BMW C400: X in GT

Sedaj, ko se tudi Slovenija razvija v sodobno prestolnico, so prišli časi, ki jih podalpski Janezi nismo bili vajeni. Neprestani zastoji so našo malo državico, gledano skozi oči časa, povečali za x2 ali celo x3, naš neprecenljivi čas z družino in samim sabo, pa se je na drugi strani za toliko skrčil. Kar je po svoje uravnilovka, tako lastnik kot delavec, obadva izgubljata, morda lastnik celo več. In ker rešitev mobilnosti ni povečanje infrastrukture, se moramo usmeriti na dve kolesi. Ker sta motorizirani bolj praktični kot ne-motorizirani, so BMW-jev odgovor na to uganko skuterji serije C400. Kot je razvidno iz naslova, se kupcu znotraj serije ponujata dve možnosti in vprašanje: »Si X ali GT?«

Osnova je 350 kubični, enovaljni motor s 25 kW moči in enako mapo, ista sta tudi vzmetenje in šasija, ter seveda krmilna plošča s TFT zaslonom. Na GT verziji sicer lahko izberete tudi večjega, a na testnem sta bila enaka in povsem dovolj velika. Tu pa se podobnost tudi konča, saj je njuna uporabniška filozofija precej različna. Pred Kristalno palačo v Ljubljani me je najprej čakal C400X, zato bom začel z njim.

X

Oblikovanje je, precej na mestu, je moja prva misel, ko ga takole vidim vsega črnega na parkirišču. Kompleksno in razgibano, kot solidna shema davčne utaje, z dodanim ščepcem BMW-jevih terenskih modelov GS, tam pri lučeh. Četudi X namiguje na neutrjene poti, tem po vzmetenju ni posebej namenjen. Oblikovno se mi torej zdi skuter lep, z eno izjemo. Zadnji izpuh je ogromen, ne-eleganten kos kovine, sicer odet v neuspešen poizkus olepšave s črno plastiko. Zamenjava bo iz stališča estetike in elegance tako nujna. Zvok, k prihaja iz neuglednega zaključka izpuha, pa je na drugi strani povsem spodoben, zna celo nežno zapokati ko zapreš plin pri nižji hitrosti, obenem pa ni tako glasen, da bi bil moteč.

Prvi občutek za krmilom: »Tole pa ni tako veliko«. Ker je vetrobransko steklo precej blizu voznika, oklep pa relativno majhen in nagnjen nazaj, skuter vozniku daje občutek precej manjšega motocikla, kot je v resnici. Sedež na prvo sedenje deluje udoben (je tudi ogrevan), noge pa najdejo mesto pred voznikom. Tu sem kasneje opazil rahlo nelogičnost, v primerjavi z izvedbo GT. Na X-u je prostor za noge tako naprej kot nazaj namreč bolj omejen, predvsem takrat, ko bi želel noge namestiti bolj »športno«, v pozo klasičnega motocikla, na izvedbi X za to ni dovolj prostora, pa tudi oklep ti sili pete navzen, prste pa proti motociklu in tako oprijem skuterja z nogami ni tako samozavesten, kot bi pričakoval glede na njegovo atletsko pojavo.

Motor je lepo odziven in omogoča dinamično mestno vožnjo, četudi je skuter dokaj težak. Obe izvedenki sem uporabljal vsak dan, napravil tudi precej avtocestnih in relacijskih kilometrov tako, da lahko zagotovim, da se tudi z izvedenko X da po avtocestah udobno in brez problema križariti s predpisanimi 130 km/h. Pri teh hitrostih me je navdušila stabilnost, ki jo skuter izkazuje, nobena diletacija ga ne vrže s tira. Pri tem imejte tudi v mislih, da sem vse vožnje opravil sam. Sem pa pogrešal tempomat, ker je pri teh hitrostih potrebno ročko za plin držati pošteno navito in to prične utrujati.

Izleti so me vodili preko testnega »belokranjskega« kroga, kjer so vrli cestarji na novo asfaltirali cesto, kar je med drugim pomenilo 8 kilometrski odsek lepega, a tudi nekoliko vlažno spolzkega makadama. Delovanja sistemov nadzora zdrsa nisem občutil, a zdrsov tudi na makadamu in nečistih odsekih ceste nisem doživel. Če se vrnem na makadam, na njem je skuter vračal suveren in stabilen občutek, tudi v ovinkih. Se človek nezavedno začne spraševati, zakaj ostali vozijo tako počasi. Samo ostrih lukenj se je bilo potrebno izogibati, ker teh pa ne prenese najbolje. Nisem se pritoževal. Ljudje mar veste, kakšne lepe cestice so skrite v gozdičkih od Kočevja proti Črnomlju? Za takle skuter so se izkazale kot idealne! Ravno dovolj zaprte, da hitrosti niso presegale 100 km/h so pomenile brezskrbno odpiranje plina, ne glede na podlago. Z levo zavorno ročico, ki sproži zadnjo (in prednjo?) zavoro, pa lahko rešiš situacijo sredi slepega ovinka, kadar vanj vstopiš preoptimistično ali, bognedaj, ti nasproti pripelje voznik avtomobila, ki varčuje na kilometrini in zato nemarno seka ovinke.

Še beseda o prostoru. Glavni prtljažni prostor pod sedežem je sicer prostoren, a integralno čelado boste vanj spravili le, ob uporabi spustnega dna »FlexCase«, ki ustvari dovolj prostora za njeno spravilo, a v tem primeru skuter ni vozen. V prednjem delu je vedno dovolj prostora za še eno jet čelado. Predal je sicer osvetljen, sedež pa pokonci drži plinski nosilec…ki sicer pokrov dviga precej počasi, z roko ga pa ne moreš silit…tako, da odpiranje zahteva kanček potrpežljivosti. Dodatni prostor za drobnarije in telefon je še levo/desno od krmila.

GT

Imel sem to srečo, da sem lahko testiral X in GT enega za drugi, ter so bili tako občutki veliko bolj ostri in direktni. GT, kot namiguje ime, je v osnovi namenjen relacijam in ima posledično veliko bolj baročen oklep, pa tudi sedež je na precej bolj udobnem nivoju. Takoj, ko položiš ritko nanj ugotoviš, da gre kljub popolnoma isti osnovi, za filozofsko povsem drug skuter. Občutek izza krmila je, da gre za veliko bolj prostoren skuter, ki daje občutek večjega motocikla. Nastavljivo vetrobransko steklo (nastavljivo je tudi na izvedenki X), je bolj pokončno in dalje od voznika, oklep je širši in večji, prostora za noge, tako naprej kot nazaj, je več. Da obdržimo vse razlike v istem kupu, tudi plinski nosilec je na GT deloval bolje. Prtljažni prostor pod sedežem je isti, a predali levo/desno od krmila so konkretno večji.

Me pa preseneča, da je BMW tudi oblikovno ubral popolnoma drugo pot, podobnosti z X skorajda ni. Povsem drugačni žarometi in oblika prednje maske nakazujeta, da želi BMW izvedenko GT pozicionirati v povsem drugo sfero kupcev ker, po pravici povedano, malo spominja na kakšno Goldwind. Ker je vetrobransko steklo večje, je tudi vetrna zaščita na avtocesti nekoliko boljša, a hitrost je vseeno ista. Je pa sedež vsekakor mnogo bolj udoben in vreden svojega denarja. Ker je prostora za noge več v vse smeri, pridemo do rahlega protislovja. Na GT namreč lahko noge bolj spodvijemo in tudi bolje oprimemo skuter kar pomeni, da imamo občutek boljšega nadzora in stabilnosti. Ker so motor, šasija in vzmetenje isti, GT na koncu zaradi takšnih detajlov daje boljši občutek vozniku, ko se odloči za bolj športno vožnjo. Poleg tega lahko noge stegnete tudi daleč naprej, v slogu pravih chopperjev.

Torej….X ali GT?

Stil ali udobje? Med tem se namreč odločate. X je vsekakor oblikovno bolj dodelan, skladen. Dodajte mu še lep izpuh in, če ugotovite, da potrebujete, isti sedež kot je na GT.. pa v mestu in pri-mestju ne boste zamujali veliko. Na koncu dneva pa moram priznati, da zaradi ergonomije in občutka boljše dodelanosti, GT vedno prihaja v ospredje. Razlika v ceni sicer znaša 1000€, kar pa že zahteva premislek o prostoru in namenu uporabo, kajti pri pretežno mestni uporabi so razlike med modeloma bistveno manjše.

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL