BMW iX60

CESTNI TRAWLER

Že kar nekaj časa je minilo, ko smo prvo generacijo iX peljali v Rovinj na Absolute dneve. Spomnim se, da je bil to prvi električni avtomobil, ki me je prepričal. Tako z dometom, zmogljivostjo in zgodbo za njegovim izgledom. Še dandanes je bolj ali manj edini BMW v tem oblikovnem jeziku, ki me prepriča in za katerega mislim, da je dizajn primeren. Da zgodba štima iz vseh kotov. Prenovljeni model je obliko nekoliko zaoblil, nekatere ostre linije so izginile, prišle so nove luči,…. A bistvo ostaja enako. iX je avtomobil, ki potnike zavije v kokon udobja domače dnevne sobe, medtem ko svetu kaže podobo nepredirne granitne stene.

Kot tak se seveda odlično obnese kot družinski avtomobil, pa tudi kot avtomobil s katerim je povsem naravno iz pomembnega sestanka skočiti na morje in v njem poleg aktovke in srajce voziti športno opremo in kolo. Ker smo na elektriki, sem v prtljažnik zadegal prav tako električno, kolo domače navtične znamke. Če niste vedeli, Elan premore tudi zelo spodobna električna gorska kolesa. Da pa bi šel cel v prtljažnik, to mi ni uspelo. Je bilo treba sneti prvo gumo, kar pa pri teh današnjih kolesih res ni težava in potem pri podrtih sedežih ravno lepo sede notri. Sedež Elana je v Begunjah, od koder je bil le kratek skok do Hotela Ribno, enega najboljših kolesarskih hotelov v Sloveniji, pa tudi hotela, ki se kiti s klasifikacijo Zero Waste. iX je šel na dopolnitev zaloge energije, s kolesom pa sem se p ostranski dolini po makadamskih cestah pognal proti blejskemu jezeru. Saj vem, da ni pravoverno pravilno, a za takele raziskovalne skoke je električno gorsko kolo vrhunsko. Blejsko jezero je toplo in nabito polno, a kljub temu mi uspe najti zasebnost v senčnem zavetju velikega drevesa, ki svojo krošnjo steguje tja nad jezero proti otočku. Voda je vrhunska in čudežno zdravilo, ki vedno odplakne skrbi.

A je na koncu le morje tisto, ki kliče. Električni pospeški so zabavna stvar, a v iX60 najbolj  cenim udobje in tišino, ko z zmerno hitrostjo »plujem« proti Istri in ondotnim šarmantnim mestom. Morda sem pozabil, a zdi se mi, da je iX dobil bolj enoprostorski občutek. Padajoč prednji konec, neskončna širjava armaturne plošče, nagnjena stran od voznika…ko tako v čistem miru križarim po avtocesti razmišljam, da je občutek v kabini zelo zelo podoben tistemu, ki ga imam ko krmarim kakšnega Trawlerja. Dobra preglednost, krmarska okna nagnjena naprej, učinkovita plovba, robata zunanjost in notranjost posvečena dolgotrajnemu udobju….iX se lahko poistoveti z mnogo tega.

 

Baterija s slabimi 110 kW omogoča lahko dosegljivih 500 km, kljub brutalni moči (544 KM), obliki in seveda masi. Istra je tako iz Ljubljane na dosegu roke brez razmišljanja o polnilnicah. Sploh ko zapustim avtocesto in se lotim ozkih, zavitih cestic, iščem prehode in odkrivam skrite vrtove, obrasle zidove in nove poglede. Končam v Grožnjanu, kjer tista dva nemška turista…ali morda domačina…vsa jutranje zmedena pijeta prvo kavo na osamelem trgu, ko švignem mimo s kolesom. Kajti četudi ima iX možnost dviga na skoraj terensko višino, si vseeno zaradi velikost z njim ne bi upal obtičati na zelo ozki makadamski cestici. Ne ne, kolo je za raziskovanje boljša izbira. Električno pa sploh takrat, ko po nekaj kilometrih strmega spusta ugotoviš, da se pot konča v slepi ulici in je treba nazaj. Ker veš, da klanec z električnim kolesom ni klanec in izguba časa in energije ne bo velika, tudi če se zaštrikaš, si upaš več. Veliko lažje zaviješ na tistole stran pot, pa na tistile kuceljček, pa tja dol čez ta vinograd…..posledično vidiš več.

Kljub temu, da čutiš spoštovanje do tega kolosa, je samo manevriranje z njim precej lahkotno in enostavno. Kot velika barka s premčnim in krmnim potisnikom, pa še IPS pogoni za povrh, tako  nekako gre to pri iX, ko je opremljen s krmiljenjem na vsa 4 kolesa. Zato je to obvezna kljukica pri naročilu dodatne opreme, sploh ker se mi doplačilo za ta sistem ne zdi pretirano.

 

Kot z barko, tudi z avtomobilom na takšnem izletu iščem samotni zaliv, koder lahko vržem sidro in si vzamem urico ali dve. V prtljažniku je ob podrtih sedežih pod skoraj raven, kar pomeni, da se človek lahko v njem tudi udobno zlekne. Sproščujoče, mirno, zadovoljivo…. nekako tako bi opisal tisti dan druženja z iX60. BMW je s tem modelom zadel v polno in še vedno trdim, da ostaja ena izmed najboljših izbir v svetu električnih vozil.

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL