Posodobljena Škoda Octavia

Legandarni model, ki je prodan že v 7 milijonih primerkov. Ni čudno, saj gre za najbolj zaželjen model, tako pri družinah, kot pri poslovnih uporabnikih. Prva Octavia prišla leta 1959, a je nato prišlo do zamaka, in naslednji avtomobil z imenom Octavia 1.generacije je prišla leta 1996. Sedaj smo prišli do prenove 4. generacije, in skozi to pot je Octavia postala simbolni model znamke Škoda. Kljub upadu segmenta kombilimuzin razreda A zaradi popularnosti SUV vozil, je bila prodaja Octavije vedno stabilna, sedaj pa bo verjetno še boljša, ker se trend popularnosti karavanov počasi krepi. Lansko leto se je prodalo skoraj 1.700 Octavij letos pa pričakujejo podobne številke.

Zunanjost je doživela veliko sprememb. Posodobljeni zračni kanali in maska spredaj, glavni sprememba ki izdaja novo Octavijo pa je svetlobni podpis novih matričnih LED žarometov, ki je sposoben pametnega osvetljevanja/zatemnjevanja svetlobnih virov. Na zadku imamo nov napis, nov odbijač in nekoliko drugačne luči. Tako limuzina kot karavan sta sedaj enakih mer in za 9mm daljši kot pred prenovo. Prišle so seveda tudi nove barve, tako da lahko izbirate med 10 možnostmi.

Notranjost je stilsko enaka kot pri ostalih sodobnih modelih, z novimi digitalnimi merilniki pred voznikom in 10 palčnim (13 palčnim za doplačilo) centralnim zaslonom. Digitalni prikazi armaturne plošče so posodobljeni. Novo je tudi brezžično polnjenje z hlajenjem telefona. Notranjost si izbirate glede na slogo, kot je moderno pri Škodi. Essence, Selection, Sportline. Prtljažni prostor je ostal nespremenjen, torej 640l za kombi in 600l pri limuzini.

Pri motorjih imamo malenkostni prirastek moči pri osnovnem 1.5TSI (85kW), ostali pa so enaki, vsi štirivaljniki. Dizelska motorja sta 2 (85 ali 110 KW). Pri inteligentnih asistenčnih sistemih je Octavia prevzela funkcijo Inteligent park Assist iz Enyaqa, za pomoč pri parkiranju. Nov je tudi sistem preprečevanja trka s pešci pri vzvratni vožnji, polno pa je spet na voljo pripomoček za vožnjo prikolice (ki je v tej generaciji do sedaj ni bilo).

Cene se prično pri 23.570€ in segajo do 30.703€ za osnovno vozilo, pri čemer je kombi verzija dražja za približno 1000€. Začetek avgusta pa pride tudi model RS, tokrat samo še z bencinskim motorjem. Kot zanimivost za na konec lahko dodamo, da se trenutno v Sloveniji vozi skoraj 40.000 Octavij vseh letnikov.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL