BMW 840d XDrive Gran Coupe

Slovenski Jetsetting

Davno tega so se v slavni avtomobilistični oddaji Top Gear vprašali, ali lahko avtomobil, v njihovem primeru sicer najhitrejši serijski avtomobil na svetu, nadomesti privatno letalo pri tako imenovanem »Jetsetting-u«. Termin opisuje uporabo zasebnih letal za »skoke« po Evropi, ki so zabave željni klienteli omogočale raznovrstna doživetja na povsem različnih lokacijah, včasih tudi v enem samem dnevu. Odkar sem videl oddajo, sem se spraševal, kako bi lahko podobno izkusili v Sloveniji? Ko je na test prišel BMW 840d xDrive  Gran Coupe je bila odločitev za poizkus lahka.

 

BMW je z povrnitvijo legendarne serije 8, stopal v velike čevlje. Prvotni model iz 90ih je namreč dobil skoraj kultni status in je za mnoge še vedno simbol prave zmesi športnosti, večnega oblikovanja in udobnega premagovanja razdalj…..z pravo in čisto eleganco. Avtomobil, ki še danes obrača glave. Novo osmico je BMW predstavil leta 2018 in seveda takoj razdelil publiko na tiste, ki so novo oblikovanje in uvedbo dizel motorjev obsojali, ter tiste ki so vrnitev legende pozdravili z odprtimi rokami. Sprva je bil na voljo le kot tri-vratni kupe in izvedenka »zgoraj brez«, od lanskega leta pa lahko izberete tudi petvratno Gran Coupe verzijo, nastopajočo v tem članku.

Gran Coupe je velika »riba«. V dolžino meri več kot 5 metrov (dobrih 20cm daljša medosna razdalja kot pri kupeju), po širini ga v veliko avtopralnic ne boste spravili. Toda nič zato, na račun tega gre gotovo za enega najlepših modelov bavarske tovarne v zadnjih letih. Ko se je 8ica svetila v jutranjem soncu na pomolu izolske marine, je pogled kar sam od sebe plaval k njej. Pa ne samo moj, Gran Coupe obrača glave kjerkoli se pojavi.

Tako sem v prijetno toplem, že skoraj poletnem jutru, v prtljažnik naložil smuči (še galebi so čudno gledali) in ostalo opremo. Prtljažnik je presenetljivo velik, da dosežeš skrajni konec, se moraš kar pošteno stegniti. Smučke vseeno niso šle notri drugače, kot z podrtim sredinskim naslonjalom.  Pritisk na gumb, 320 konjski dizelski agregat se zažene z športnim zvokom, ki ga od dizla ne pričakujemo. Seveda je predvajan preko zvočnikov, pa vseeno, svojo nalogo- zbuditi občutke, opravlja odlično.

Iz Izole obrnem v smer Goriških Brd, kjer me čaka zajtrk. Vabljivi briški zajtrk, z ravno prav zrelimi češnjami je razlog, da za ta odsek izberem hitro avtocesto, čeprav je vozniško bolj uživaška pot čez kras. 840xd je standardno opremljena z 20 colskimi kolesi, toda nima zračnega vzmetenja. Kar vam želim povedati je, da ne pričakujte, da se boste čez grbine vozili na oblaku. Nikakor ni neudoben, se pa čuti kakšno grbino več kot bi bilo potrebno. Pri zelo spodobnih avtocestnih hitrostih ohranja stabilnost in v kabini tišino jutra v samotnem zalivu. Infotainment sistem je poznan in je eden najboljših, če ne najboljši na trgu. Testna 8ica je bila opremljena še z Bowers & Wilkins zvočnim sistemom, ki morda ni vrh ponudbe, ima pa verjetno najlepše oblikovanje in ambientalno osvetlitev, ki skupaj vzdigneta notranjost vozila na višjo raven.

Ko smo že na avtocesti in imamo čas gledati naokoli, notranjost nudi klasični pogled sodobnih BMW-jev. Všeč mi je, da zaslon ni fokusna točka kabine, ampak lepo vkomponiran element. Z njim upravljaš na več načinov, na dotik, s kretnjami, ali preko »joysticka«. V veselje mi je tudi, da je BMW ohranil tudi klasične gumbe!

Ob osmih zjutraj tako že sedim za bogato obloženo mizo in med tem ko se brbončice naslajajo nad briškimi dobrotami, pogled plava proti Julijskim Alpam. Naslednji cilj je namreč smučanje nanajvišjem slovenskem smučišču. Skoraj neverjetno je, da le dve uri vožnje stran od nežne morske sape, vejejo hladni gorski vetrovi in kraljujejo zasneženi vršaci.

Odsek med Novo Gorico in Bovcem je vozniško izreden. Le malo sreče je potrebno, da na cesti ni preveč tovornjakov in dopustnikov. Če te sreče ni, ogromen navor motorja, kar 680Nm ga proizvede, poskrbi, da je pospeševanje izredno hitro iz kateregakoli območja vrtljajev, kar naredi prehitevanja lahkotna in varna. Tu se pokaže tudi prilika, da prestavim tovarniške nastavitve z pritiskom gumba v športni način. Globok, poln zvok prevzame glavno vlogo v kabini, med tem ko stopalka za plin reagira veliko bolj občutljivo. Vzmetenje postane trše in v dolgih, hitrih zavojih poskrbi za visoke povprečne hitrosti, brez nagibanja. Oprijem sedežev je odličen.

Če bi bil pravi pripadnik »jetset« elite, bi v Bovcu sedel v helikopter, tako pa sem parkiral na parkirišču in se na smučanje odpravil z gondolo. Pobere nekaj časa, ali kaj se če. Ura in pol smučanja je tako pozno v letu več kot dovolj in ob 12ih Gran Coupeja že ženem na Vršič. Moči je povsem dovolj, da sem več na zavori kot na pedalu za plin, saj ovinki nasproti prihajajo skoraj prehitro. Ne pozabite, da s tem motorjem 8ica pospeši do stotice v dobrih 5 sekundah, kar je bil še pred nekaj leti teritorij super športnikov. Na ozki cesti in v zaprtih ovinkih močno pomaga zavijanje zadnjega kolesnega para, ki to 5 metrsko ladjo »spremeni« v majhen športni avtomobil. Le ko srečam nasproti vozeči tovornjak, moram ustaviti in se mu umakniti. Širine avtomobila se pač ne da skriti.

Iz Kranjske Gore do avtoceste je pot hitra, na prazni avtocesti še hitrejša in hip nato sem že v Ljubljani. Plan je bil odigrati partijo golfa, toda vroče sonce me je usmerilo v bližino reke Save, kjer sem raje skočil v čoln in se ohladil na rečni gladini. Vedno znova me preseneča, kako čista in lepa je lahko reka skoraj v centru Ljubljane. Tu prosim prijatelje, takšne bolj krepke rasti, da preizkusijo zadnje sedeže. Ugotovitev je, da oseba do višine 184cm ne bo imela težav z sedenjem, proti klavstrofobiji pa učinkovito pomaga dvojna panoramska streha.

Popoldne se počasi začne prevešati v drugo polovico, ko sem ponovno na avtocesti, tokrat štajerski. Imam še dva zmenka in drugega bolje, da ne zamudim. Opazim, da določeni normalni zvoki v kabini, zaradi dobre izolacije vetrnega piša, pridejo bolj do izraza. Na vsej poti me pozitivno preseneča poraba goriva, saj kljub dinamični vožnji ni presegla 8.2l/100km, pri normalni avtocestni hitrosti pa je padla celo na 7.6l/100km, doseg pa se je povečal na skoraj 900km (pri 130km/h se motor vrti z 1700 obr./min). Avtomobil je sposoben izredno dolgega »jadranja«, vzdrževanja hitrosti brez dodajanja plina, kar se pri porabi zelo pozna.

V bližini Maribora se nahaja moj predzadnji postanek dneva – olimpijsko strelišče za streljanje na glinaste golobe. Zanimiv šport, ki zahteva mirno glavo, dobro koordinacijo in hitre, nadzorovane reflekse. Tako pozno ni nikogar več, zato v miru odstreljam dva kroga (50 golobov), in se nato skupaj z zahajajočim soncem odpravim nazaj proti Ljubljani.

Priznam, malo sem zamudil, toda ni bila (preveč) jezna. Ob večerji si ne morem kaj, da mi misli ne bi uhajale na preživet dan. Pomagal mi je razumeti čar takega »grand toura« in težko bi ga opravil z bolj primernim avtomobilom. Takšnale pot je po mojem mnenju najboljši primer, kako se je BMW z pričujočo 8ico na najboljši možni način poklonil originalu in to legendarno serijo pripeljal v sodobnost. Škoda (ali morda sreča?) je le, da bo spričo cene in popularnosti SUV vozil, verjetno na naših cestah ostal eksotika.

 

Osnovni podatki:

Prostornina motorja 2993 ccm
moč pri vrt./min 235kW (320KM) pri 4.400
največji navor 680Nm od 1.750 do 2.250 vrt./min
menjalnik Osemstopenjski – Steptronic
Prostornina prtljažnika 440 l
masa praznega vozila 2000 Kg
cena osnovnega vozila v EUR 105.850€
cena testnega vozila v EUR 110.650€
cena testnega vozila z dodatno opremo 155.108€

Revija 10-11/2021

  • INTERVJU: Jure Tomše
  • PROJEKT: Beneteau First 36
  • TEST: Bavaria C 42, Absolute 48 Coupe, Sirena 68, Ranieri Cayman 28.0
  • NAVTIČNA RAZSTAVA: Salone nautico Genoa, Monaco yacht show
  • PREDSTAVLJAMO: Obletnica Val navtika, S kajakom na 1.400 km dolgo pot,
  • REPORTAŽA: Kam? Na Biokovo!, Carriacou
  • AVTOMOBILIZEM: Hyundai Ioniq 5
  • ŽENSKA RUBRIKA: Sijoča v zimo
  • ŠPORT: Sail GP, Barkolana 53, Rolex Middle Sea Race, Testni dogodek SSL