Honda BF350 V8

Besedilo: Julijan Višnjevec

Ne spominjam se prav dobro, kdaj je Honda Marine predstavila nov izvenkrmni motor. Bilo je zagotovo deset let nazaj, ko smo na Azurni obali preskusili nov 90 in 100 konjskih moči zmogljiv motor, seveda primeren za manjša plovila, ki pa jih je – roko na srce – zelo veliko. Da Honda ne hiti z novostmi in vsako leto ne predstavlja nadgradnje, izboljšav ali dodelave vseh vrst k obstoječim modelom, je očitno, a za to je več razlogov. Eden od razlogov in po moje zelo pomemben, je, da podjetje Honda Marine želi na trg poslati le izdelke, za katere je povsem prepričano, da brezhibno delujejo. Kar v praksi pomeni dolg razvoj in neskončna testiranja, da so pred predstavitvijo javnosti odpravljene vse »porodne napake«. A vendar je pretekli čas zadnjih nekaj let prinesel zelo hitro rastočo vrsto večjih in težjih plovil, za kar so potrebni bolj zmogljivi motorji. Vsi proizvajalci, razen Honde Marine, so na povečano povpraševanje zmogljivih izvenkrmnih motorjev odgovorili z ustrezno ponudbo. Veliko se je špekuliralo, a odgovor smo dobili na nedavni navtični razstavi v Genovi, kjer je Honda predstavila svojo težko pričakovano novost: BF350 V8.

Japonska blagovna znamka Honda je po dolgem času predstavila povsem nov, visokozmogljiv osemvaljni izvenkrmni motor Honda BF350. To je Hondin prvi komercialno dostopni motor V8, ki obenem pomeni najnovejšo evolucijo v navtičnem programu podjetja. Eleganten, nov model združuje številne ekskluzivne, inovativne funkcije, ki zagotavljajo vrhunsko moč in neprimerljivo zmogljivost. Honda Marine z modelom BF350 postavlja merilo inženirske odličnosti še za stopničko višje, s čimer postaja paradni konj družbe in najmočnejši, tehnološko najnaprednejši izvenkrmni motor. Izvenkrmni motor Honda BF350 je primeren za plovila nad 25 čevlji dolžine, tako za komercialno rabo kakor za plovila za razvedrilo in prosti čas. Številne prednosti, kot je linearna krivulja navora, bolj gladka moč v celotnem območju delovanju motorja, ergonomsko oblikovana ročka za plin, odličen izkoristek goriva ter večja zanesljivost, so aduti novega motorja. Pri Hondi so se osredotočili tudi na zunanji videz in ponudili nov dizajn, ki je praktičen in funkcionalen ter hkrati eleganten in privlačen. Enostavna uporaba je primerna tako za morjeplovce ob koncu tedna kot tudi za profesionalne uporabnike, ki cenijo vzdržljivost in zanesljivost motorjev Honda.

Najbolj pogosta vprašanja

Verjetno se vsi sprašujete, od kod prihaja osnova motorja za Hondo BF350? Namreč vsi vemo, da je razvoj mogoč le, če ima podjetje v hiši ustrezno motorno platformo, ki jo je mogoče prilagoditi za potrebe izvenkrmnega motorja. Odgovor smo dobili na uradni predstavitvi v Genovi, kjer so razkrili, da so tehnologijo za nov motor dobili iz Hondine avtomobilske veje, in sicer motorja z VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) tehnologijo. VTEC tehnologija omogoča večjo moč, zato ker uporablja blagi profil odmika za delovanje sesalnih ventilov pri nizkih vrtljajih in večji profil odmika za delovanje pri višjih vrtljajih motorja in s tem zadosti potrebi po večji moči. Ta sistem omogoča bolj linearno krivuljo in gladko moč v celotnem režimu delovanja motorja. Poleg tega ima nova Honda vgrajen sistem BLAST (Boosted Low Speed Torque), ki nadzoruje čas vžiga med pospeševanjem in s pomočjo nadzornega modula ECM ustvarja že pri nižjih vrtljajih bolj bogato mešanico zraka in goriva, kar pripomore k hitrejšemu glisiranju plovila.

Izjemna zmogljivost in učinkovita poraba goriva

Hondi BF350 zmogljivost zagotavlja štiritaktni motor z eno odmično gredjo in odličnim izkoristkom goriva. Hondina inovacija, tehnologija Lean Burn Control, samodejno prilagaja mešanico zraka in goriva glede na hitrost in obremenitev, pri čemer povečuje moč v celotnem območju pospeševanja. To pride prav na plovilu v najbolj uporabnem območju delovanja motorja, pri potovalni hitrosti med 2.000 in 4.500 vrt./min. Nastavitev trima oziroma dviga pete motorja se samodejno prilagaja glede na hitrost plovila. Na voljo so tri tovarniške prednastavitve, ki jih uporabnik lahko bolj natančno prilagodi svojemu načinu plovbe. Vleko smučarja na vodi omogoča tipka »cruise control«, ki ohranja želeno potovalno hitrost. Pri vgradnji z več motorji Honda BF350 sistem iST nadzira trim na vseh motorjih, njihove vrtljaje in sinhronizacijo motorjev z eno ročico za plin. Poleg tega iST sistem omogoča upravljanje vseh motorjev s pomočjo sistema optimus 360 by Dometic® joystick.1. Spust ali dvig motorja iz vode se opravi z dvema pritiskoma na gumb. Proti kraji ima nova Honda sistem blokade motorja. Posebnost novega Hondinega motorja je visoka zmogljivost polnjenja in pridobivanja energije, ki je že v prostem teku 70 A z AMP+®. Honda BF350 ima tudi certifikat National Marine Electronics Association (NMEA) 2000®, kar pomeni, da je povezljiv z najrazličnejšimi navtičnimi elektronskimi napravami.

Honda BF350 V8 bo na prodaj leta 2024!

Honda marine je na predstavitvi sporočila, da bo nov izvenkrmni motor na prodaj v začetku prihodnjega leta, ko naj bi bila uradno znana tudi cena motorja. Za motor bo veljala 5-letna tovarniška garancija z enakimi pogoji od prvega do zadnjega dne garancijskega roka. Modeli Honda BF350 bodo na voljo v dveh barvnih različicah: aquamarine silver in grand prix white.

 

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL