Audi E-tron: Q6 in A6

Povsem nova električna modela, postavljena na povsem novi platformi.

Novi Audi Q6 E-tron in A6 E-tron prihajata na slovenski trg v trenutku, ko le-ta beleži četrtino manj prodanih elektrićnih vozil. A pri Audiju so optimistični in pričakujejo, da se bo v letošnjem letu trg pobral. Tako načrtujejo, da bodo skupaj prodali vsaj 100 primerkov novih, danes predstavljenih električnih modelov. Tudi z atraktivno cenovno ponudbo. Q6 E-tron se namreč začenja pri dobrih 50 tisočakih, za A6 E-Tron pa bodo želeli vsaj 62 tisočakov. Oba sta narejena na povsem novi platformi za električna vozila, ki je bila razvita v sodelovanju s Porschejem, imenuje pa se PPE. Gre za 800 voltna arhitektura, ki bo služila mnogim prihajajočim modelom.

Q6 E-tron

Q6 E-tron je dolg 4.771 mm in tako po velikosti lepo paše med klasična Q5 in Q7. A če začnemo pri svetlobnem podpisu- luči so OLED 2. generacije, na sprednji maski sedaj deljene, vseeno pa sestavljene iz 61 oled segmentov, ki omogočajo do 8 različnih svetlobnih podpisov, omogočajo pa tudi prikazovanje različnih opozorilnih simbolov, za opozarjanje ostalih udeležencev v prometu. Zasnova kabine je v osnovi ista kot pri že predstavljenem  A5, torej “softwrap” koncept udobnega prostora, ki “objema” potnike z mehkimi materiali, opremljenega z 2 velikimi zasloni (11,5 in 14,5 palčna) usmerjenimi k vozniku in z možnostjo manjšega zaslona tuid pred sovoznikom (11 palčni). Ta se ob dinamični vsebini iz smeri voznika gledano, zatemni. Skratka prijeten in zelo razgiban prostor.
Velika novost je umestitev zvočnikov v naslon za glavo, ti so tudi sposobni omejiti predvajanje zvoka le vozniku ali sovozniku (recimo napotki za navigacijo ali telefonski klic), govorimo o sistemu proizvajalca Bang &Olufsen, ki je na voljo za doplačilo. Oba nova modela imata tudi možnost projicirnega HUD sistema z obogateno resničnostjo. Z obvolanskimi ročicami in volanom lahko, medtem ko se avto polni, na tem sistemu igrate tudi igrice, seveda pa lahko preko spleta v infotainment naložite tudi cel kup ostalih iger in aplikacij.
Ker gre za električna modela, še najpomembnejše – kapaciteta baterij. Na izbiro sta dve velikosti, prva 75,8 kWh druga pa 94,9 kWh, seveda govorimo o neto kapaciteti. Sestavljeni sta iz 10 oziroma iz 12 modulov. Audi je sicer pristaš “jadranja”, a kljub temu v novih vozilih omogoča tudi vožnjo le z enim pedalom, dodatni 2 stopnji regeneracije, ali vožnjo brez nje. S pritiskom na zavoro se seveda regeneracija vklopi avtomatsko z do 220 kW. Na hitrih polnilnicah boste nova Audija lahko polnili z do 270 kW moči, navigacija pa mora za dosego tega rezultata seveda predpripraviti baterijo. Če polnilnica ne omogoča 800 voltnega polnjenja, sta nova modela vseeno sposobna polniti z do 135 kW. V optimalnih pogojih polnjenja, boste od 10 do 80 odstotkov baterijo lahko napolnili v 21 minutah, oz. dodali približno 255 km dosega v 10 minutah.
Audi Q6 E-tron v različici Quattro ali SQ6 dobite z dvema elektro motorjema, sicer pa le enega na prednji osi. Moči, ki so na voljo: 185kW, 225kW, 285kW in 360kW, kolikor premore SQ6 E-tron. Avto zmore vleči do 2.400kg. Q6 E-tron je tudi prvi Audijev model s tehnologijo podvozja FSD, ta je serijska, gre pa za mehansko prilagodljivo vzemetenje (preko ventila). Opcijsko seveda lahko izberete tudi zračne blazine.

A6 E-tron

Audi se je odločil, da ohrani oznake kot jih vsi poznamo, zato se ta električni model imenuje A6 E-tron (prihaja pa tudi ICE A6). Je prvi Audi, ki se na zadko lahko hvali z rdeče osvetljenimi krogci, pač odvisno od izbrane opreme. Svetlobni podpisi so enaki kot pri Q6, lahko pa izberete virtualna zunanja ogledala 2. generacije, ki med drugim lahko močno povečajo doseg zaradi zmanjšaneg upora (1.600 eur doplačila). Izberete lahko tudi veliko panoramsko streho z nastavljivo prosojnostjo, a brez strešnega okna (2.600 Eur). Od klasične A6 se poleg poimenovanja razlikuje tudi po tem, da je nekoliko višji in ima večjo medosno razdaljo, to pa kot posledica razporeditve električnih komponent.
Izvedenki sta karavanski Avant in pa Sportback, pri čemer je slednji rekorder med Audiji v količniku zračnega upora… ta znaša le 0.21 (pri Avantu 0.24, ker je 4cm višji). Pri obeh različicah je prostornina prtljažnika 502 l, spredaj pod motornim pokrovom pa še 27l (pri Q6 E-tron 64l).
Moči motorjev obsegajo 210kW, 270 kW, 315kW ali 370kW, kar je nekoliko več kot pri Q6 E-tron, ima pa baterije enake kapacitete. Zaradi boljše aerodinamike so dosegi tako pri Avant kot pri Sportback boljši od Q6 E-tron. Serijsko je A6 E-tron opremljena z klasičnim vzmetenjem, za doplačilo pa je tudi tu na voljo zračno. Za sabo zmore vleči do 2.100 kg.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL