ŠARM ZAGOTOVLJEN

Fiat Grande Panda

Mala Fiat Pandica, simbol vsakega italijanskega mesta in slovenske, pa še kakšne druge, gorske vasice. Govorim seveda o originalni izvedbi, prva generacija, četudi so bile tudi kasnejše zelo popularne. Le ne tako legendarne. A z zadnjo verzijo se je Fiat pravilno odločil, da zajaše val oblikovanja, ki se navezuje na stare legende, zato jo avtomatsko povezujemo z originalom. Zdi se skoraj tako, kot da vmesnih generacij ne bi bilo. Pa še eno pametno odločitev je sprejel Fiat….Panda je, za razliko od podobnih retro modelov današnjega časa, na voljo tako v električni kot v bencinsko gnani različici.

Predvsem pa je nova generacija glede na original (dobro no, tudi glede na prejšnjo generacijo) bistveno večja, saj v dolžino meri skoraj 4 metre in s tem že vstopa v B segment vozil. Oblikovno pa jo ne boste zgrešili, bognedaj zamenjali za kaj drugega kot Pando. Obliko, ki je neizbrisno vtisnjena v spomnim premnogih generacij je v sodobni izvedbi zrisal studijo Centrostile Fiat in pri tem poskušal oblike približati originalu, obenem pa se navezovati tudi na drugo, bogato Fiatovo dediščino. Navzven se tako Grande Panda ponovno diči z oglatimi, terenskimi oblikami. Ravne, odsekane linije in široki boki vlečejo jasne vzporednice s prvo generacijo. Detajli kot so veliki, vtisnjeni 3D napisi na karoseriji, domiselni vstavki in PIXEL Led luči s svetlobnim podpisom znane računalniške igrice iz 80 let ta vtis še poglabljajo, obenem pa ga uspešno mešajo z prihodnostjo. Da jim je hudo dobro uspelo priča tudi prestižna nagrada za oblikovanje Red Dot, ki so jo prejeli letos.

V notranjosti boste najprej opazili ovalno zasnovo armaturne plošče, s katero namigujejo na znamenito ovalno testno stezo na Fiatovi tovarni v Torinu, nato pa še retro vzorec na sedežih.  Zaslona sta dva, 10 palčni pred voznikom in 10.25 palčni centralni. Grafike so barvite in se podajo lahkotnemu karakterju avtomobila. Za naravovarstveno noto so tu materiali iz recikliranih materialov, saj je v notranjih materialih vsakega avtomobila kar 140 recikliranih embalaž. Moji vtisi so, da je kabina zelo prijetno okolje, z dovolj detajli, ki zadovoljijo oči, četudi seveda ne gre brez klasične Fiat plastike, kot smo je vajeni. A barvne kombinacije in vstavki drugih materialov (predal pred sopotnikom iz bambusovega FiberTex materiala), omilijo kabino in jo dvigajo na povsem drug nivo. Sedi se pokončno in visoko, kakor smo se privadili pri SUV vozilih in kakor je prav, pri terenskih vozilih (četudi trenutno Panda še ni na voljo z 4×4 pogonom). Volan je konkreten, po moško debel, zato je občutek pravi in Grande Panda deluje robustno. Je pa A stebriček precej debel in omejuje voznikov pregled. Še danes meni najpomembnejši element, asistence se lahko izklopi s pritiskom na temu namenjena, jasno vidna, fizična gumba.

Pa tudi prostorno, naj si bo na prvih, ali zadnjih sedežih. Prostora je vsekakor dovolj, da v avtu naredite otroka in ga nato tudi prevažate naokoli. Zadaj je občutek tudi nekoliko bolj plastičen, a nič hudega, kajti tam je tako in tako delovno okolje. V notranjost in navzven, pa razlik med električno in bencinsko verzijo praktično ne boste opazili.

Na testu smo lahko imeli obe izvedenki in ker je bila najprej na vrsti električna verzija, lahko začnemo z njo. Pogonski sklop sestavlja električni motor z 83 kW/ 113 KM in baterijo velikosti 44 kWh. Doseg ob startu kaže nekaj malega čez 300 km in če se boste izogibali avtocest, bo doseg kar precej realen in za tak mali mestni avto, se mi zdi to zelo spodobno. V tej izvedbi lahko kot možnost izberete tudi izvlečni spiralni kabel za polnjenje dolg 4,5 metra, skrit za loputo v prednji maski (testni ga ni imel), ki tako ne bo jemal prostora v prtljažniku. Najvišja moč polnjenja znaša 100 kW. Motor je sicer dokaj len, ali raje pridušen, tistih bliskovitih električnih pospeškov z mesta Panda ne premore. Je pa v kabini presenetljivo tiho, kajti tudi hrup vetra in ceste sta lepo pridušena, spoštovanja vreden dosežek pri tako škatlasti obliki. Ko smo pa že pri zvoku, Fiat je v Grande Pando vgradil zanimivo funkcijo, zaradi katere sem nekajkrat podvomil v svoj razum, preden sem dojel zakaj se gre….ko startas po nekaj prevoženih metrih skozi zunanje zvočnike zaigra simfonija. Sicer so pogledi mimoidočih zagotovljeni, a se mi vseeno zdi prikupno izvedena gesta. Pelje se nevtralno, kot podobni električni avtomobili z nizko postavljenim baterijskim sklopom, pa tudi solidno udobno. Meni je električna Grande Panda pustila vtis prijetne in sproščujoče vožnje.

Bencinska izvedenka, na drugi strani, po karakteristikah nudi dokaj nasprotno izkušnjo. Poznani trivaljni 1.2 litrski bencinski motor v blago hibridni izvedbi dostavi precej poskočnejšo vožnjo, a tudi bolj grobo. Preklopi med bencinskim in električnim sklopom so namreč pogosti in zelo opazni, zgrešili ne boste nobenega. Poraba na testu pri kombinaciji mestnih in primestnih cest je znašala malenkost pod 6 litri na 100 km.

 

Fiat je z Grande Pando na trg ponovno poslal zelo zanimiv in uporaben mali avtomobil, z detajli ki močno presegajo njegovo velikost in cenovno pozicijo. Prava Panda seveda potrebuje tudi možnost pogona na vsa kolesa, ta prihaja predvidoma naslednje leto. Zanimivo pri Pandi je tudi to, da boste električno različico, ob upoštevanju vseh popustov, lahko domov odpeljali celo za manj (16.800€), kot bencinsko hibridno različico (16.990€). Pri takšni cenovni politiki, pa je izbira že vredna temeljitega premisleka.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL