CRANCHI E30 Endurance

ITALIJANSKA MLADOST

Italijanska ladjedelnica Cranchi v zadnjem času ne spi in na trg pošilja močno zanimive modele, tako iz estetskega kot uporabno/cenovnega vidika. Manjši model E30 Endurance, je dober primer uporabe živahnih barv v kombinaciji z drznim oblikovanjem, ki kupce pritegne že na daleč. V testnem centru Cranchija, le 20 min vožnje od slovensko-italijanske meje, nas je tako nekega novembrskega dne pričakal živo oranžni E30, lepo očiščen in pripravljen na plovbo.

Besedilo: Peter Lenarčič in Julijan Višnjevec
Foto: Cranchi, Julijan Višnjevec, Peter Lenarčič

Model je sicer stari znanec, toda v novi preobrazbi resnično izstopa, ladjedelnica je tu naredila izvrstno potezo in ga z živahno barvno paleto približala navtikom, ki iščejo nekaj bolj izstopajočega od običajne bele. Svojo nagnjenost k športnosti kaže z nizkimi boki na krmi, ki se proti premcu zelo neopazno dvigne. Krmna ploščad je za to dolžino zelo bogato odmerjena in skriva tudi izvlečno kopalno lestev. Ta ob izvleku kopalcu ponudi tudi ograjo, za dodatno varnost pa skrbi tudi kromirana ograja krmne ležalne površine, dovolj velike za udobno sončenje dveh oseb. Glavna linija prehodov oz. gibanja, je urejena na levem boku. Tako preko krmne ploščadi vstopimo v kokpit (stopnica), se iz kokpita povzpnemo na premec oziroma spustimo v podpalubje. Na premcu boste prav tako našli prostorno ležalno površino, kjer še posebej izstopata dva zvočnika.

V kokpitu, oziroma glavnemu socialnemu delu plovila, kjer boste preživeli največ časa, tako kraljuje sedežna garnitura v obliki črke u, obrnjena proti levemu boku, z dvižno mizo na sredini. Tu bo v udobju lahko sedelo do 6 oseb. Kuhinja se nahaja direktno na sproti, na levem boku in sestoji iz umivalnika, žara in hladilnika. Kot zanimivost, pokrov kuhinje je izoblikovan tudi na zunanjem delu tako, da nudi odlagališče in držalo za pijačo tudi v poklopljenem stanju. Poleg nje, je v bok ugreznjeno tudi lahko dostopno skladišče bokobranov (sprejme jih 5).

Krmarsko mesto je prostorno in zaseda sredino plovila, glavna zvezda pa sta zagotovo krmarjev in so-krmarski sedež, ki po izgledu in bogatem oblazinjenju bolj spominjata na zofo. Sta tudi vzdolžno pomična in s tem omogočata prilagoditev kapitanu in stilu drže, ki jo prakticira med plovbo. Za dostop na desni bok, za potrebe privezovanja, je sem stisnjen tudi manjši prehod do premca. Instrumenti se nahajajo na dveh dodatno privzdignjenih instrumentnih ploščah in so dvojni, kar je še posebno lepo videti, torej digitalni in analogni, ostane pa še dovolj prostora za morebitne dodatne instrumente. Celotni »glavni« del palube se pred soncem lahko zaščiti s ponjavo, ki jo namestimo s karbonskimi nosilci.

V podpalubje se spustimo preko drsnih pleksi vrat, ki v kabino prepuščajo veliko svetlobe. Nasploh je kabina svetla in prostorna. Nesimetrično, toda prostorno, glavno posteljo lahko z dvižno mizico spremenimo tudi v sedišče v primeru slabega vremena, na levem boku ob vhodu bomo našli tudi prostor, kamor lahko umestimo manjšo kuhinjo in kjer se nahajajo tudi omarice.  Drugo ležišče se nahaja pod kokpitom in je tako po dolžini kot po višini bolj primerno za otroke, četudi lahko tam prespi tudi odrasla oseba. Za shranjevanje je tu namenjen neke vrste odprt zaboj pri vznožju postelje. V kopalnici doseže maksimalna višina 190 cm, z prezračevalno lino na stropu.

Testni Cranchi E30 Endurance je bil opremljen z Volvo Penta bencinskim V8 motorjem, ki proizvaja 350 KM (maksimalna predvidena moč za plovilo). Na izbiro imate sicer tudi dizelski motor serije D4 z 320 KM, istega proizvajalca.  Z bencinskim motorjem smo dosegli potovalno hitrost 25 vozlov pri 4200 vrtljajih, merilec pa se je ustavil pri 37 vozlih in 5730 vrtljajih. To, skoraj 10 m dolgo, plovilo je na krmilu zelo odzivno in na dodajanje ali odvzemanje plina reagira natanko tako, kot se od potovalnega gliserja pričakuje, torej zvezno in udobno za potnike.

Da je trup preizkušen se je izkazalo v hitrih zavojih, kjer ni bilo občutiti odnašanja krme pa tudi nagib ni bil pretiran, kar je posebej pomembno, če bomo imeli na krovu družino ali več potnikov. Plitvo morje lagune je poskrbelo za valove, tako da smo ob plovbi proti njim lahko preverili obnašanje trupa na vzvalovanem morju. Seveda smo ročico plina pomaknili na potovalo hitrost in tako mehko premagovali valove, brez škripanje in »čričkov« iz pohištva v notranjosti, kar bi se lahko pri takih vremenskih pogojih pojavilo. Ob privezu je v pomoč bil premčni potisnik, katerega bi tudi sicer vsakemu priporočili, kajti z bočnim vetrom bi dolg premec lahko hitro odneslo v neželeno smer.

Sklenemo lahko z mislijo, da se je ladjedelnici Cranchi prenova modela E30 Endurance resnično posrečila. Z drznimi oblikovalskimi potezami, uspešno združenimi z preizkušeno zasnovo in trupom, so na trg poslali čoln, ki bo pri morebitnemu kupcu ohranjala mladostno igrivost, a mu nudila vse udobje za preživljanje tudi daljših izletov. Cene za to italijansko igrivost se prično pri 126.750€ za bencinsko izvedenko, oziroma 145.750€ za dizelsko izvedbo.

 

DOLŽINA       9,85 m

ŠIRINA           2,98 m

IZPODRIV      3,09 t

MOTOR         Volvo Penta V8 350 KM

GORIVO         326 l

VODA             70 l

KATEGORIJA  B/C

 

MED PLOVBO

VRTLJAJI   HITROST (kt)  PORABA (l/h)

1000               4                      5

2000             7,6                     12

3000            12,4                    26,6

4000            23,2                    40

5000            30,8                    68

5730             37                      110

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL