Gentlemanski dolgoprogaš

Črn, dolg in eleganten CLE Coupe z lahkoto služi kot sinonim znamke Mercedes. Kljub AMG paketu opreme, katerim je bil opremljen testni primerek, na cesti nikakor ne deluje odkrito agresivno ..ne, ne, moč prikrita z elegantno in kultivirano zunanjostjo je njegov as. Za razvajeno novinarsko rit (istočasno je bil v uredništvu tudi M4) je sprva deloval celo nekoliko preveč rezerviran. Avto je lep, ravno prav zaobljen, da bi ga lahko gledal na parkirišču par let, pa se ga ne bi naveličal, a v ničemer ne razkazuje mišic. Z lahkoto bi mislil, da se pod pokrovom nahaja mali dizelski motor in ne dvolitrska konjušnica z 280 »konji«.

Mercedes Benz CLE 300 4matic Coupe

Ste tudi vi razvajeni in se vam te številke zdijo majhne? V čudnih časih živimo kajne, ko se nam dobrih 6 sekund od 0 do stotice kilometrov na uro zdi počasi. A v praksi človek vidi, da je to povsem dovolj tudi takrat, ko si zaželi bolj dinamične vožnje. Ta moment je za mene prišel med vzponom iz Slovenskih Konjic na Roglo. Kilometri lepe asfaltne ceste z širokim naborom zavojev, so bili poligon na katerem se je CLE 300 izkazal kot pravi gentlemanski potovalni avtomobil.

Naj se sedaj iz ceste za hip vrnem nazaj v salon, kjer se podučimo da CLE združuje prejšnja dva coupeja iz razredov C in E, v neke vrste hibridnem velikostnem razredu, saj je dolžinsko celo malenkost (2cm) daljši od prejšnjega E coupeja. Bomo rekli, da je dolžina kar pravšnja za to obliko, ki tako z svojimi oblinami lepo pride do izraza. Zanimivo, Mercedes Benz je nazaj uvedel tudi črna platišča s krom obrobo, ki v kombinaciji s črno barvo karoserije delujejo ravno prav elegantno in impozantno. Avto je na parkiriščih vzbujal kar nekaj pozornosti, a kljub temu ne deluje nastopajoče.

Kot pri opremljanju lepe hiše ali čolna, si je tudi pri takem avtomobilu potrebno vzeti čas in kabino, torej bivalno/delovni prostor, opremiti s kančkom občutka. Mercedes je poskrbel za oko dražeče detajle, kot so recimo zvočniki, zračniki in šivi, vi pa njihov trud nadgradite z izbiro pravega oblazinjenja. Testni je bil opremljen z umetnim usnjem zemeljskega tona, ki vsekakor deluje pomirjajoče in vzbuja občutek udobja. Sedeži so čudoviti, tako oblikovno kot po udobju, Vtis visokega nivoja pokvari nekoliko cenena plastika v notranjosti, sicer rak rana Mercedesa tudi pri kakšnem drugem modelu.

Za testni krog sva se, kot omenjeno, zapodila po avtocesti do Slovenskih Konjic in nato navzgor, med zelene gozdove Rogle. Kot se od takega avtomobila spodobi, se na avtocesti počuti doma. A vseeno s seboj nosi nekaj športnosti, v smislu, da do voznika pride kakšen oster udarec preveč, če gledamo skozi oči dolgo-progaškega avtomobila. A ko sem enkrat zapustil avtocesto in pognal avtomobil proti višavam, je nekoliko trše, športno naravnano vzmetenje prineslo bogate dividende.

Motor se je izkazal z dovolj moči in dovolj zvoka, sploh ko ga enkrat poženete nad 3000 vrtljajev se prične vozniško veselje. A menim da je prestav v menjalniku, ki jih je 9, morda vseeno preveč, saj menjalnik tudi v športnem načinu posledično reagira prepočasi, ko od njega želimo hipno odločitev (recimo na prehitevanju). Ta zamik je resnično predolg in zahteva od voznika, da prilagodi stil vožnje. Pri križarjenju, je seveda ravno obratno. Menjalnik pri takem režimu vožnje poskrbi za nizko porabo, ki se je v mešanem ciklu skozi 400km testne relacije ustalila na malenkost pod 8 litri.

Naj se za hip ustavim še pri športnem načinu, ker je preklop med običajnim in športnim voznim programom precej opazen in avto vozniku z njim lahko ponudi lepo bero vozniških užitkov. Zvočna spremljava pritiskov noge na pedalo za plin, samozavest vzbujajoč nadzor karoserije pri »štrikanju« levih in desnih ovinkov z čisto malo nagibanja v najostrejših ovinkih pomeni, da so inženirji dejansko dali smisel temu voznemu programu in z njim upravičili dodatek »športni« v športni kupe. Dodatek štirikolesnega zavijanja mu doda še potrebno sposobnost manevriranja v tesnih U ovinkih. Tudi zvok motorja je pri CLE 300 dvorezni meč. Če v višjih vrtljajih motor proizvaja zvočno simfonijo ki boža uho in dušo, je treba tudi povedati, da v prostem teku in pri nizkih vrtljajih bolj spominja na dizelski agregat.

Vedno, ko človek na seznamu modelov neke znamke ugleda elegantnega Coupeja, mu lahko zaigra srce, kajti to pomeni, da avtomobilska znamka še da nekaj na klasično eleganco in lepoto avtomobilskih linij. Mercedes Benz z modelom CLE Coupe kaže prav to, da še vedno znaj narediti lep in eleganten, vozniško zanimiv a obenem udoben avtomobil, ki bo na cestah prinašal veselje tako lastniku, kot mimoidočim.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL