NOVI RANGE ROVER SPORT SV: VRHUNEC ZMOGLJIVOSTI IN SODOBNEGA RAZKOŠJA

Range Rover Sport že zadnjih nekaj generacij predstavlja bolj cestno-športno različico Range Roverja, ki združuje brezčasno eleganco z sposobnim hitrim jemanjem ovinkov. Obenem gre tudi za najbolj priljubljeno izvedenko Range Roverja. Novi Range Rover Sport SV pa je najzmogljivejši in najbolj dinamičen Range Rover Sport doslej. Obenem se lahko pohvali z ogromnim izborom tehnologij za izboljšanje zmogljivosti, med drugimi ima najnaprednejši sistem vzmetenja v svojem razredu in sistem zvočnih senzorjev za zagotavljanje dobrega počutja potnikov med vožnjo.

Da takoj obravnavamo »slona v sobi«: verzijo SV poganja izključno nov 4,4-litrski bencinski motor Twin-Turbo MHEV V8 s 635 KM in 750 Nm, kar je 60 KM in 50 Nm navora več kot pri 5,0-litrskem motorju V8 s kompresorjem, ki je poganjal prejšnje generacije Range Roverja Sport SVR. Novi Range Rover Sport SV lahko po njegovi zaslugi pospeši od 0 do 100 km/h v samo 3,6 sekunde in doseže največjo hitrost 290 km/h. Obenem je inženirjem uspelo emisije CO2 glede na prejšnji model z manjšo močjo znižati kar za 15 odstotkov.

K doseganju takšnih zmogljivosti močno pripomore zmanjšanje mase vozila (do 76 kg), vključno z možnostjo izbire 23-palčnih koles iz ogljikovih vlaken, ki so prvič na svetu na voljo na serijskem avtomobilu, karbonsko-keramičnimi zavorami (ta možnost je prvič na voljo, obenem pa gre tudi za največje čeljusti, ki so bile doslej vgrajene v Range Rover) in standardnimi aerodinamičnimi izboljšavami, vključno s pokrovom motorja iz ogljikovih vlaken.

Novi Range Rover Sport SV ima tudi posebej razvite komponente podvozja, vključno z novim zadnjim pomožnim okvirom in novimi povezavami vzmetenja s spremenjeno geometrijo in usklajenostjo. Nova letev elektronskega servo volana ima najhitrejše razmerje med vsemi Range Roverji doslej. Sistem vzmetenja 6D Dynamics je najbolj izpopolnjen v svojem razredu in predstavlja prvo kombinacijo hidravlično povezanih blažilnikov, zračnih vzmeti z nastavljivo višino in nadzora nagibanja na svetu. Ta revolucionarni polaktivni sistem, ki odpravlja potrebo po običajnih stabilizatorjih, izjemno zmanjšuje vzdolžno in bočno nagibanje, da ohrani skoraj vodoraven položaj vozila pri ekstremnem zavijanju in pospeševanju, hkrati pa zmanjšuje maso, povečuje oprijem ter prispeva k udobju.

Kot podatek o posledični zmogljivosti, Range Rover Sport SV lahko s celoletnimi pnevmatikami ustvari bočni pospešek, ki presega 1,1 G. To pomeni 22-odstotno povečanje v primerjavi s prejšnjo generacijo z letnimi pnevmatikami in je primerljivo športnim avtomobilom, namenjenim vožnji po dirkališčih.

V notranjosti kabine, ki je podobna pilotski, so ekskluzivni sedeži SV Performance s satenastim oblazinjenjem iz ogljikovih vlaken in vgrajenimi nasloni za glavo in osvetljenimi logotipi SV na naslonjalih. Na voljo je tudi nova notranjost Ultrafabrics™ PU z lahkim, brezšivnim tekstilom »3D Knit to Form«. Prve prozorne prestavne ročice na svetu z osvetljenimi robovi z bolj izrazitimi gumbi so nameščene za volanom, črna keramika za prestavno ročico na konzoli pa je kot protiutež hladna na dotik.

Za dodatno povečanje občutka povezanosti novi Range Rover Sport SV uvaja še »Body and Soul Seat« (BASS), večdimenzionalno zvočno doživetje, ki potnikom na sprednjih sedežih omogoča, da občutijo zvok s celotnim telesom. To je prvo serijsko vozilo, ki vključuje zvočni sistem vodilnega proizvajalca SUBPAC™ – tehnologijo, ki jo sicer pri svojem delu uporabljajo vrhunski snemalci in skladatelji.

Novi Range Rover Sport SV, ki ponazarja Range Roverjevo filozofijo sodobnega luksuza, je najprej rezerviran za izbrane kupce po vsem svetu na podlagi povabila, s specifikacijo SV EDITION ONE, nato pa bo na voljo tudi ostalim. Če pa vas popolnoma športna različica SV ne prepriča, je Range Rover Sport zdaj na voljo tudi z novim priključno-hibridnim pogonskim sklopom, z oznako P550e, ki zagotavlja 550 KM sistemske moči in električni doseg do 120 km.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL