnem, 31 palčnem zaslonu in glasbeno spremljavo Hansa Zimmer-ja preko kompleksnega zvočnega sistema. Verjetno ste do sedaj že ugotovili, da je nova 7 morda prvi BMW-jev avtomobil, namenjen potnikom zadaj, po vzoru večjih bratov znamke Rolls Royce, na kar namiguje tudi dvobarvna kombinacija (14 tisočakov vas bo stala) karoserije. Upravljanje funkcij kabine preko zaslonov (pri katerih ima prste vmes slovenska Hidria) zahteva kakšen dan uporabe, da se človek navadi funkcij, a načeloma deluje nemoteče.

Zanimiva je ta združitev visokotehnološkega sveta, konec koncev je 7-ica v tem pogledu povsem v ospredju, in pa klasičnega udobja, ki ga boste najbolje občutili, če izberete sedežne prevleke iz velurja? Da, udobje domače zofe so BMW-jevi oblikovalci vzeli tako zares, da so tudi material in vzorci pojem domačega udobja. Funkcija »lounge« doda temu piko na i in če bi se še bolj umiril, bi me morali odpeljati na britof. Kljub temu lahko oblikovanje notranjih elementov opišem kot omehčani modernizem, kjer so vešče uporabljeni zaokroženi lesni vstavki, kovinski elementi, ki dodajo notranjosti delovno ostrino v kombinaciji s tkanino, ki briše natančno mejo med sedeži in vrati. Všeč mi je, da niso pretiravali z ambientalno osvetlitvijo in tako prostor, namesto da bi bil spremenjen v nočni lokal, ohrani varno intimo. V armaturno ploščo je po celotni širini vstavljena reliefno nagubana , dvobarvno osvetljena letev, ki predstavlja zanimiv detajl, a obenem zmanjša občutljivost gumba za vklop vseh 4 smernikov, ki se nahaja na(v) njej- sem se moral kar zavzeti, predem sem uspel utripalke izklopiti….

Seveda je kokpit po novih smernicah BMW-ja povsem digitaliziran, sistema smo sedaj že vajeni, a glede na to, da sedimo v avtomobilu iz samega vrha ponudbe in v vrednosti manjše podalpske hišice, se mi zdi vredno omeniti, da opazne razlike med zasloni uporabljenimi v seriji 1 in zasloni v seriji 7 (in zasloni vseh vmesnih modelov) ni opazne razlike. Seveda v 7ici najdemo mnogo več tehničnih sistemov in funkcij, katerih razvoj stane, a vseeno ostaja dejstvo, da zasloni iz kabin odvzemajo občutek prestiža in jih izravnavajo z nižjimi razredi. Pa ne govorim le o BMW-ju, vsi premium proizvajalci so padli v isto zanko.

A da se vzdržim nadaljnjega jamranja osebe, ki jo je povozil čas kot se reče in si iz tega vidika nekoliko popravim ugled naj povem, da se mi zdi v takšnem avtomobilu električni pogon vrhunska izbira. Da, 7ico si lahko še vedno naročite z odličnim dizelskim ali bencinskim motorjem in zagotovo vam ne bo žal, a izbira električnega pogona v vozilu katerega primarni namen je zagotoviti udobje in izolacijo potnikom je zelo zelo smiselna. »Hans Zimmerman hvala za trud, a sedaj prosim tišina, voznik, če ne boš nežno speljeval in zaviral boš odpuščen, sedež v ležečo pozicijo in…gremo!« Razumete, kaj hočem povedati?

Dobrih 100 kilovatnih ur velika baterija ob zmerni vožnji pomeni med 400 in 500 km dosega, kar je dovolj, da ne razmišljaš o polnjenju, če je veliko poslovnih poti na sever Nemčije ali (še posebej) na jug ….bo razumen človek seveda vzel klasični bencinski/dizelski motor. A za vandranje po Sloveniji in okolici, 7ica z električnim motorjem razvaja z udobjem neskončnega navora, ki dobremu vozniku omogoča izredno gladko tekočo, hitro vožnjo. Avtomobil je sposoben vožnje po odprti magistralni cesti z hudo nelegalnimi avtocestnimi hitrostmi s takšno lahkoto, da je to strašljivo, pri čemer potniki nimajo nikakršnega občutka hitrosti. Da je avto namenjen predvsem udobnemu premikanju skozi čas in prostor, kaže tudi odsotnost selektorja voznih programov izpred oči voznika, ta se bo moral potruditi, da jih najde v enem izmed podmenijev. In čeprav je avtomobil daljši od ponedeljka, je vsled standardnega štirikolesnega zavijanja dokaj lahkoten za vožnjo tudi pri počasnem manevriranju, pravokotna oblika pomeni dobro preglednost in občutek za mere avtomobila.  Edina opazka pri voznih lastnostih, na ležečih policajih se je iz nekega razloga občasno v kabino prebil zvok vzmetenja.

BMW-jeva serija 7 je seveda drag avtomobil, kot tudi mora biti, a 80 tisočakov za dodatno opremo, kolikor jo je imelo testno vozilo, se vseeno zdi nekoliko pretirano.  A na to lahko pogledamo tudi iz druge strani, Rolls Royce vas bo stal veliko več, a po potniški izkušnji je nova 7ica, sploh i7 prišla zelo blizu tej prestižni znamki. Včasih je Rolls Royce za svoje avtomobile govoril, da imajo navora in moči zadosti, brez navajanja konkretnih številk in pri i7 je občutek natanko tak, ne glede na situacijo je vedno dovolj obojega. Iz katerekoli strani gledate, pa nova sedmica nudi eno najboljših, v smislu potniškega udobja, voznih izkušenj na trgu. Vrh cestnega udobja.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL