Audi A5 je novi A4

30 let od prve predstavitve modela A4, audi predstavlja novo generacijo, ki pa se bo od sedaj imenovala Audi A5. Najbolj priljubljen Audi v Sloveniji, modeli A4 vseh generacij predstavljajo skoraj 40 odstotokov vseh Audijev na cesti, je zrasel v vse smeri, bazira na pvsem novi platformi in je prinaša nove ravni digitalizacije.

Zakaj novo ime? Audi tako sedaj ločuje modele s klasičnimi motorje od tistih z električnimi. Slednji modeli namreč nosijo oznake z lihimi števili. A bistvo modela ostaja isto, ponuditi prostoren, vsestranski družinski avtomobil. Tako si ga lahko tudi v novi generaciji omislite kot limuzino ali karavan, s pogonom quattro ali le na prednji kolesni par, ter gnan ali z bencinskim ali dizelskim motorjem. Cene za novi A5 se začno pri 43.380€ za osnovni bencinski motor, oziroma z 51.410 evri za močnejši dizelski motor (šibkejšega pri nas ne bo) z 204 KM. Karavanska izvedenka Avant pa je dražja za približno 2 tisočaka.

Motorna paleta obsega:

2.0TFSi bencinski motor z 150 ali 204 KM, pri katerem lahko izberete tudi t.i “pametni”quattro
2.0TDI dizelski motor z 204 KM z blago-hibrinim pogonom mhev plus
3.0 TFSI bencinski motor z 367 KM (model S5) z blago hibridnim pogonom mhev plus z klasičnim quattro pogonom

Prihodnje leto v ponudbo prideta še dva priključna hibrida, ki bosta za osnovo imela 2.0 TFSI motor, opremljena pa bosta z quttro pogonom.

Vsi motorji so spojeni z avtomatskim menjalnikom, ročnega menjalnika ni več. Povsem novo je tudi podvozje in krmiljenje, predvsem bolj togo, ima pa tudi nov, integriran sistem za uravnavanje zaviranja (sposoben vektorskega zaviranja v zavojih). Podvozja so: običajno, športno podvozje S in športno prilagodljivo športno. S5 pa ima serijsko tudi športni diferencial.

Luči so seveda digitalne, zadaj pa OLED 2. generacije. Omogočajo do 8 različnih svetlobnih podpisov, pa še tri so na voljo za doplačilo. Zadnje luči pa glede na situacijo izrisujejo tudi trikotnike oziroma druge simbole, s katerimi avtomobil sporoča/komunicira z ostalimi udeleženci v prometu.

V kabini se A5-ici pozna 7 cm daljša medosna razdalja nove PPC platforme, na kateri je zgrajen. Avto je tudi nekoliko širši in višji. Kabina je v znamenju digitalizacije, saj so v polno opremljeni izvedbi v njej kar trije OLED zasloni: 11.9 palčni virtualni prikazovalnik pred voznikom, 14.5 palčni MMI centralni zaslon in 10.9 palčni MMI zaslon pred sovoznikom. Nov je tudi headup prikazovalnik, z več možnostmi personalizacije in upravljanjem preko volana. Večina preostalih fizičnih stikal je iz armaturne plošče prestavljena na kontrolni panel na sovoznikovih vratih.

Audi A5 prinaša tudi možnost nastavitve več vozniških profilov (ki jih je možno deliti z ostalimi novimi modeli Audi- če imate v floti več teh vozil), nalaganje aplikacij tretjih oseb in podobno. Kot zanimivost, operacijski sistem Andorid za internetno povezavo uporablja kar vaš telefon, kot “hotspot”. Glasovni asistent z podporo chatGPT deluje le v angleškem jeziku, najvišji sistem ozvočenja Bang&Olufsen pa prinaša tudi zvočnike v naslonih za glavo in možnost predvajanja zvoka skozi le en naslon (med telefonskim klicem recimo). Funkcije je možno dokupovati po potrebi. Na voljo so trije paketi opreme: tech, tech plus in tech pro.

Še prostornost, tudi limuzinska izvedenka se pohvali z skoraj ravnim dnom ob podrtih zadnjih sedežih, predvsem pa se zadnja vrata odpirajo skupaj s zadnjim steklom, praktičnost je tako velika.

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL