Jurij Korenc : Internautica 2024

Bliža se maj in z njo Internautica, največji navtični dogodek v Sloveniji. Tradicionalno smo se pred njo usedli in pogovorili z organizatorjem

Kaj lahko od Internautice pričakujemo v letošnjem letu, ki bi ga lahko poimenovali tudi pokoronsko leto in verjamemo, da je najhuje mimo?

JK: Ti dve leti sta minili relativno hitro in za seboj pustili določene posledice, kot je denimo obdobje obvladovanja komunikacij iz naslonjača. Po naših izkušnjah si ljudje ponovno želijo pristne izkušnje doživetja navtičnega utripa v živo, druženja, stika z morjem in s plovili. Ljudje, ki radi živimo z morjem in ob njem, vemo, da po nevihti vedno posije sonce. Verjamem, da smo sedaj v tem trenutku.

Kako ocenjujete čas, ko ste želeli prireditev preseliti v Trst, sedaj pa bomo Internautico ponovno videli v Portorožu, v Marini Portorož?

JK: Po nekem obdobju, ko se ni dalo več naprej in nismo več videli smisla v sodelovanju z Marino Portorož, se je pojavilo optimistično vabilo za organizacijo Internautice v Trstu, seveda po tem, ko so nas vse slovenske obalne občine iz takšnih ali drugačnih razlogov »prijazno« zavrnile. Do projekta v Trstu bi nedvomno prišlo, če se pred dvema letoma ne bi začela tako imenovana kriza pandemičnih posledic in omejitvenih ukrepov. Sedaj očitno prihaja novo obdobje. Čeprav gre za isto lokacijo kot v preteklosti, je to zdaj z novimi lastniki postala drugačna marina, z novo energijo in drugačnimi pogledi ter cilji. Torej verjamem, da bo letošnja Internautica tudi z novo vizijo Marine Portorož ponovno navtični dogodek, ki ga ne sme zamuditi noben navtični navdušenec.

Na strani ladjedelnic je bilo jasno zaznati, da navtične razstave potrebujejo tako sami kot tudi kupci, zato je upravičenost in izvedba takšnega dogodka zagotovo brezpogojno dobrodošla. Ali ste mogoče preverili, kako je na strani obiskovalcev in ali lahko razstavljavci pričakujejo tudi dober obisk?

JK: Prepričan sem, da obiskovalci, ki jih navtika res zanima, torej naša ciljna publika, želijo spet doživeti raznoliko navtično predstavitev in v živo primerjati plovila. Po eni strani je na razstavi ali sejmu mogoče neposredno primerjati konkurenčne prednosti in ponudbo različnih plovil, po drugi strani si je mogoče na takšnem dogodku dokončno oblikovati vizijo o določenem tipu plovila, ki posamezniku najbolj ustreza, in seveda kaj je lepšega, kot da je to v Portorožu … tako blizu.

Po drugi strani pričakujemo tudi obiskovalce iz sosednjih dežel, iz Italije in Hrvaške ter Avstrije, Srbije, tudi Madžarske, za katere je naša in hrvaška obala izhodiščna točka za njihov letni dopust. Če bomo vsebinsko zadostili temu, kar se pričakuje od navtičnega sejma, ni nobene bojazni, da bi obiskovalci odšli domov razočarani, temveč nasprotno. Na razstavljavcih pa je, da ponudijo kakovostno predstavitev, čeprav so morda že vsa plovila za letošnjo sezono prodana oziroma jih morajo prodajalci le še dobaviti. Vsekakor velja ponovno utrditi blagovno znamko in predstaviti novosti. Eno leto bo hitro naokoli in resen kupec si lahko plovila ogleduje tudi več časa, predvsem če gre za večje plovilo. Na razstavi gre namreč za širok spekter različnih informacij in seveda druženje, ki ga vsi že močno pogrešamo.

Glede na to, da je večina navtičnih sejmov letos odpadla in boste ena od prvih navtičnih razstav v naši neposredni bližini, me zanima, kako se boste spopadli s tem tudi v senci ponovnega porasta okužb, z novo realnostjo možnosti omejevanja dogodkov?

JK: Spoštovali bomo aktualne zahteve Nacionalnega inštituta za javno zdravje oziroma evropskih predpisov. Trenutno so omejitve v večji meri sproščene, sicer pa razumem odpoved prireditve, kot je Boot Düsseldorf, ki je organizirana na kopnem in v zimskem času v zaprtih halah, kjer ni bilo mogoče ugoditi takratnim zahtevam. Rad bi povedal, da smo v pripravljalnem času vse razstavljavce pozvali k razumevanju, da če bi nastopile omejitve, pričakujemo določeno mero razumevanja, kar so tudi sprejeli. Internautica je v večjem delu organizirana na prostem, zato v tem času res ne pričakujem večjih težav oziroma omejitev.

Kaj lahko pričakujemo od nove, a vendar tradicionalne Internautice, ki šteje skoraj četrt stoletja?

JK: Gre za prepoznavno blagovno znamko in vsa leta smo se trudili zagotavljati kakovost, kar potrjuje tudi naše članstvo v IFBSO, kjer se pričakuje primerna kakovost ne glede na velikost same razstave. Letos želimo narediti celo nekoliko več in glede na to, da imamo v Marini Portorož partnerja, ki si želi tovrstnega dogodka, ni strahu, da tisti, ki bodo prišli na obalo, ne bi doživeli zanimivega dogodka skupaj z vznemirljivim spremljajočim programom.

In kakšen je ta program? Lahko že kaj izdamo našim bralcem?

JK: Temeljni del programa so plovila, čim več novosti, zanimivosti in raznolikosti, inovativnosti ter učinkovitih rešitev s področja navtike. Kot vselej pri Internautici podpiramo šport in uspehe naših jadralk in jadralcev, tokrat združenih v projektu SSL Team Slovenija, kjer bo ekipa Krpanov 1860 predstavila svoj projekt in cilje z demonstracijskim jadranjem. Ne smemo pozabiti ekologije in Zelene avenije, športnih dogodkov in seveda prijetnega druženja ter zabave. Kar se tiče gostinske ponudbe, bo ta zagotovljena tako preko Marine kot zunanjih ponudnikov, zato verjamemo, da ničesar ne bo manjkalo.

Koga pričakujete in kdo bo razstavljal na navtičnem dogodku? Običajno v Sloveniji razstavljajo posredniki in ne ladjedelnice?

JK: Na Internautici razstavljajo tako prodajalci plovil in zastopniki blagovnih znamk kot tudi proizvajalci neposredno. Tudi letos bo tako. Pričakuje se precej novosti in celo nekaj svetovnih premier. Dokončni seznam novosti in razstavljavcev je še vedno v nastajanju.

V zadnjem času postaja velika prednost navtičnih razstav tudi to, da je plovila možno tudi testirati. Kako bo s testiranji oziroma testnimi plovbami na Ineternautici?

JK: Čeprav je navtični sejem v osnovi namenjen temu, da so plovila postavljena na ogled, so seveda možne tudi testne plovbe. Nekateri razstavljavci to zagotavljajo, drugi pač ne … vse je odvisno od koncepta predstavitve in programa posameznega razstavljavca.

Kaj pa napovedujete za obsejemski program oziroma dogajanje po uradnih urah navtične razstave?

JK: Seveda pričakujemo vsakodneven pester navtični utrip in druženje med razstavljavci in obiskovalci. Tega letos zagotovo ne bo manjkalo, saj je tudi obsejemski program zasnovan precej bogato.

V preteklem covidnem obdobju je preko vseh virtualnih vzgibov bilo skoraj čutiti, da ladjedelnice in prodajalci ne potrebujejo več navtičnih razstav, niti nobene druge reklame, kajti plovila se prodajajo sama od sebe in povpraševanje je večje od ponudbe oziroma zmogljivosti proizvodnih kapacitet.

JK: Navtična razstava oziroma sejem navtike, pa najsi bo večji ali manjši, ponuja pregled navtične ponudbe na določenem trgu in seveda veliko možnost za primerjave med produkti. Na internetu produkte sicer lahko najdemo, ampak to je enoplastni sistem. Običajno je tako, da si plovila želimo ogledati in izkusiti tudi v živo, otipati materiale in začutiti prostor. Pri tem morajo tudi razstavljavci odigrati svojo aktivno vlogo s kakovostno predstavitvijo svojih produktov.

SMIA, slovensko združenje pomorske industrije na Internautici?

JK: Veliko je možnosti za bolj intenzivno integracijo Slovenske navtične industrije v različne mednarodne projekte oziroma programe in prav združenje SMIA ponuja mnogo možnosti, kar nedvomno velja izkoristiti. Na Internautici se bo združenje seveda predstavilo in upam, da bo pridobilo tudi kakšnega novega člana.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL