antiteza: BMW XM

V najbolj pričakovan BMW prejšnjega leta, XM, sem se presedel iz nove serije 7. Da, bil je dober dan, a ne omenjam tega le, da bi se hvalil. Predvsem je to pomembno, ker ti lahko eden najbolj udobnih avtomobilov na trgu, torej 7-ica, za nekaj časa nekoliko ukrivi pogled na realnost, pa sem zato morda XM-a dojemal nekoliko bolj "na trdo", kot bi si avtomobil zaslužil. Kajti povem naj že na začetku, čeprav je XM ogromna SUV beštija, ne premore mehkobe dolgoprogaša, kot bi jo (vsaj jaz sem jo) morda pričakovali, glede na izgled. A konec koncev, govorimo o najmočnejšem serijskem avtomobilu, ki trenutno prihaja iz hiše BMW.....

Zakaj so za tako poseben avtomobil izbrali obliko SUV-ja in še ekstrapolirali v največjo izvedbo, je vprašanje na katerega lahko odgovorijo le pri marketing oddelku BMW-ja. Oblika je seveda trenutno v trendu, to je jasno, kot je jasno tudi, da so v trendu hibridni pogoni, zato je 4.4 litrskemu V8 motorju v nosu avtomobila, ki je seveda delo M oddelka, pridodan še električni sklop. Ta mu pomaga do končne skupne moči 480 kW (653 KM), kar prevedeno v razumljivi svet pomeni prihod do stotice v dobrih 4 sekundah in zelo lepo odzivnost skozi celotno območje vrtljajev (celo preveč odzivno pri nežnem speljevanju, avtomobil zna neprijetno hitro skočiti naprej tudi kadar želite le rahel premik).

Velika in lepo dizajnirana torba okrašena z zlatim M logotipom v prtljažniku je polna kablov, kar lahko pomeni le to, da gre za priključni hibrid. Ker gre za velik, kaj velik, ogromen avtomobil, je tudi baterija ustrezno velika, in tako je avtomobil sposoben prevoziti dejanskih 70 mestnih km le na elektriko…kar pomeni, da zelo verjetno čez teden ne boste porabili praktično nič goriva. Ko sem jo po avtocesti urezal iz Ljubljane do Maribora, s polno baterijo in vožnjo v okolici omejitve, je potovalni računalnik na cilju pokazal porabo 4l bencina! Ne skrbite, tudi jaz težko verjamem sam sebi v trenutku ko to pišem, a je vendarle res. Seveda, ko baterije zmanjka in čudovito zabasira bencinski orkester, takrat zapoje tudi denarnica na bencinski črpalki. XM konec koncev tehta blizu 3 tone, zato vas številke med 15 in 20 litri ne smejo pretirano presenetiti (in skrbeti).

XM je bil ustvarjen ob prelomnici oddelka M in je že zaradi tega bil načrtovan, kot nekaj zelo posebnega, drugačnega, zapomnljivega…opomnik preteklosti in napovednik prihodnosti. Spomenik. Je šele drugi avtomobil znamke BMW ki je od začetka načrtovan in izdelan kot M avtomobil, prvi je bil M1. Vsi avtomobili, ki so naredili značko M tako znano in posebno, torej M3 in M5, so bili najprej običajni BMW-ji, ki so bili nato predelani v oddelku M. M1 in XM pa ne obstajata kot običajna modela linije BMW.  Kar pomembna stvar. V smislu prihodnosti pa gre tudi za prvi M avtomobil, ki je priključni hibrid. Glomazno SUV obliko pa jaz osebno pripisujem prevladujočemu trendu sodobnega časa.

Oblikovno zunaj izstopa…no….vse. A ker se ponoči veliko oblik skrije, je BMW poskrbel da bo avto nezgrešljiv z močno osvetljeno obrobo »ledvičk« na prednji maski. Oblikovanje ohranja monolitni koncept BMW-ja, ki ga zadnje čase pogosto omenjam pri testih njihovih vozil. Pomeni zunanjost velikih, ravno odsekanih ploskev, ki ščitijo toplo in udobno notranjost. V XM-u se tu ostro ločujeta delovni prostor (voznik) in prostor za počitek (zadnja klop), povezuje pa ju reliefni strop, ki spominja na skalo in v notranjost potegne ta občutek monolitnega kokona, ki vam zagotavlja varnost in intimo. Pa ko smo že pri intimi, ponoči je strop za najlepši učinek ambientalno osvetljen (s čudovito barvno animacijo, M barve seveda, ob vklopu in izklopu avtomobila), a ta osvetlitev je precej močna, kar pomeni, da od zasebnosti, kljub zatemnjenim steklom, ponoči ne ostane kaj dosti. Samo prijazni opomnik, predno se preveč sprostite.

In sprostiti se na zadnjih sedežih XM-a res ni težko. Obilje prostora, bogato odmerjeni in oblazinjeni sedeži, ki spominjajo na tiste iz aktualne sedmice, vse skupaj zaključeno z mehkima blazinama. Res pravi »lounge«, kot zadnji del poimenuje BMW. Kljub temu, da je prostor res udoben, to izkušnjo udobja pokvari……ste si dobro ogledali zunanjost? Ste opazili tista, zelo podrobno oblikovana platišča? Na XM-u izgledajo res dobro, kajne? Naj vam povem da so tudi ta ogromna, 23 palčna, ki z nizko-profilnimi športnimi pnevmatikami v kombinaciji z vzmetenjem, dizajniranim da 2,7 tone spravi okoli ovinka hitreje kot uspe vladi uvesti nov davek., pomenijo precej neudobno vožnjo tudi v kraljestvu zadnjih sedežev.

Kokpit v XM je v nasprotju z zadnjim prostorom veliko bolj znan vsem ljubiteljem M vozil, saj je praktično enak tistemu v novi X5M. Torej znana razporeditev, znani zasloni, znani sedeži. Vse zastavljeno za voznika, ki si želi športne vožnje. Školjkasti sedeži so sicer precej udobni in nudijo odličen oprijem, pa tudi izgled in postavitev kokpita si ne zaslužita graje, saj je ambient zelo prijeten in priročen (razen manjka fizičnih stikal in kompleksnega sistema voznih nastavitev). Bolj gre za to, da se zunanja posebnost avtomobila ni prenesla v kokpit in voznik ne čuti, da sedi v posebnem avtomobilu. Dokler ne pohodi stopalke za plin seveda. Takrat ta monolitna gmota vzleti in je sposobna ovinke jemati z strašljivimi hitrostmi znamke M. Vprašanje je le, če si boste tega želeli.

V mnogočem poskuša hiša M z modelom XM  tako v eksterierju, interierju kot v pogonskem sklopu združiti nezdružljivo. Izkušnje nam povedo, da takšne združitve, tudi v navtiki, navzven morda lahko delujejo, a s sabo vedno nosijo kompromise. Večje kot so razlike svetov, ki jih združujemo, večji so kompromisi v končnem rezultatu. BMW XM je vsekakor zanimiv in hudo zmogljiv avtomobil, le njegov namen obstoja je nekoliko nejasen, zato mu ga boste morali vdahniti vi. Ena stvar pa je kristalno jasna, avtomobil izstopa neglede na to, v kakšni družbi in na kakšni lokaciji se nahaja. Morda je to dovolj.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL