9. generacija je tu

Passat je od leta 1973 ko je na ceste zapeljala prva generacija postal eden izmed simbolov združitve poslovnega in družinskega avtomobila. V 9. generaciji na ceste postavlja največ prostora do sedaj.

Od prejšnje generacije je daljši za osupljivih 14 cm in se s tem približuje 5 m dolžine, širši je za 7 mm a obenem nižji za 1 cm, kar mu daje bolj eleganten videz. Predvsem pa bodo dodatni prostor opazili potniki na zadnjem sedežu in kovčki prtljage, saj je v prtljažniku za 40l več prostora. Notranjost je povsem nova in moderno digitalizirana, z velikim sredinskim ekranom (12,9 palca serijsko, 15 palcev doplačilo) in digitalno armaturno ploščo pred voznikom.Ima IDA glasovno upravljanje, ki pa žal  ne razume slovensko, zelo verjetno pa prihaja dodatek umetne inteligence Chat GPT, ki bo naš jezik razumel. V osnovnem paketu sicer navigacijske funkcije v infotainment sistemu 4. generacije ni, jo pa lahko lastnik posebej doplača in aktivira tekom lastništva.

Posebno pozornosti je bila pri razvoju deležna zunanjost, oziroma količnik zračnega upora, ki je na račun tega konkretno zmanjšan, kar se bi moralo poznati na porabi in glasnosti v kabini.

Izvedenke so 3, Business, Elegance in R-line. V standardni opremi so LED luči, matrične LED pa pridejo serijsko le v paketih Elegance in R-line, kot tudi sedeži Ergo Active, ki imajo poseben pečat odboritve s strani Zveze za zdravo hrbtenico. Luči so sposobne stalno prilagajti režime svetilnosti, tudi v kombinaciji s podatki o vozni podlagi iz GPS sistema.

Pri tej generaciji Passata lahko kot dodatno opremo obkljukate tudi DCC- dinamično uravnavanje podvozja druge generacije, ki prinaša dvoventilsko tehnologijo in s tem spsoobnost nadzoravanja gibanja tako v fazi kompresije kot raztega. V kombinaciji z upraviteljem vozne dinamike (sistem iz Golfa 6 GTI) naj bi močno zmanjšal podkrmiljenje med dinamično vožnjo.

Izbira motorjev je pestra z močmi od 90 kW do 200 kW moči, tako v obligi blagih hibridov, klasičnih dizelskih in bencinskih motorjev ter priključno hibridnih različic (prihajajo v maju).  4motion pogon bo na voljo le pri najmočnejši dizelski različici. Za seboj Passat lahko vleče do 2.000 kg.

Cene se prično pri slabih 36 tisočakih in segajo do dobrih 46 tisočakov. Letos bo na ceste predvidoma zapeljalo 600 Passatov.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL