PEUGEOT 5008

Ponovno je prišla jesene iz njo naše tradicionalno romanje v sveto mesto čaščenja jaht, Monako. Ker smo se, kot vedno in že »nevemkolikokrat« letos, na francosko riviero odpravili z avtomobilom. Bili smo 4-je in želeli smo več prostora in višji položaj, pri Peugeotu so nam v test prijazno ponudili novo družinsko križarko, 5008. Ravno prav, pa sedaj lahko rečemo, da postaja vožnja do Monaka s Peugeotom kar tradicionalna. 5008 je bila opremljena z sedaj »obveznim« motorjem Stellantis grupe, torej 1.2 trivaljnikom in mehko hibridnim sklopom. Sistemska moč dosega »le« 140 KM, kar se zdi na prvi pogled v današnjih časih nekam malo. Bo pokazala avtocesta, kaj je na tem.

Tekst: Peter Lenarčič

Ne bomo kazali s prstom, a nekdo je pobrkal datume in smo tako morali startati na prvi dan festivala, ob nečloveško zgodnji uri. Po dveh urah spanja je Peugeot ob 1ih zjutraj veselo kresnil, pa sva krenila, prvo uro sama. Ko si ves krmežljav je bistveno, da avto ne dodaja zmedi v glavi, ampak je čimbolj enostaven in nekompliciran. Kljub kompleksni arhitekturi kabine, je osnovno upravljanje precej enostavno. Bližnjice so na malem t.i. »i-toggle« zaslonu na dotik (spodaj na centralni konzoli), ki pa ima precej velike ikone in jih je posledično lahko zadeti. Lahko si jih prilagodite, jaz si jih nisem, a zelo mi je bilo všeč, da je dostop do asistenc prav tam, takoj na voljo, surovo nadležna evropska varuška pa izgine s tremi kliki.

Zjutraj so ušesa še spočita in navajena tišine noči, zato vsi zvoki pridejo bolj do izraza….da je kabina dobro zvočno izolirana mi zato postane jasno že navsezgodaj, ko pa pridem do avtoceste, se moje opažanje potrdi- zvočno gledano, bo avto nenaporen. Tudi ekran(i) so osvežujoče majhni, poleg estetske vrednosti to ponoči prinaša še eno dividendo…manj svetlobe, ki utruja oči. Prav tako je ambientalna osvetljava izvedena pritajeno in nemoteče.

Sram me je priznati, da sta dami, ki sta se pridružili na tej poti, imeli pol manjše kovčke. V prtljažniku je tako kljub štirim osebam ostalo dovolj prostora, pri čemer nismo niti koristili dvojnega dna in je testni 5008 bil opremljen tudi z dodatnimi (podrtima) sedežema. Sedeži v srednji vrsti so drsni, pa tudi naklon hrbtnega dela se lahko za par centimetrov dodatno nagne. V kombinaciji s prostorom za noge, ki ga je več kot dovolj, je iz zadnje klopi do »krmarjev« skozi nočno vožnjo prihajala le tišina in umirjeno dihanje. Dejstvo, da sta dami zjutraj izgledali dokaj »nepovoženi«, dovolj zgovorno priča o udobju potovanja na zadnjih sedežih.

Spredaj, kokpit je usmerjen k vozniku in ga objema kot kokon. Meni je to všeč, saj z malo domišljije daje občutek pilotske kabine, Julijanu je bilo malo manj, torej zavisi od vaših preferenc. Ker med dolgo vožnjo brez prometa (vem, težko zamisljivo, a v zgodnjih jutranjih urah vseeno dosegljivo) voznik drugega kot ogledovanja in tipanja kabine nima početi, pokomentirajmo še to. Res me preseneča, kako dobro Peugeotu uspeva sestaviti tako arhitekturno kompleksne armaturne plošče. Koti, pregibi, linije, mehki del…vse je sestavljeno tako dobro, da ni slišati niti enega črička, na dotik nič ne delujejo ceneno, niti se ne upogne pod pritiskom. Zame osebno, vrhunsko narejena in urejena kabina. Volan je seveda majhen, a sem glede na zasnovo kabine in destinacijo, kamor smo šli, takoj vzpostavil povezavo, mar nimajo današnje super jahte in ladje, vse smešno male krmilne obroče, ki dostikrat spominjajo prej na vrtljivi gumb, kot kaj drugega? Se pa pokaže, da manjši, lahkoten volan, pomeni več nehotenih impulzov, kar sem rešil z vklopom t.i. športnega načina, ki volan obteži. Na avtocesti se je izkazala kot super rešitev. Na tem mestu naj omenim, da Peugeot 5008 ni športnik, niti noče biti. Naj vas lepi sedeži in ostre linije ne zavedejo, divjanju po ovinkih ta avtomobil ni namenjen.

Kot zgoraj omenjeno, smo zapeljali direktno v center Monaka, točneje rečeno, prav v podzemno garažo pri Casino de Monte Carlo. Pa ne gre za razmetavanje denarja, saj je ura parkiranja stala manj, kot v Ljubljani. Zoran? Zahteva pa 5008 nekaj privajanja, saj zasnova kabine in predvsem motornega pokrova, otežuje občutek za velikost avtomobila. To je pomenilo malo več nesamozavestnega, počasnega manevriranja skozi ozke uličice in skozi prevoje garažne hiše. Nazadnje je bil Peugeot varno sparkiran med Ferrarija in G klaso kar je, se mi zdi, zagotavljalo dovolj varno opcijo, da ob vrnitvi ne bo pobuškan, mi pa smo lahko začeli Monaco Yacht Show tradicionalno, s Ferretti Group konferenco.

Na poti nazaj je čas, da rečemo še kakšno o motorizaciji. 140 KM sistemske moči, je dandanes malo in posledično 5008 ni nikakršen poskočnež. Je pa z lahkoto in brez naprezanja držal potovalno hitrost na zgornjem robu avtocestno sprejemljive številke, z dobro zvočno izolacijo tako vetra, ceste kot motorja. Pri takem režimu vožnje se je poraba ustalila pri 7.2 litrih. Gre seveda za mehki hibrid in delovanje sistema, oziroma preklapljanje, je pri nižjih hitrostih opazno, a je na drugi strani kompromisa opazen tudi njegov efekt na porabo, tako da mu tega ne zamerim preveč. Če gledamo cenovni rang avtomobila, sem pogrešal električno nastavljive sedeže (so pa bili ogrevani) in pa projicirni sistem na vetrobransko steklo (HUD), sicer pa je avto ob vračilu ključil pustil izredno ugoden vtis družinskega potovalnika. Peugeot, smo dogovorjeni tudi za naslednje leto?

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL