Aiata Wayfinder 38

Če letos niste obiskali navtične razstave boot v Düsseldorfu, vam ime Wayfinder 38 morda še ne pomeni veliko. A prav tam je skozi »velika vrata« prišla nova turška ladjedelnica Aiata, ki je s tem modelom samozavestno stopila v svet zmogljivih dnevnih motornih plovil. Aiata deluje pod okriljem Anadolu Group, enega največjih in najvplivnejših zasebnih konglomeratov v Turčiji, kar ladjedelnici omogoča dostop do naprednih proizvodnih zmogljivosti in visokotehnoloških rešitev. Model Wayfinder 38 je rezultat sodelovanja z izjemno uspešnim skandinavskim navtičnim oblikovalcem Jarkkom Jämsénom, ki je plovilu vdihnil brezčasno in elegantno zunanjo obliko. Estetika se tu brezhibno prepleta z napredno tehnologijo, kar ustvarja vrhunsko uporabniško izkušnjo – tako na odprtem morju kot v pristanišču.

Besedilo: Julijan Višnjevec

Z dolžino 11,6 metra ponuja Wayfinder 38 izvrstno ravnovesje med funkcionalnostjo, udobjem in zmogljivostjo. Na voljo je v več konfiguracijah, od odprtega modela do različice s kabino ali celo športno-ribolovno postavitvijo, kar lastniku omogoča popolno prilagoditev svojim potrebam. Testiranja in razvoj plovila so potekali v Tuzli, pomembnem središču turške navtične industrije, kjer stoji ena najbolj sodobnih ladjedelnic, kar sem jih imel priložnost obiskati. Impresivna infrastruktura, sodobne robotske tehnologije in strokovno znanje ekipe dajejo slutiti, da Aiata s svojimi izdelki ne cilja samo na domači trg, temveč ambiciozno meri na vrh evropske in svetovne navtične scene.

Eden drugemu enak, vendar nasprotnik

Če vam niso tuji adrenalin, raziskovanje skritih zalivov in uživanje na morski gladini, potem je Wayfinder 38 lahko pravšnji odgovor za vaš naslednji navtični korak. V segmentu dnevnih motornih čolnov je pravo revolucijo pred leti začela finska blagovna znamka Axopar, danes pa njeni smernici navdiha sledi praktično celotna industrija hitrih, atraktivnih in vsestranskih plovil. Vsaka ladjedelnica doda svoj pridih – unikatne oblikovne rešitve, funkcionalne izboljšave – in tako tržišču predstavi model, ki pogosto preraste v celotno linijo. Skupna točka vseh teh plovil je sodoben, pogosto minimalističen dizajn, toda – kot pravijo – »hudič je v podrobnostih«. In prav pri teh podrobnostih Wayfinder 38 resnično izstopa. Zasnovan je z mislijo na blago sredozemsko podnebje: kokpit je večinoma odprt, a kljub temu dobro zaščiten pred vremenskimi vplivi. Dodatek bočnih oken ter velikih zadnjih vrat, ki se odpirajo navzgor v slogu garažnih vrat, uporabnost še dodatno povečuje – predvsem v smislu prezračevanja, povezave z morjem in dostopa. Model je na voljo v treh različicah, od katerih je ena posebej prilagojena športnemu ribolovu. S tem so pri Aiati pametno zajeli širši spekter navtičnih navdušencev in hkrati razširili tržni potencial plovila. Njihove ambicije niso majhne. Že v prvem letu načrtujejo izdelavo 40 enot, v roku treh let pa naj bi proizvodne kapacitete narasle na kar 250 plovil letno. V načrtu je tudi daljša različica Wayfinderja, ki bo še dodatno utrdila njihovo prisotnost v premium segmentu dnevnih motornih čolnov.

Ladjedelnica Aiata: iskalec poti prihodnosti

Ime Aiata izhaja iz dveh močnih simbolov, globoko zasidranih v turški kulturi – lune in vodje. Skladno s tem je mogoče ime razumeti kot »tisti, ki ga vodi luna«, kar se lepo ujema s pomenom besede wayfinder – iskalec smeri, poti, navdiha. Ni presenetljivo, da je prav to vodilo nove turške blagovne znamke, ki želi pluti v ospredju sodobne navtične industrije. Ladjedelnica Aiata deluje pod okriljem gospodarskega velikana Anadolu Group, enega najmočnejših zasebnih holdingov v Turčiji. Skupina je dejavna v kar 20 državah, obsega več kot 80 podjetij, 90 proizvodnih obratov in ima okoli 100.000 zaposlenih. Njihovo poslovanje pokriva šest raziskovalno-razvojnih sektorjev in sedem industrijskih panog, ki segajo vse od prehrambene in avtomobilske industrije do visoke tehnologije in seveda – navtike. Z vstopom v navtični svet si Aiata ne zastavlja skromnih ciljev. Z Wayfinderjem 38 so samozavestno pokazali, da želijo postati pomemben igralec tudi na mednarodnem prizorišču. In če sodimo po prvem modelu – imajo vse potrebno, da jim to tudi uspe.

Brezkompromisno

Za celoten projekt Wayfinder 38 je poskrbela oblikovalska ekipa Navia pod vodstvom legendarnega navtičnega oblikovalca Jarkka Jämséna. Da ne ostanemo dolžni: to je isti oblikovalec, ki je podpisan pod prav vse modele Axopar, pa še kar nekaj drugih zvenečih imen – a jim v tem zapisu ne bomo delali reklame. Trup Wayfinderja je zasnovan z dvema zračnima stopnicama, kar omogoča boljšo stabilnost, manj trenja in večjo učinkovitost pri višjih hitrostih. Poganjata ga lahko dva izvenkrmna motorja, vsak z močjo od 300 do 425 konjskih moči. Premec je visok, širok in zato popolnoma izkoriščen – kot ustvarjen za sproščeno druženje ali sončenje. V tem prostoru najdemo U-oblikovano sedežno garnituro z mizo na sredini, ki se lahko po želji spusti in spremeni v udobno ležišče. Krmni kokpit je izrazito prilagodljiv – modularnost je tukaj ključna beseda. Lahko je povsem prazen in opremljen le s pultom za pripravo vabe in rezervoarjem za živo vabo, kar bo razveselilo ribiče. Lahko pa se spremeni v sproščen bivalni prostor s klopjo, raztegljivo mizo in udobnimi blazinami za druženje. In tu se zgodba ne konča. H klasični dnevni postavitvi lahko po želji dodate salon z mestom za krmarja, jedilnim kotičkom in kompaktno kuhinjo. Vse skupaj je zaščiteno pod trdo streho, kar zagotavlja odlično zaščito pred soncem in vetrom. In tukaj pride trik z velikim T – modularnost. Salon se lahko popolnoma zapre, kar pomeni, da lahko plovilo prilagodite vremenskim razmeram in življenjskemu slogu. Če ste doma na severu Evrope, kjer so tudi poletni večeri pogosto sveži, je takšna možnost zelo dobrodošla.

Različica Cabin – Wayfinder 38

Model Cabin predstavlja udobnejšo in bolj zaščiteno različico Wayfinderja 38, zasnovano za tiste, ki si želijo več zasebnosti, zaščite pred vremenskimi vplivi in bivalnega udobja. Opremljen je z drsnimi vrati na vsaki strani in velikimi panoramskimi okni, ki prostoru omogočajo veliko naravne svetlobe in hkrati povezujejo notranjost z zunanjostjo. Ena od ključnih posebnosti so večnamenski sedeži v notranjosti salona. Ko odpremo velika zadnja vrata na krmi in premaknemo naslonjala, se sedeži spremenijo v del zunanjega kokpita – pametna rešitev, ki zagotavlja več prostora in fleksibilnosti glede na namen uporabe. V podpalubju je prostorna sprednja kabina z zakonsko posteljo, ločeno kopalnico in stojno višino do dveh metrov. V notranjost je vključenih več kakovostnih detajlov, kot so vložki iz tikovega lesa, ki prostoru dodajo toplino in prestiž. Navdušuje tudi modularna notranja zasnova, ki omogoča preprosto prilagajanje prostora glede na potrebe – bodisi za krajše dnevne izlete bodisi za večdnevna križarjenja. Vse to dopolnjuje digitaliziran upravljalni sistem, s katerim lahko intuitivno nadzorujemo ključne funkcije plovila – od navigacije do energetskega upravljanja.

Preizkus na morju

Z velikim veseljem smo se odpravili na obisk ladjedelnice, kjer sprva naša pričakovanja niso bila pretirano visoka. Vendar se je vtis hitro spremenil, ko smo prispeli v regijo, kjer mesto dejansko živi z ladjedelništvom – v Tuzlo. Marina s prestižnim hotelom in več sto priveznimi mesti je že nakazovala, da smo prišli v okolje, kjer je navtika doma. Na privezu nas je pričakal testni model Wayfinder 38, opremljen z dvema izvenkrmnima motorjema Honda, vsak s po 350 konjskimi močmi. Gre za najzmogljivejša motorja v Hondini ponudbi, vendar pa to še zdaleč ni najmočnejše, kar lahko namestimo na krmo tega modela. Po mnenju številnih strokovnjakov je najvišja hitrost popolnoma opremljenega plovila – kljub dodatnim dvema tonama opreme – lahko več kot 45 vozlov. Trup z oznako št. 1 na privezu razkriva dvojno stopničasto obliko na izrazito profiliranem bočnem robu. Ob prvem pogledu na pozicijo prve stopnice – ki sega daleč proti premcu in visoko nad vodno linijo – se zbudi vprašanje, kakšna je njena funkcionalna vrednost, saj vizualno ne prispeva k dinamiki plovbe. A ob podrobnem pregledu trupa v ladjedelnici, kjer je bil ta dvignjen iz vode, postane jasno: zgornja stopnica je pretežno estetski element, medtem ko je prava hidrodinamična stopnica pod vodno linijo in ima ključno vlogo pri zmogljivosti. Skratka – vse je na svojem mestu, oblikovalska ekipa pod vodstvom Jarkka Jämséna ni pustila prostora za dvom. Trup na vodi izkazuje odlično vodljivost in impresivno hitrost. Do izpodrivne hitrosti potrebujemo nekoliko več časa, kot sem pričakoval – približno 10 sekund – kar gre pripisati dodatni teži. Na plovilu so bili nameščeni električni generator, žirostabilizator, klimatska naprava ter popoln nabor dodatne opreme, poleg tega pa nas je bilo na krovu še osem oseb. Čeprav končna hitrost nedvomno navduši, je pri tovrstnih plovilih še pomembnejši podatek o potovalni hitrosti, ki pri Wayfinderju znaša okoli 30 vozlov s povprečno porabo goriva približno 120 litrov na uro za oba motorja – kar je glede na velikost in moč plovila povsem v skladu s pričakovanji. Za končne kupce pri ladjedelnici Aiata ponujajo napreden Vanemar sistem, ki lastniku prek mobilne aplikacije omogoča oddaljen nadzor ključnih parametrov plovila – kot so stanje baterij, vklop porabnikov, lokacija, stanje kaljuže ipd. Sistem deluje prek mobilne SIM-kartice, brez mesečne naročnine.

Zaključek

Wayfinder 38 je walkaround čoln z izjemno modularno zasnovo, ki omogoča prilagoditev različnim življenjskim slogom in potrebam lastnikov. Modularnost pomeni, da je na enotni osnovi trupa in palube mogoče izbrati eno izmed treh konfiguracij – Cabin, Open ali Fishing. Posebnost zasnove je tudi v tem, da modularni elementi omogočajo prilagoditev plovila tudi po nakupu: odprto različico je mogoče naknadno preoblikovati v kabinsko in obratno, kar pomeni več svobode in prilagodljivosti za uporabnika. Pri gradnji ladjedelnica uporablja napredne tehnologije, kot je vakuumska infuzija za izdelavo trupa in palube, s čimer učinkovito zmanjšajo maso plovila, ne da bi pri tem sklepali kompromise pri kakovosti materialov in končni izdelavi. Uporaba vakuumske infuzije in vinilesterskih smol zagotavlja trdnost in odpornost proti osmozi. FEM (metoda končnih elementov) analize pa optimizirajo strukturo za večjo varnost, manjšo težo in boljše plovne lastnosti. Pozitivno izstopa tudi odnos ladjedelnice v sodobni tovarni v Çayırovi v Turčiji do svojih zaposlenih, ki imajo na voljo topel obrok, ter njihova zavezanost k trajnostnemu razvoju, kar postaja stalnica v sodobni navtični industriji. Okoljska odgovornost tako ni samo dodatek, temveč pomemben del filozofije podjetja. Tudi cenovna politika sledi konkurenčnim smernicam: osnovna cena modela Wayfinder 38 se začne pri 360.000 evrih brez DDV, kar glede na ponujeno modularnost, kakovost izdelave in opremo predstavlja izjemno razmerje med ceno in zmogljivostmi. Plovilo pa lahko po lastnih željah tudi sami oblikujete s pomočjo njihove spletne strani in posebej narejenega programa, ki vam izbrano opremo skupaj sliko in ceno tudi prikaže.

 

Dimenzije in zmogljivosti:

Dolžina: 11,6 m

Širina: 3,5 m

Višina kabine: 2,1 m

Kapaciteta: 8–10 oseb

Rezervoar za gorivo: 800 litrov

Rezervoar za vodo: 200 litrov

Potovalna hitrost: 30 vozlov

Največja hitrost: 41–53 vozlov

Motorji: Zunajkrmni motorji z močjo od 300 do 425 KM​

Graditelj: Aiata Boats

www.aiataboats.com

 

Wayfinder 38

vrt./min.              l/h          hitrost (vozli)      hrup (dB)

650                       5,6                        3,0                        53

1000                     11,4                      4,6                        55

1500                     21,0                      7,0                        59

2000                     34,4                      8,4                        67

2500                     54,6                      9,6                        65

3000                     85,8                      15,1                      69

3500                     104,6                    20,2                      74

4000                     122,9                    29,0                     76

4500                     146,4                    35,4                      78

5000                     200,0                    41,0                      80

5500                     240,8                    45,1                      83 (30 % trim)

6000                     260,0                    45,6                      89 (40 % trim)

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL