BMW X1 xDrive23d

Pravi družinski avtomobil

X1 je prvič prišel na ceste v letu 2013, takrat narejen na isti platformi kot serija 1, je imel zanimivo pojavo križanca med karavanom in manjšim SUV-om. Hitro je našel široko množico kupcev, ki jim je bila nekoliko dvignjena platforma in obljuba prostora za prostočasne  aktivnosti  združena z vozno dinamiko serije 1 povšeči. Lahko rečemo, da je bil velik del uporabnikov tudi ženskega spola. In zakaj z svojo kompaktnostjo in izgledom ne bi bil? V letu 2016 se je X1 prestavil na novo platformo in obenem spremenil tudi izgled, ki ga je od tedaj bolj enoten z linijami modelov X3 in X5. Sedaj je na ceste zapeljal povsem novi X1, ki je, kot kaže, zrasel v vseh vidikih.

M adaptivno podvozje se dobro obnese pri hitro odpeljanih kilometrih, kaj dalj od makadamskih cest pa ga kljub X drive pogonu ni za peljati. Škoda plastik.

Za prvi preizkus, sem ga tako peljal do kolegice, ki si lasti X1 prve generacije. Samostojna podjetnica, športnica in družinski človek, pa naj ga pogleda, potipa, zapelje in poda svoje mnenje. Na parkirišču je nova X1 občutno večja od prve generacije, višja, širša in z novim oblikovanjem, bi jo od daleč zlahka zamenjali za X3 ali celo X5. Sedaj v dolžino meri kar 4.5 m, 1.84 m v širino in 1.64 m v višino in nudi 500L prtljažnega prostora, kar je praktično isto kot ponuja aktualna generacija X3 (50 l manj). Kolegica izgled in velikost odobrava. Njen življenjski slog pač ima določene prostorske in estetske zahteve in te novi X1 očitno izpolnjuje. Testni primerek je bil opremljen z M sport dodatki, ki so v kombinaciji z Portimao modro barvo, temnimi stekli in črnimi 19 palčnimi platišči ustvarjali dinamično agresivni zunanji videz. Za piko na i , je bila notranjost odeta v bež usnje, ki je avtomobilu dodal pridih luksuza. Stara X1 je tako ob novi izgledala kot 2 razreda nižje pozicioniran avtomobil. Še kontraverzna prednja maska….obema se je zdelo, da ni prevelika za oblikovanje. In kljub robustnemu videzu, je BMW X1 najbolj aerodinamičen v svojem razredu! Kar pomaga tudi porabi, ki je na testu znašala med 6.5 in 7 litri goriva na 100km.

Lebdeča konzola in čudovito udobni in oprijemljivi sedeži
Aerodinamika ni za okras, BMW X1 ima najmanjši količnik zračnega upora v svojem razredu, kar se pozna pri ugodni porabi in tišini v kabini

Če se pomaknemo v notranjost., zadnji sedeži so vzdolžno pomični, spreminja se tudi naklon hrbtnega dela. Udobja na zadnji klopi je tako veliko. Steklene površine so velike (sploh z dodatkom sončne strehe), tako da notranjost deluje odprta in zračna. Prtljažnika bo za 500 l pri xDrive opciji, oziroma 40 l več pri običajnem, dvokolesnem pogonu. Vozniški položaj ima udobno geometrijo sedenja, obenem pa voznik ohrani občutek, da sedi v avtomobilu in ne na njem. Seveda je X1 opremljen  z novim operacijskim sistemom iDrive 8, torej se pred voznikom nahajata dva ukrivljena zaslona v kombinaciji z lebdečo konzolo med voznikom in sovoznikom. Meniji so lepi, pregledni in intuitivni, sistem sam pa zelo odziven, kot smo navajeni. Žal se je BMW odločil, da fizičnih stikal ne bo uporabil, tako da se z vsemi funkcijami upravlja preko zaslona na dotik. Mene je zmotilo dejstvo, da se izbrane nastavitve (izgleda števcev, asistence,..) ponastavijo na originalno nastavitev ob vsakem zagonu…kar pomeni zamudno klikanje po menijih vsakič, ko se odpraviš na vožnjo. Postane moteče, ali pa se vdaš v usodo in prilagodiš vozilu (namesto, da bi se vozilo prilagodilo tebi). Dami je celoten izgled in uporaba kokpita zelo všeč. Ni je motil niti debel volan, presentljivo.

Količina podrobnosti in oblikovnih elementov je presenetljiva, in vsaj deloma opravičuje visoko ceno

Kabina je res polna lepih detajlov, ki jo naredijo zanimivo in predvsem dajejo potnikom občutek vožnje v luksuznem vozilu. Uporaba svetlega usnja, tekstur kompleksnih oblik na ročicah vrat, volanu in zvočnikih pa le podčrtajo odlične občutke, ki jih kabina X1 nudi potnikom.

V prtljažni prostor smo po diagonali brez težav spravili našega testnega Tomosa z dolgo nogo. Seveda je tu še dvojno dno.

Oznaka xDrive23d pomeni dvolitrski turbodizelski motor z 211 KM, preko 7 stopenjskega menjalnika vezan na štirikolesni pogon. Testno vozilo je bilo opremljeno še z adaptivnim M podvozjem. Pred voznikom se razteza dokaj pokončno vetrobransko steklo, ki daje občutek bolj terenskega vozila, za njim se boči pokrov motorja z zanimivim V izrezom ob straneh, pod njim pa mehko brni dizelskih motor. Zvok motorja in tresljaji so zelo pridušeni, menjalnik sodeluje z mehkim prestavljanjem. Adaptivno podvozje je nastavljeno bolj na trdo stran, kar v kabino prenese kakšen udarec več, ko bi pričakoval. Je pa zato v ovinkih X1 zelo lepo vodljiva, z veliko mero oprijema, ter je tako sposobna vozniku nuditi tudi dobršno mero veselja na magistralni cesti. Vožnja v mestu je lahkotna, pri čemer je potrebno pohvaliti 360 stopinjsko kamero, ki odlično opravlja svoje delo, z izjemno kvaliteto slike in predvsem…se ne zamaže niti v vožnji po dežju.

X1 je odličen avtomobil, ki ga je BMW sedaj zatrdno postavil v linijo X. Avtomobil, ki je po izgledu sedaj povsem blizu X3 in X5, nudi tudi del luksuza večjih bratov. Po ceniku se novi X1 začenja pri 40.500 evrih, a kot je pri BMW v navadi, boste z močnejšimi motorji in dodatno opremo zelo hitro napredovali po cenovni lestvici…testni model je tako prišel nevarno blizu 62 tisočakom. Na voljo ga imate z bencinskim ali dizelskim motorjem, ter seveda tudi priključno hibridno različico.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL